چهل‌وچهارمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین

تعلیق روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل

با تعلیق روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل، مسکو این تصمیم را غیرقانونی دانست و اعلام کرد که این اقدام با انگیزه سیاسی انجام شده است.

چهل‌وسه روز از حمله روسیه به اوکراین در حالی گذشت که مجمع عمومی سازمان ملل روز گذشته (پنج‌شنبه) با رأی‌گیری درباره تعلیق عضویت روسیه از شورای حقوق بشر عضویت مسکو در این شورا را تعلیق کرد.

از سوی دیگر چین محموله‌هایی از نفت و زغال سنگ روسیه را با یوان خریداری کرده و قرار است محموله‌های زغال سنگ در ماه جاری میلادی و محموله نفت خام روسیه در ماه مه به چین ارسال شود. این دو کشور در تلاشند تا در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین و اعمال تحریم‌های مختلف علیه روسیه، تجارت انرژی خود را همچنان حفظ کنند. دولت ژاپن اما اعلام کرد این کشور نمی‌خواهد واردات زغال سنگ را از روسیه تحریم کند.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز گذشته با ادعای آن‌که جنایات روسیه هر روز بیشتر می‌شود، از گسترش اتحادی علیه مسکو و در حمایت از کی‌یف خبر داد و افزود آمریکا در حال حفظ و افزایش فشار بر روسیه است.


بیشتر بخوانید:


استرالیا به دنبال ماجرای بوچا، ۶۷ نخبه سیاسی روسیه را به دلیل «تسهیل اقدامات پوتین» هدف تحریم‌های خود قرار داد. در واکنش به تحریم‌های اخیر کانبرا، روسیه ورود ۲۲۸ تبعه و قانونگذار از استرالیا را ممنوع کرده است.

با وجود تحریم‌های غرب علیه روسیه به خاطر حمله به اوکراین، نشریه بلومبرگ اما طی گزارشی از بازگشت ارزش پول روسیه به میزان قبل از شروع درگیری‌ها در اوکراین، خبر داد. پیش‌تر دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفته حیثیت دلار آمریکا و یورو به دلیل تحریم‌های ضد روسیه «به شدت متزلزل» شده است.

تحولات مربوط به چهل‌وچهارمین روز حمله روسیه به اوکراین در زیر آمده است:

رویترز نوشت، بر اساس سندی که در نشریه رسمی اتحادیه اروپا منتشر شد، این اتحادیه با مسدود کردن دارایی‌های رئیس اسبربانک، مهم‌ترین بانک روسیه، دو دختر «ولادیمیر پوتین» و دیگر نزدیکان او در اتحادیه اروپا موافقت کرده است.

طبق این سند، «هرمان گرف» رئیس اسبربانک در اقدامی نمادین به لیست سیاه اتحادیه اروپا اضافه شده است. اتحادیه اروپا تاکنون از تحریم مستقیم این بانک که نقش کلیدی در پرداخت انرژی ایفا می‌کند، خودداری کرده است.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در یک کنفرانس مطبوعاتی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد که روسیه به دلیل تحریم‌های شدیدتر با آینده تیره و تاری روبه‌رو است.

۲ سال پیش
صربستان می‌گوید تهدید شده است تا علیه روسیه در سازمان ملل رأی دهد

الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهور صربستان می‌گوید کشورش تحت فشار قرار گرفته و تهدید به اعمال تحریم شده است تا علیه روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل رأی دهد.

رئیس‌جمهور صربستان در مصاحبه تلویزیونی گفت تصمیم اولیه این کشور برای تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل «رأی ممتنع» بوده است.

اما به او گفته شده اتحادیه اروپا در حال تصمیم‌گیری است که آیا این امکان وجود دارد که صربستان از بسته تحریم نفتی این اتحادیه علیه روسیه معاف باشد یا خیر. گفته شده در صورت عدم معافیت، صربستان می‌بایست به تحریم‌ها پیوسته و از ۱۵ ماه مه میلادی به بعد احتمالاً قادر به واردات نفت از روسیه نخواهد بود.

گفتنی است بلگراد روابط تاریخی نزدیکی با مسکو دارد، اما این هفته در رأی‌گیری علیه روسیه به دیگر کشور‌های غربی پیوست و عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل به حالت تعلیق درآمد.

۲ سال پیش

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد:

  • تجزیه و تحلیل شعاع برخورد موشکی که به راه آهن «کراماتورسک» اصابت کرد تأیید می‌کند که این موشک از منطقه تحت کنترل ارتش اوکراین پرتاب شده است.
  • انتظار می‌رود اوکراین به تحریکات و حملات موشکی خود به جوامعی که غیرنظامیان در آن مستقر هستند ادامه دهد.
  • نیرو‌های هوافضای روسیه ۵۴ هدف نظامی اوکراینی را هدف قرار دادند.
  • از آغاز عملیات ویژه تاکنون ۱۲۶ فروند هواپیمای اوکراینی، ۴۲۱ پهپاد، ۲۰۲۴ دستگاه تانک، ۲۲۵ راکت‌انداز، ۸۷۶ توپ صحرایی و خمپاره‌انداز منهدم شده است.
۲ سال پیش

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با صدور بیانیه‌ای درباره تحویل سامانه‌های پدافند هوایی به اوکراین گفت که یکی از اولیت‌های دولت او تقویت توانایی نظامی اوکراین برای دفاع در برابر روسیه است.

وی افزود: جهان اکنون شاهد کارآمدی این سلاح‌ها بوده است، نیرو‌های اوکراینی از آن برای دفع حمله روسیه به کی‌یف، بسته نگه داشتن آسمان اوکراین و وارد کردن ضربات سخت به ارتش روسیه استفاده کردند.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات محلی اوکراین، تعداد کشته شدگان حمله موشکی به ایستگاه قطار در شهر «کراماتورسک» به ۵۰ نفر رسیده است.

۲ سال پیش

وزارت خارجه روسیه اوکراین را مسئول حادثه حمله به ایستگاه راه آهن «کراماتورسک» دانست و گفت حمله موشکی نیرو‌های اوکراینی به ایستگاه راه آهن در کراماتورسک اقدامی «تهاجمی و وحشیانه» است.

در ارتباط با همین کشتار، بنا بر اعلام وزارت خارجه روسیه، مسکو از غرب می‌خواد از تحویل سلاح به اوکراین خودداری کند.

گفتنی است حمله موشکی امروز به ایستگاه قطار در شهر «کراماتورسک» اوکراین، تاکنون دست‌کم ۳۹ نفر کشته و ۱۰۰ نفر زخمی برجای گذاشته است.

۲ سال پیش
مدودف: روسیه حق دفاع در برابر تحریم‌ها را دارد

دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه گفت: روسیه حق دفاع فردی و جمعی در برابر تحریم‌ها را دارد

مدودف افزود: در واقع، همانطور که مخالفان ما می‌گویند، این یک اعلان جنگ اقتصادی است و با در نظر گرفتن مجموع شرایط حقوقی و سیاسی می‌توان به این نتیجه رسید که درشرایط کنونی تحریم‌ها را می‌توان اقدامی تجاوزکارانه علیه روسیه و نوعی جنگ ترکیبی توصیف کرد.

۲ سال پیش
فون در لاین به بوچا سفر کرد

به گزارش رویترز، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوچا مدعی شد که اتحادیه اروپا هر کاری را برای حمایت از اوکراین انجام خواهد داد. همچنین به اوکراین کمک خواهد کرد تا «اقدامات لازم» را برای تضمین عضویت در اتحادیه اروپا انجام دهد.

فون در لاین گفت: اتفاقات غیرقابل تصوری در بوچا روی داده است و ما «چهره بی‌رحمانه ارتش پوتین» را دیدیم.

فون در لاین پیش‌تر، در قطاری که از بروکسل به کی‌یف سفر می‌کرد به خبرنگاران گفت مهم‌ترین پیام سفر این است که برای اوکراین «راهی به سوی اتحادیه اروپا» وجود دارد.

۲ سال پیش
زلنسکی: با رها کردن زرادخانه هسته‌ای، خودمان را ضعیف کردیم

رئیس‌جمهور اوکراین گفت:

  • متأسفم که زرادخانه هسته‌ای خود را واگذار کردیم، زمانی که زرادخانه هسته‌ای خود را رها کردیم، خودمان را ضعیف کردیم. با این حال ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم.
  • مذاکرات صلح متوقف نشده است، اما کند است و من هنوز هیچ نتیجه‌ای از آن‌ها نمی‌بینم. مذاکره تنها راه توقف خونریزی است.
۲ سال پیش
شولتس: به ارسال کمک نظامی به اوکراین ادامه می‌دهیم

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان: تصاویر از بوخا، ماریوپل و دیگر شهرها وحشتناک هستند. ما به تامین تسلیحات اوکراین برای تقویت قدرت دفاعی آن در برابر تهاجم روسیه ادامه می دهیم. جنگ علیه اوکراین باید فوراً متوقف شود و ما خواستار باز شدن کریدورهای امن برای کمک رسانی به غیرنظامیان هستیم.

۲ سال پیش
جانسون: روسیه باید در اوکراین شکست بخورد

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس: ما تصمیم گرفته‌ایم بسته جدیدی از تحریم‌ها را علیه روسیه اعمال کنیم. ما از تصمیم آلمان برای تنوع بخشیدن به منابع انرژی و توقف اتکا به گاز روسیه قدردانی می‌کنیم. روسیه به تهدیدی برای اروپا تبدیل شده است و باید در اوکراین شکست بخورد.

۲ سال پیش
لوید آستین همتای اوکراینی خود را درخصوص کمک ۱۰۰ میلیون دلاری واشگتن به کی‌یف مطلع کرد

وزارت دفاع آمریکا: لوید آستین (وزیر دفاع آمریکا) تلفنی با همتای اوکراینی خود درباره نیازهای ارتش اوکراین برای دفاع از کشورش گفتگو کرد. آستین به همتای اوکراینی خود در مورد بسته کمکی ۱۰۰ میلیون دلاری که شامل موشک های جاولین است، اطلاع داد. آستین و همتای اوکراینی اش توافق کردند که ارتباطات نزدیک و هماهنگی تلاش های امنیتی را ادامه دهند.

۲ سال پیش
سازمان ملل: قصد داریم کاروان‌های کمک را به لوهانسک و دونتسک بفرستیم

اسپوتنیک: سازمان ملل اعلام کرد ما قصد دارد کاروان‌های کمکی را به دو جمهوری لوهانسک و دونتسک بفرستد. 

ینس لارک، سخنگوی دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) در یک کنفرانس مطبوعاتی امروز جمعه گفت: دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در حال انتقال کمک‌ها به شرق اوکراین و برنامه‌هایی برای ارائه کاروان های کمک به لوهانسک و دونتسک در هفته آینده است.

۲ سال پیش
اخراج ۴۵ دیپلمات لهستانی از روسیه

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه لهستان اعلام کرد روسیه تصمیم گرفته است تا ۴۵ دیپلمات لهستانی را اخراج کند.

۲ سال پیش
وزیر خارجه بحرین: از روسیه به دلیل تلاش برای حل مناقشه اوکراین قدردانی کردم

وزیر امور خارجه بحرین: ادر گفتوگوی تلفنی با وزیر خارجه روسیه از تلاش‌های مسکو برای حل مناقشه با اوکراین از طریق مذاکرات مستقیم قدردانی کردم. روسیه نقشی تاریخی در ارتقای صلح و امنیت بین‌المللی و تضمین تامین انرژی جهانی دارد.

۲ سال پیش
وزارت خارجه روسیه: مسکو کارمندان سفارت بلغارستان اخراج می‌کند

وزارت خارجه روسیه: روسیه کارمندان سفارت بلغارستان در مسکو را بر اساس اصل عمل متقابل اخراج می‌کند. تداوم ارسال تسلیحات ناتو به اوکراین درگیری را طولانی تر می‌کند، در واقع ناتو برای مدت طولانی با دستان اوکراینی علیه روسیه می‌جنگد.

۲ سال پیش
تمایل روسیه و اوکراین برای مذاکره در ترکیه

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام ترکیه‌ای نوشت: روسیه و اوکراین مایل به مذاکره در ترکیه هستند.

۲ سال پیش
ادعاهای تازه اسپانیا، استونی و لیتوانی علیه روسیه

وزیر خارجه اسپانیا ادعا کرد: ما قتل عام روسیه در ایستگاه کراماتورسک را به شدت محکوم می‌کنیم. حمله به ایستگاه کراماتورسک نقض آشکار قوانین بین‌المللی با هدف مجازات غیرنظامیان است.

در همین راستا نخست وزیر استونی مدعی شد: روسیه با هدف قرار دادن ایستگاه کراماتورسک مرتکب قتل‌های دسته‌جمعی سیستماتیک می‌شود.

وزارت امور خارجه لیتوانی نیز با مطرح کردن همین ادعاها گفت: افزایش جنایات جنگی و رفتار غیرانسانی روسیه در بمباران ایستگاه کراماتورسک را به شدت محکوم می‌کنیم.

این درحالیست که روسیه بمباران ایستگاه کراماتورسک را تکذیب کرده است.

۲ سال پیش
کمیسیون رسیدگی به پناهندگان: بیش از ده هزار نفر در دو هفته گذشته در ورشو ثبت نام کرده‌اند

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل: بیش از ده هزار نفر در دو هفته گذشته در ورشو ثبت نام کرده‌اند. ما در حال گسترش کمک های نقدی در لهستان هستیم تا پناهندگان بتوانند نیازهای خود را برآورده کنند.

۲ سال پیش
لاوروف: مذاکرات روسیه و اوکراین با مشکل پیش می رود

الجزیره: سرگئی لاوروف اعلام کرد مذاکرات روسیه و اوکراین با مشکل پیش می‌رود با این حال روسیه برای دستیابی به تمام اهداف روند مذاکره با اوکراین تلاش خواهد کرد.

او افزود: برگزاری نشست هایی در چارچوب مذاکرات با اوکراین در کشورهای دیگر را رد نمی‌کنیم. ما از بلاروس برای ادامه ایفای نقش مثبت در مذاکرات بین مسکو و کیف حمایت می‌کنیم.

۲ سال پیش
اسلواکی اس ۳۰۰ به اوکراین ارسال کرده است

اسلواکی اعلام کرد که این کشور به صورت رسمی یک سامانه پدافند موشکی اس ۳۰۰ روسیه را به اوکراین ارسال کرده است.

۲ سال پیش
پسکوف: شرکت های اروپایی درباره پرداخت با روبل شفاف سازی های لازم را دریافت کرده اند

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز جمعه گفت که مسکو در نظر دارد در آینده ای قابل پیش بینی کمپین خود را در اوکراین به پایان برساند. وی اظهار داشت: روسیه امیدوار است در روزهای آینده و در آینده قابل پیش بینی این عملیات به اهداف خود برسد و یا با مذاکره هیئت های روسیه و اوکراین به پایان برسد.

پسکوف در مورد ممنوعیت زغال سنگ روسیه که توسط اتحادیه اروپا اعمال شده است، گفت که زغال سنگ در نظر گرفته شده برای صادرات به اتحادیه اروپا به بازارهای جایگزین هدایت خواهد شد. او همچنین ادعای اتحادیه اروپا مبنی بر پرداخت گاز روسیه به روبل را که تحریم‌های غرب را دور می‌زند رد کرد و خاطرنشان کرد که شرکت‌های اتحادیه اروپا قبلاً شفاف‌سازی‌های لازم را دریافت کرده‌اند.

۲ سال پیش

همزمان با سخنرانی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در پارلمان فنلاند درباره وضع اوکراین، دولت اعلام کرد که وب سایت های رسمی چندین وزارتخانه فنلاند مورد حمله سایبری قرار گرفته است. این بیانیه ساعاتی پس از آن منتشر شد که وزارت دفاع فنلاند اعلام کرد یک هواپیمای روسی حریم هوایی این کشور را نقض کرده است.

۲ سال پیش

رئیس جمهور اوکراین درسخنرانی برابر پارلمان فنلاند گفت: این نیرو‌های روسی بودند که ایستگاه راه آهن کراماتورسک را در شرق اوکراین بمباران کردند. روسیه با تمام توان نظامی خود جنگی را علیه اوکراین به راه انداخت و مزدوران را برای آن بسیج کرد. نیرو‌های روسی در بوچا قتل عام کردند و آن را به خرسون و ماریوپل بازگرداندند.

زلنسکی گفت: از سرنوشت و سرنوشت همه دفاع می‌کنیم و با تمام قدرت و شجاعت دفاع خواهیم کرد. ما باید تمام اقداماتی را انجام دهیم که ماشین نظامی روسیه را متوقف کند. ۱۰ میلیون نفر اوکراین را ترک کرده اند و ما باید هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که آن‌ها به خانه‌های خود بازگردند. شما باید طرف شکست دادن بی عدالتی در اوکراین باشید.

وزارت دفاع روسیه بمباران ایستگاه راه‌آهن کراماتورسک در شرق اوکراین را تکذیب کرد و گفت که امروز هیچ ماموریت تیراندازی در این شهر انجام نداده است.

۲ سال پیش
انگلیس دختران پوتین و لاوروف را تحریم کرد

لندن اعلام کرد: کاترینا ولادیمیراونا تیخونوا و ماریا ولادیمیروفنا ورونتسوا، دختران رئیس جمهور پوتین، و یکاترینا سرگئیونا وینوکوروا، دختر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه، مشمول ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی خواهند شد.

انگلیس این تحریم‌ها را با آمریکا هماهنگ کرده است، تا یک نمایش دیگر از وحدت جهانی در اقدام علیه تهاجم غیرقانونی روسیه به اوکراین باشد. این به دنبال تحریم پولینا کووالوا، دختر ناتنی سرگئی لاوروف از سوی انگلیس در 25 مارس است.

 با تحریم دختران رئیس جمهور  و وزیر خارجه روسیه از امروز سبک زندگی مجلل حلقه داخلی کرملین بیشتر هدف قرار خواهد گرفت.

۲ سال پیش

فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان خواستار تشکیل دادگاه جنایات جنگی علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه شد.

اشتاین مایر در مصاحبه ای به اشپیگل گفت: هر کسی که مسئولیت این جنایات را دارد باید خودش را توضیح دهد.

او افزود که اظهارات او شامل سربازان، فرماندهان نظامی و کسانی است که مسئولیت سیاسی دارند.

۲ سال پیش
بورل: تعلیق روسیه از شورای حقوق بشر عزم جامعه جهانی را برای پاسخگویی به مسکو نشان داد

جوزپ بورل، نماینده عالی سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا گفت که تعلیق روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل برای حفظ یکپارچگی"این سازمان پس از جنایات جنگی (ادعایی) در اوکراین ضروری است.

او گفت: وسعت و شدت نقض قوانین بین‌المللی حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی از سوی روسیه مستلزم یک واکنش قوی و متحد بین‌المللی است. آخرین رای گیری در مجمع عمومی سازمان ملل نشان دهنده عزم آشکار جامعه بین المللی برای پاسخگویی روسیه است.

بورل گفت: علاوه بر این، این یک نمایش قدرتمند همبستگی با مردم اوکراین و سایر افرادی است که تحت تأثیر جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین قرار گرفته‌اند.

۲ سال پیش
وزرای دفاع ترکیه، انگلیس و ایتالیا در استانبول دیدار خواهند کرد

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد وزرای دفاع ترکیه، انگلیس و ایتالیا روز جمعه در استانبول دیدار خواهند کرد تا در مورد حمله روسیه به اوکراین و روابط امنیتی بین سه متحد ناتو گفتگو کنند.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس و لورنزو گورینی، وزیر دفاع ایتالیا به دعوت خلوصی آکار، همتای ترک خود به استانبول سفر خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است: در این نشست که درباره روابط دفاعی و امنیتی بین کشورها و مسائل منطقه ای تبادل نظر خواهد شد، پیش بینی می شود تحولات اوکراین نیز مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

۲ سال پیش

وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای اعلام کرد، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در گفتگوی تلفنی با کلمنت بوون، وزیر امور خارجه فرانسه در امور اروپا گفت: تعادل نداشتن در سیستم امنیتی کنونی اروپا یکی از دلایل اصلی بحران اوکراین است.

۲ سال پیش
رکورد جدید قیمت مواد غذایی در ماه مارس

آژانس غذای سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد، در حالی که جنگ در اوکراین باعث آشفتگی در بازارهای غلات اصلی و روغن های خوراکی شد، قیمت جهانی مواد غذایی در ماه مارس به رکورد جدیدی رسید.

۲ سال پیش

وادیم پریستایکو، سفیر اوکراین در انگلیس از متحدانش خواست دریای سیاه را که در حال حاضر تحت کنترل روسیه است، باز کنند. وی از اعضای ناتو خواست تا با ارسال کشتی های خود به دریا و به ویژه به بندر اودسا اوکراین، این تلاش ها را تقویت کنند.

پریستایکو به اسکای نیوز گفت که صادرات غلات اوکراین باید از طریق دریای سیاه عبور کند تا از بحران غذایی جلوگیری شود. ما مسئول بخش قابل توجهی از امنیت غذایی در سراسر جهان هستیم. بسیاری از کشورها در آفریقا به دلیل غلات اوکراینی تغذیه می شوند. و این غلات در سیلوهای ما گیر کرده است، نمی توان آن را صادر کرد، نمی توان آن را به جایی فرستاد.

۲ سال پیش
روسیه: به اخراج دیپلماتهایمان از ژاپن پاسخ خواهیم داد

پس از اعلام اخراج هشت دیپلمات روس از ژاپن، وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو به این اقدام توکیو پاسخ مناسبی خواهد داد.

۲ سال پیش
مکرون: روزهای سختی را در دونباس شاهد خواهیم بود

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز جمعه در مصاحبه با شبکه RTL فرانسه گفت: عملیات نظامی در اوکراین در روزهای آینده متوقف نخواهد شد، اما به مناطق دیگر اوکراین منتقل خواهد شد.

مکرون تاکید کرد که با نزدیک شدن به روز پیروزی در روسیه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تلاش می کند توان خود را در دونباس متمرکز کند. مکرون افزود: فکر می کنم در روزها و هفته های آینده صحنه های بسیار سختی را در دونباس مشاهده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: فرانسه با ترکیه، یونان و سازمان ملل متحد برای سازماندهی عملیات بشردوستانه در این منطقه در ارتباط است.

۲ سال پیش

دنیس شمیهال، نخست وزیر اوکراین روز جمعه در حضور در شبکه تلویزیونی رادا (rada) اعلام کرد که این کشور روند ملی کردن اموال روسیه را برای جبران خسارات وارده به دلیل عملیات نظامی ویژه روسیه آغاز کرده است.

شمیهال تصریح کرد: قانون ملی‌سازی تصویب شده است، ما قبلاً این فرآیندها را آغاز کرده‌ایم، البته تمام اموال روسیه را ملی می‌کنیم تا بخشی از خساراتی را که فدراسیون روسیه به ما وارد می‌کند جبران کنیم.

۲ سال پیش
مشاور زلنسکی: روح مذاکرات صلح روسیه و اوکراین پس از حوادث بوچا تغییر کرده است

میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین امروز جمعه اظهار داشت که روح مذاکرات صلح روسیه و اوکراین پس از حوادث بوچا تغییر کرده است.

با وجود موارد فوق، مذاکره کننده طرف اوکراینی اعلام کرد که مذاکرات بین دو طرف به صورت آنلاین به طور مداوم ادامه دارد. وی همچنین هرگونه آتش بس موقت بین هر دو کشور را به عنوان جنگی که برای آینده به تعویق افتاده است، مورد انتقاد قرار داد.

پیش از این، ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر اوکراین گفته بود که بر سر ده کریدور بشردوستانه توافق شده است.

۲ سال پیش
 مشاور زلنسکی: درباره حمله روسیه به مردم هشدار ندادیم

به گزارش شبکه تلویزیونی آرتی، قدرت‌های غربی روسیه را به شقاوت و بیرحمی علیه غیرنظامیان اوکراینی، از جمله در شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف متهم کرده اند، اما درباره اهمال اوکراین در تخلیه مردم و انتقالشان به مکان‌های امن پوشش خبری چندانی نداده اند.

«الکسی آرِستوویچ»، مشاور رئیس جمهور اوکراین ادعا کرده است آن‌ها می‌دانستند که حمله قریب الوقوع است، اما به مردم چیزی نگفتند. او گفت: زمانی که مطمئن شدیم روسیه حمله خواهد کرد، این امکان وجود داشت که این را به مردم بگوییم. اما این کار باعث روانه شدن سیل گسترده ۱۲ تا ۱۶ میلیون آواره می‌شد و آن‌ها موجب بسته شدن همه جاده‌ها می‌شدند و در این صورت ارتش نمی‌توانست به مناطق دفاعی دسترسی پیدا کند و مردم زیر توپ و تانک می‌رفتند.

۲ سال پیش
سفیر روسیه: هدف آمریکا آسیب زدن به مردم روسیه است

به گزارش شبکه روسیا الیوم، سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد هدف اصلی آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید، بی اعتبار کردن جایگاه روسیه و آسیب زدن به مردم آن است. «آناتولی آنتونوف» تصریح کرد آمریکا همچنین با وضع تحریم‌های جدید و با تلاش هایش به دنبال ایجاد مشکل برای روسیه در ارائه بدهی‌های عمومی آن است و با این کارمی خواهد روسیه را بی اعتبار کند.

۲ سال پیش
رئیس کمیسیون اروپا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به کی‌یف می‌روند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اورزولا فون دِر لایِن، رئیس کمیسیون اروپا و جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کردند عازم کی‌یف هستند.

۲ سال پیش
 روسیه: کی یف قصد انجام اقدامات تحریک آمیز شیمیایی دارد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «کنستانتین گاوریلوف» رئیس هیئت روسیه در مذاکرات امنیتی و کنترل تسلیحات در وین با انتشار بیانیه‌ای در وبگاه وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: ما اطلاعات و داده‌های موثقی درباره آمادگی و تدارکات کی یف با حمایت خارجی‌ها برای اجرای اقدامات تحریک آمیز شیمیایی جدید در اختیار داریم.

وزارت دفاع روسیه پیش از اعلام کرده بود که کی یف برای اقدام تحریک آمیز با استفاده از مواد سمی در منطقه خارکیف مهیا می‌شود تا سپس روسیه را به انجام آن متهم کند. وزارت دفاع روسیه همچنین وجود ماده سمی کلر را در این منطقه تایید کرده است.

۲ سال پیش
ژاپن از احتمال اخراج دیپلمات‌های روسیه از این کشور خبر داد

به گزارش ایتارتاس، تلویزیون ژاپن در گزارشی اعلام کرد دولت ژاپن احتمال اخراج تعدادی از دیپلمات‌های روسیه از ژاپن را به عنوان بخشی از تحریم‌ها علیه روسیه بررسی می‌کند. بر اساس این گزارش، احتمال اخراج شدن دیپلمات‌های روسیه هم اکنون در کابینه وزیران ژاپن طرح و در حال بحث و بررسی است.

۲ سال پیش
گفتگوی تلفنی وزرای دفاع روسیه و ترکیه

به گزارش پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه، وزیر دفاع ترکیه با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه تلفنی گفتگو کرد.

«خلوصی آکار» در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری میان روسیه و اوکراین تاکید کرد و آن را به نفع تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران موجود دانست. وزیر دفاع ترکیه همچنین بر ضرورت تخلیه فوری غیرنظامیان از ماریوپل تاکید کرد. آکار با تاکید بر اینکه کشورش از هیچگونه کمک بشردوستانه فروگذار نمی‌کند، گفت: ترکیه برای برقراری صلح در منطقه به تلاش هایش ادامه خواهد داد.

۲ سال پیش
تحریم های آمریکا علیه دو شرکت بزرگ روسی

وزارت خزانه داری آمریکا امروز جمعه اعلام کرد که تحریم هایی را علیه دو شرکت بزرگ روسی اعمال می‌کند. این شرکت ها شامل غول استخراج الماس آلروسا و همچنین شرکت کشتی سازی متحد روسیه JSC هستند که تحریم ها علیه آن ها به منظور کاهش منابع درآمد اضافی برای عملیات نظامی مسکو در اوکراین اعمال می شود.

۲ سال پیش
نخست وزیر ایتالیا روسیه را به قتل عام در اوکراین متهم کرد

ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا روز گذشته در جریان یک سخنرانی در رُم روسیه را به قتل عام غیرنظامیان در اوکراین متهم کرد.

این سخنان پس از آن انجام شد که روسیه به دلیل تحریمها، مقامات ایتالیا را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیش از این دولت ایتالیا را به دلیل اعمال برخی تحریمهای اقتصادی به "بی ادبی" سیاسی متهم کرده بود.

۲ سال پیش
آمریکا بیش از 12 هزار سامانه ضد زره و صدها پهپاد بمب افکن به اوکراین ارسال می کند

دولت بایدن در بیانیه ای اعلام کرد واشنگتن قصد دارد در راستای سیاست حمایتهای همه جانبه خود از دولت اوکراین این بار بیش از 12 هزار سامانه ضد زرهی، 1400 سامانه ضدهوایی و صدها پهپاد بمب افکن را به این کشور ارسال کند.

این در حالیست که سه شنبه دولت آمریکا 100 میلیون دلار کمک هزینه خرید تسلیحات نظامی و رزمی در اختیار دولت زلنسکی قرار داده بود.

۲ سال پیش
ادعای مایکروسافت درباره از بین بردن زیرساختهای هکرهای روس برای حمله به اوکراین

شرکت مایکروسافت مدعی شد این مرکز از حکم دادگاه آمریکا برای غیرفعال کردن هفت دامنه اینترنتی مورد استفاده یک گروه هکری روس بهره برده است.

مایکروسافت تاکید کرد هکرهای روس از این دامنه ها برای نفوذ به سازمانهای رسانه ای اوکراین و جمع آوری اطلاعات کلیدی استفاده می کردند. با مسدود کردن این دامنه ها هکرهای روس توانایی حمله به زیرساخت های اوکراین را از دست دادند. 

۲ سال پیش
اتحادیه اروپا 500 میلیون یورو کمک نظامی دیگر به اوکراین تخصیص می دهد

چارلز میشل، رییس کمیسیون اروپا اعلام کرد: اتحادیه اروپا 500 میلیون یوروی دیگر در راستای حمایت مالی و نظامی از اوکراین به این کشور اختصاص می دهد.

وی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: این مبلغ تعهد اتحادیه اروپا برای کمک مالی و نظامی به اوکراین را از ابتدای آغاز درگیریهای نظامی در این کشور به مبلغ 1.5 میلیارد یورو می رساند.

۲ سال پیش
ژاپن واردات زغال سنگ از روسیه را کاهش می دهد

وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن امروز اعلام کرد توکیو قرار است به تدریج واردات زغال سنگ از روسیه را کاهش دهد.

وی تاکید کرد: ژاپن به تدریج قصد دارد وابستگی خود به تمامی کالاهای اساسی روسیه را کاهش دهد و در یک بازه زمانی مشخص به صفر برساند.

۲ سال پیش
رای مثبت کنگره آمریکا به انزوای بیشتر مسکو در جوامع بین الملل

قانونگذاران آمریکا برای لغو وضعیت تجاری عادی با روسیه و نیز ممنوعیت کامل واردات نفت و گاز این کشور نشکیل جلسه دادند.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز قرار است در روزهای آینده درباره ارسال کمک های نظامی بیشتر به اوکراین و حمایتهای همه جانبه از دولت کی یف نشست برگزار کند.

۲ سال پیش
زلنسکی: وضعیت بورودیانکا از بوچا بدتر است

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در آخرین اظهارنظرهای خود مدعی شد: با جستجوی امدادگران در میان آوارهای ناشی از عملیات نظامی روسیه مشخص شده است اوضاع کشتار غیرنظامیان در بورودیانکا بسیار وخیم تر از بوچاست.

قرار است در روزهای آینده اورسولافون در لاین، رییس کمیسیون اروپا و جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کی یف با ولودیمیر زلنسکی دیدار و گفتگو کنند.

۲ سال پیش
رییس پنتاگون: پوتین از تصرف کی یف منصرف شده است

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت: ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه پس از شکستهای پیاپی در مناطق مختلف اوکراین در حال حاضر از تصرف کی یف، پایتخت این کشور منصرف شده است.

پیش تر منابع غربی مدعی شده بودند مسکو تمرکز نظامی خود را بر تصرف بخش های شرقی و روس زبان اوکراین قرار داده و می کوشد این مناطق را تحت تسلط خود درآورد. 

۲ سال پیش
استقبال بایدن از تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل برای تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر این نهاد استقبال کرد. 

دفتر ریاست جمهوری آمریکا با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد: رای قاطع مجمع عمومی در اخراج روسیه از شورای حقوق بشر به دلیل جنگ اوکراین قابل ستایش و تحسین است. این امر بار دیگر نشان داد اقدام پوتین در جنگ علیه اوکراین چگونه باعث مترود شدن این کشور در مجامع بین المللی شده است. 

۲ سال پیش
سناتور آمريکايی: بحران سوخت را بايدن ايجاد کرده است

سناتور مارشا بلک برن، نماینده جمهوریخواه ایالت تنسی در مجلس سنای آمریکا با اشاره به افزایش روزافزون قیمت سوخت در این کشور گفت این بحران را جو بایدن به وجود آورده است.

بلک برن تاکید کرد جو بایدن از روز نخست ریاست جمهوری، هنگامی که توسعه‌ی طرح خط لوله‌ کی استون را متوقف کرد و دستور داد استخراج گاز‌های زیرسطحی و هرگونه حفاری در زمین‌های فدرال متوقف شود، به بحران انرژی در آمریکا دامن زد و کشور را از استقلال در حوزه انرژی به سمت وابستگی و واردات انرژی هدایت کرد.دموکرات‌ها می‌گویند عامل افزایش بهای سوخت هر کسی می‌تواند باشد به جز جو بایدن؛ آن‌ها ترامپ، پوتین، شرکت‌های نفتی و دیگران را برای این افزایش بها سرزنش می‌کنند.

آمریکا طی هفته های اخیر واردات انرژی از روسیه را به دلیل جنگ اوکراین ممنوع کرده است. این امر باعث افزایش بهای سوخت و درپی ان افزایش تورم در این کشور شده است. 

۲ سال پیش
استقبال بایدن از تعلیق حضور روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با استقبال از تعلیق حضور روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل، گفت: من رأی قاطع در مجمع عمومی سازمان ملل برای اخراج روسیه از شورای حقوق بشر را تحسین می‌کنم.

جو بایدن مدعی شد: این اقدام گامی مهم از سوی جامعه بین‌المللی برای نشان دادن این است که پوتین  چگونه روسیه را به یک کشور مطرود در سطح بین‌المللی تبدیل کرده است.

۲ سال پیش
نماینده سازمان ملل: به آتش‌بس در اوکراین خوشبین نیستم

مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور اضطراری بشردوستانه پس از گفت‌وگو‌های سطح بالا در مسکو و کی‌یف گفت که به برقراری آتش بس برای توقف درگیری‌ها در اوکراین خوشبین نیست.

هماهنگ کننده امور اضطراری سازمان ملل گفت: فکر می‌کنم این کار آسانی نخواهد بود، زیرا دو طرف آنطور که درک کرده ام، اعتماد بسیار کمی به یکدیگر دارند.

وی در خصوص احتمال آتش بس در اوکراین اظهار داشت: من خوشبین نیستم.

۲ سال پیش

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که آمریکا ممکن است در اخراج دیپلمات‌های روسی ردپای اتحادیه اروپا را دنبال کند.

بلینکن در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن از اتحادیه اروپا پیروی می‌کند و دیپلمات‌های روسی را اخراج می‌کند، به خبرنگاران گفت: «ما همیشه به این موضوع توجه داریم و به این کار ادامه خواهیم داد.»

بلینکن گفت که گاهی ضروری است با دیپلمات‌های کشور‌های مختلف که «رابطه خصمانه با حقیقت» دارند، برخورد کرد.

او افزود: «این بخشی از کار است.»

۲ سال پیش

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک تبعه اوکراینی به دلیل نقش داشتن در فعالیت‌های گروه هک Fin۷ به ۵ سال زندان محکوم شده است.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری بی‌بی‌سی، لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس مدعی شد: درگیری‌های اوکراین وارد مرحله متفاوتی شده و تهاجم روسیه حالتی متمرکزتر پیدا کرده است.

لیز تراس مدعی شد:‌‌ هدف انگلیس همچنان روشن است، پوتین باید در اوکراین شکست بخورد. پوتین تاکتیک‌های خود را عوض کرده اما نیات خود را تغییر نداده است. او می‌خواهد تمام اوکراین را به‌دست آورد.

۲ سال پیش

سرگئی ناریشکین، رئیس مجلس دومای روسیه اعلام کرد: سرنوشت نظم نوین جهانی به موفقیت عملیات روسیه در اوکراین بستگی دارد.

سرگئی ناریشکین آمریکا را به استفاده از «شرورترین روش ها» برای طولانی کردن عملیات نظامی روسیه در اوکراین متهم کرد.

۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
برای دیکتاتورها حقوق بشر هیچ معنا و مفهومی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
دکتر نصیروند.گرمیلی.
۰۵:۳۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام.انشاالله با نابودی کامل ناتوی ضدحقوق بشری تروریست بین المللی و غرب وحشی،پیروزی نزدیک است،جنگ اوکراین حاصل دستپخت خود امریکا و غرب هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
خیلی خوب.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
کدام حقوق بشر ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
درود بر پوتین بزرگ
این کشور های مرتجع غربی و شیطان بزرگ امریکا که دم از حقوق بشر میزنند و میگن روسیه نباید به اکراین حمله میکرد در مدت ۸ سال تجاوز عربستان به یمن کجا بودند چرا هیچی نگفتن چرا حتی یه قطعنامه ضد عربستان تصویب نکردند اینا هرجا منافع خودشون به خطر بیفته دم از حقوق بشر ابزاریشون میزنند وگرنه حق و انسانیت و عدالت در نظر اینا هیچی به حساب نمی آید
پس درود بر پوتین
مرگ بر غرب و اکراین
و مرگ بر شیطان بزرگ و اسراعیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
درود بر پوتین
این کشورهای غربی که دم از حقوق بشر میزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
از این شورا تون ، همون بهتر آدم حذف بشه..!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
ارزش روبل افزایش پیدا کرد. جالبه بعد از سقوط ناگهانی روبل در برابر دلار و یورو به مرور ارزششو بازیابی کرده و امروز ارزش روبل در برابر دلار و یورو حتی از قبل از تحریم روسیه بیشتر شد. امروز ارزش روبل در برابر دلار از ۳۰ دسامبر و در برابر یورو از جولای ۲۰۲۰ بیشتر شد. روسها و چینیها زرنگ بودند و از ۱۰ سال پیش تا الان ذخایر طلا رو مدام افزایش دادند. برعکس روحانی با حراج کردن ذخیره طلای کشور و ریختن طلا در بازار درست زمانیکه تحریمها دوبرابر شد و نیاز به این ذخایر بود بیچارمون کرد. امیدوارم مسئولان از کار هوشمندانه روسیه یاد بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
توی جنگ حلوا تقسیم نمیکنن هرکی توی منطقه باشه چا نظامی چه غیر نظامی ممکنه کشته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
اولیگارش روسی و خانواده شان به شدت تحریم شدند ولی اولیگارش ایران با کمال میل در غرب مورد استقبال قرار دارند ، چرا ؟؟؟؟؟چون اقازاده های ایرانی فقط ورود پول به غرب دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
چهل و دو سال از این حرفهای کوچه بازاری که خودتان هم می دانید هیچ مبنایی ندارد زدین و خوب می دانی که مردم برای این حرفا تره خورد نمی کنند نه اینکه در کشور ما هیچ مشکلی نیست تخلفات مالی هست و کم هم نیست همانگونه که در همه کشورها هست اتفاقاً سواستفاده های مالی در کشور ما نسبت به متوسط جهانی خیلی پایین تره و همش هم توسط آقازاده ها نیست شاید چند نفر آقازاده هم بین آنها پیدا شود که قطعاً از تعداد انگشتان یک دست بیشتر نیست شما نمیتوانید ۳ تا آقازاده پیدا کنید که پول قابل توجه از کشور خارج کرده باشد البته شما می توانید صد ها نفر را ادعا کنید ولی هیچکدام را نمی توانید مستند ثابت کنید . مشکل اساسی مملکت ما در حال حاضر آزادی بیش از حده هیچکس در مقابل ادعاهای خود مورد باز خواست قرار نمیگیرد هرکس هر تهمت و افترایی به هر کی می خواهد می بندد اما اینگونه نیست که هیچ بازخواستی در کار نباشد همه ما باید روزی پاسخگوی رفتار و گفتار خود باشیم آن هم در دادگاهی که از ذره ها باخبر است و حساب خواهد کشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
جنایت روس ها در حمله به شمال ایران و کشتار کودکان و تجاوز به زنان سرزمینم هنوز از حافظه تاریخی ملت ایران پاک نشده، پاسخ دندان شکن به تجاوز روسیه به اوکراین بهترین گزینه است تا دیگه از این غلطا نکنه.
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۷:۳۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
روسیه منزوی شده و این به دلیل طرد شدن از سوی جهانیان است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
ماه رمضانه وگرنه ی ناهاری میخوردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
شما سحری خوردی؟ فک کنم نخوردی. :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
یا حسین غریب مادر. بیش از 12 هزار تا سامانه ضد زرهی یعنی جنگ جهانی دوم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۱:۴۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام
منظورش موشک دوش پرتاب است.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۲:۲۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد :
اصلا روسیه از صفر تا صد سازمان ملل را قبول ندارد و قبول ندارد سازمان ملل در در خاک آمریکایهای ضدحقوق بشرهای تروریستهای نژادپرستان باشد نابودی ناتو و فتح کامل اروپا و انگلیس خبیث استعمارگر و فتح کامل ایالات متحده آمریکا و کانادا و استرالیا و چندین کشور قاره آفریقا و چندین کشور قاره آسیا بسیار نزدیک است در جنگ جهانی سوم و جهان اسلام ناب محمدی ص همانند نگینی بر انگشتری ابرقدرتی سر تا سر جهان می درخشد و انشاءالله ظهور منجی عالم بشریت در همین قرن جدید 1400 به وقوع می پیوندد و پاره تن رسول الله ص و 313 یار ایشان می آیند و جهان را پر از عدل داد انصاف امن امان خواهند کرد و ریشهای فقر مطلق و بی عدالتی و تبعیضگریهای ضد حقوق بشر اسلامی را خواهند خشکاند و پرچم اتحادیه جهان اسلام ناب محمدی ص بر سر تا سر جهان برافراشته خواهد شد و فوج فوج از ملتهای سر تا سر جهان به دین اسلام ناب محمدی ص بدون آنکه هیچگونه اجبار در کار باشد به صورت خود جوش و عاشقانه از صمیم قلبشان به آخرین دین کاملترین عدالت گسترانه ترین دین خداوند جل جلاله می پیوندند و دیگر خبری از ظلم ظالمان فراعنه برده داران عصر جدید عالم و ستمگریهاشون و نژادپرستیهاشون و تبعیضگریهای ضد حقوق بشرانشون و بی عدالتیهاشون و نا امنیها و توطئه گریها و فتنه گریها و نفاق برانگزی هاشون نخواهد بود و همه مومنین مستضعفین سر تا سر جهان هستی حاکمان وارثان کره زمین خواهند شد و در صلح امنیت عدالت پایدار تا روز قیامت که بلا شک فروپاشی و مردن همه جانداران روی کره زمین رخ خواهد داد و برانگیخته شدن مجددشان رخ خواهد داد زندگی خواهند کرد و ابلیس ملعون لشکریان شیاطین جن کافر و انس ملعون کافرش در هم کوبیده می شوند و خار ذلیل زمینگیر نابود می شوند فقط جنیان مومنین مسلمانانشان تا روز قیامت خواهند ماند و یاور مومنین مسلمین انسانها خواهند ماند . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
داداش بیکاری، این مثنوی هفتادمن رو خودت وقت میکنی بخونی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
حمله شما به اوکراین قانونی بوده؟ ببخشید عملیات ویژه نظامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
بابا بس کنید اصلا تو اوکراین رو میشناسی،اینقد بی فکر نباشید،ی چیزی یاد گرفتین مثل این تازه بدوران رسیده ها هی اوکراین رو دهنتون افتاده،سالهاست کشورهای اطراف ما تو عذابن،لال بودید چرا پس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
افکار عمومی در اوایل یک حادثه روی اون متمرکز میشه
الان دیگه برا کسی مهم نیست اوکراین چخبره......
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۰۶:۰۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
آمریکای جنایتکار تو خودت اوکراین رو داری نابود میکنی و فقط بفکر منفعت خودت هستی و بس.با اینکارا نمیتونی روسیه رو زمین بزنی،جز اینک کاری میکنی صلح هیچوقت انجام نشه،فک کردی روسیه،اغانستانه ک نابودش کنی،تازه افغانستان رو بعد۲۰سال نتونست ک بگیره.بااینکار فقط جامعه بشری رو ازلحاظ اقتصادی نابود میکنه من جمله کشور دلِ دزد خودتو،ک انشاءالله عدو سبب خیر شوی!!!بااینکارا ریشه خودتو هم رفیقای بدترازخودتو بزنی،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
روزه داران عزیز تا اذان صبح ۱ ساعت و ربع مونده.
آخرین اخبار