راه اندازی دبیرخانه دائمی قرآنی در دانشگاه‌های فارس

دبیراستانی جشنوراه قرآن وعترت دانشگاهیان فارس بر لزوم ایجاد دبیرخانه دائمی امور قرآنی در دانشگاه‌های استان تاکید و گفت: به زودی این دبیرخانه در یکی از دانشگاه‌های استان راه اندازی خواهد شد.

حجت الاسلام مرتضی کوهی در جلسه هم اندیشی رابطین قرآن وعترت دانشگاه‌های استان فارس گفت: راه اندازی دبیرخانه قرآن وعترت در راستای برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها است که می‌طلبد برای تنوع فعالیت‌های قرآنی در مجموعه دانشگاه‌های استان دبیرخانه دائمی راه اندازی شود تا بتوانیم گستردگی فعالیت‌های قرآنی را در استان معرفی کنیم.

معاون فرهنگی سیاسی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های فارس گفت: دانشگاه‌ها در معرض امواج و حرکت‌های علمی هستند و پرداختن به قرآن غیر از تاثیرات روحی و روانی، می‌تواند جامعه دانشگاهی را نسبت به عمیق شدن اعتقادات و باور‌های علمی و دینی کمک کند.

او به موفق بودن دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جشنواره‌های قرآن وعترت که ویژه دانشجویان اساتید وپرسنل که هرساله برگزارمی شود اشاره کرد.

او گفت: این دانشگاه توانسته به دلیل حضور گسترده کارکنان اعضا هیئت‌علمی و دانشجویان از سال ۹۴ تاکنون رتبه اول کشوری در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را به دست بیاورد که ضروری است این مهم در تمامی دانشگاه‌های استان دنبال شود.

دبیراستانی جشنوراه قرآن وعترت دانشگاهیان استان فارس گفت: شیراز به عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع) و وجود ۱۵ شهید والا مقام در استان و همچنین پتانسیل‌های مناسبی که در بحث اماکن زیارتی و مفاخر وجود دارد، این توانایی را دارد که برگزاری مسابقات قرآن وایجاد دبیرخانه قرآنی در دانشگاه‌ها باعث شود بتوانیم در سطح استان با تلاش، هماهنگی، وفاق و همدلی همراه با باور قلبی یک حرکت توأم با عترت را انجام دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار