استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان با وجود آمار پایین تصادفات در کشور به دلیل کمبود بزرگراه و شدت تصادفات بالاترین رتبه را در تعداد قربانیان سوانح رانندگی دارد.

حسین مدرس خیابانی گفت: سیستان و بلوچستان به رغم وجود آمار پایین تعداد تصادفات در سطح کشور اما به دلیل سرانه پایین برخورداری از بزرگراه و شدت حوادث رانندگی رتبه بالایی را در تعداد قربانیان سوانح رانندگی به خود اختصاص داده است.

او گفت: سیستان و بلوچستان در نوروز امسال با وجود اینکه رتبه سی‌ام پایین‌ترین آمار تصادفات رانندگی کشور را کسب کرد اما به دلیل ضعف تاریخی در زمینه زیرساخت‌های جاده‌ای و دو طرفه بودن بسیاری از مسیرهای اصلی استان متأسفانه بیشترین آمار تلفات جانی نیز در این استان ثبت شد.

استاندار سیستان و بلوچستان  گفت: این استان برای کاهش تصادفات رانندگی نیازمند طرح ضربتی توسعه بزرگراه است و  بیش‌از ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت یک‌هزار کیلومتر باند دوم در این استان مورد نیاز است.

او گفت: این مهم نیازمند تخصیص ضربتی اعتبارات ملی و همت جهادی مسوولان کشوری و استانی را می‌طلبد  سال گذشته با پیگیری و اقدامات صورت گرفته حدود یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت باند دوم در استان تأمین شد که نسبت به سال ۹۹ رشد ۴۰۰ درصدی را داشته است.

مدرس خیابانی گفت: توسعه هر منطقه‌ای بر اساس ظرفیت‌های مختلفی صورت می‌پذیرد که یکی از مهمترین آنها زیرساخت‌های ارتباطی و حمل و نقل جاده‌ای است، به همین دلیل سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور نیازمند افزایش بزرگراه برای ادامه این فرایند توسعه است.

او می گوید: البته قطعاً این فرآیند باید شتاب بیشتری به خود گیرد تا به سرعت عقب ماندگی تاریخی استان سیستان و بلوچستان در این حوزه در بازده زمانی سه تا چهار ساله جبران شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.