تعدادی از گروه‌های افغانستانی، جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه و اصحاب رسانه افغانستانی در ایران با صدور بیانیه‌هایی حادثه مشهد را محکوم کردند.

درپی حادثه دیروز که منجر به شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین اصلانی شد، رئیس‌جمهور، وزارت اطلاعات را مکلف کرد با همکاری تمامی نهاد‌های مربوط، عوامل حادثه دیروز مشهد را تحت تعقیب قرار دهند.

مدیریت بیمارستان شهید کامیاب مشهد هم در اطلاعیه ای اعلام کرده «عمل جراحی اولیه روی این ۲ فرد انجام شده و مجروحان در وضعیت ثابتی به سر می‌برند.»

اما متن بیانیه تعدادی از گروه‌های افغانستانی بدین شرح است:

بسمه تعالی
انالله و انا الیه راجعون
با اظهار تاسف و نا باوری ما امروز از رویداد خونینی و دلخراشی اطلاع یافتیم که در حرم مطهر امام رضا (ع) به وقوع پیوست که منجر به شهادت  یکی از شخصیت‌های  برجسته و جید اهل تشیع گردید این ضایعه بزرگ  قلب تمام مسلمانان را جریحه دار نموده
ما مردم افغانستان و مهاجرین اهل سنت ضمن اینکه به خانواده محترم شهید و مردم متدین ایران عرض تسلیت نموده و برای شهید جنت الفردوس  و برای مجروحین شفاء عاجل خواسته ، چنین رویدادی را اصلا غیر انسانی و غیر اسلامی میدانیم و این حادثه المناک را  به شدیدترین الفاظ تقبیح نموده  و خود را در این غم بزرگ با مردم کشور دوست و برادر( جمهوری اسلامی ایران )  شریک می‌دانیم .

از آنجایی که تفرقه انداختن بین مسلمین یکی از اهداف شوم دشمنان قسم خورده مسلمان ها  است و این آرمان  را به گور خواهند برد که بتوانند با چنین اعمال ناپسند و شومی در صفوف مسلمانان اختلاف ایجاد نمایند. تمام ملت مسلمان و جامعه فهیم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به صبرو شکیبایی ، اخوت و برادری  دعوت نموده و خواهان مجازات هر چه عاجل عاملین این قضیه  از مراجع مربوطه هستیم.

گفتنی است، این ۳ طلبه از طلاب جهادی  بودند که سال‌هاست برای محرومیت‌زدایی حاشیه شهر مشهد مشغول خدمت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۳۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد :
نمی دونستیم و ایرانیان نمی دانستند که اگر در مقابل داعشیهای تکفیری سلفی افغانستانی که در ماه رمضان کریم خون علمای ایرانیان روزه دار را بر زمین بریزند در حرم مطهر رضوی و حتک حرمت کنند و حریم شکنی کنند نباید ملت ایران اسلامی سکوتشان را بشکنند و قیام کنند بر علیه تکفیریهای سلفیهای وهابیهای داعشیهای افغانستانی و با بانگ بلند اعتراضاتشان را به اون دسته از افغانستانیهای داعشی بگویند که از این عمل سخیف جنایتکارانه داعشیهای افغانستانی شاکی هستیم و از مسئولان نظام مقدس مردمیشان خواسته اند که باید اینگونه افراد جنایتکاران را به کشور ایران راه ندهید و اینگونه افراد جنایتکاران داعشی سلفی وهابی تکفیری را از کشور ایران بیرونشان کنید جمعی از دانشجویان افغانستانی بیایند بگویند می‌خواهند در صفوف مسلمانان اختلاف ایجاد نمایند !!! آخه عزیز دل برادر افغانستانی محترم ایرانیان افغانستانیهای خوب را سالیان دراز طولانی دارن ازشون پذیرایی و میزبانیشان می کنند و از هر لحاظ سالهای طولانیست دارن بهشون رسیدگی های مختلف برادرانه مومنانه مسلمانانه می کنند ایرانیان به خوبی خوب و بد را تشخیص می دهند ایرانیان منظورشان همه مردم افغانستانی نیستند که به ایران مهاجرت کرده اند منظورشان افغانستانیهای داعشیهای وهابی سلفی وهابیتهای تروریستهای جنایتکار هستند که از افغانستان به ایران قاچاقی و بدونه شناسنامه ایرانی ورود کردند و برای ایران و ایرانیان نقشه های شوم پلیدی کشیده و می کشند و جرمها و جنایات بسیاری هم انجام داده اند ایرانیان فقط از مجرمین افغانستانی شاکیند و از مسئولان و مدیران مملکتیشان خواسته اند اینان را به کشور ایران اسلامی راه ندهند و از کشور ایران اسلامی این گروهک تکفیری خبیث جنایتکاران افغانستانی را بگیرند و اخراجشان کنند کدام مومن مسلمانی می خواهد در صفوف به هم پیوسته مومنین مسلماناند خوب شایسته امت واحده رسول الله ص اختلاف و نفاق افکنی کند جز داعشیهای سلفیهای وهابیهای تکفیریهای وابسته به آل سعودی ملعونین خانین جنایتکاران صهیونیستی آمریکایی انگلیسی سالیان طولانیست قرنهاست که اهل سنت محترم عزیز و اهل محترم شیعیان عزیز در ایران اسلامی برادرانه مومنانه قانونمندانه حقوق بشرانه انسانی اسلامی دارن در کنار یکدیگر به خوبی و نیکی زندگی می کنند و با هم هیچگونه اختلافی هم نداشته اند و نخواهند داشت از شما دانشجویان گرامی افغانستانی محترم هم خواهشمندیم قبل از هر بیانیه ایی که صادر می کنید خردمندانه و متفکرانه و عادلانه قضاوت کنید و بسنجید در کجا ایستاده اید بعد نظر و بیانیه عادلانه خداپسندانه صادر کنید در بیانیه تان شفاف مشخص کنید که چه گروهک تروریستی مانند داعشیهای وهابی سلفی وهابیتی از دین خروج کرده می خواهند مابین مومنین مسلمین امت واحده رسول الله نفاق افکنی و اختلاف افکنی کنند تا سوءتفاهم برای امت واحده رسول الله ص پیش نیاید . با تشکر از شما دانشجویان عزیز برادران افغانستانی محترم گرامی . و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
چرا افغانهای قاچاقی وارد ایران شدن جمع نمی کنید . وای چقدر شمال شهرستان امل افغان های غیر قانونی زیاد شدن . کی میشه دست به غارت و دزدی و فحشا یبزنند . از کشور خارجشون کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
ما از مهمان پذیرایی میکنیم مهمان صاحب خانه را با چاقو سلاخی میکند چطور بگوییم تفرقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
قاتل تکفیری بوده چه ربطی به ملیت داره ؟؟!! تو تکفیری ها ایرانی هم پیدا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ابو محمد
۱۲:۴۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
افغانها بروید از ایران همه چهار میلیون حتی یکی باقی نماند این به نفع خودتان هست والله بهتره
آخرین اخبار