در حالی که چهل‌وسه روز از حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد نشریه بلومبرگ از بازگشت ارزش پول روسیه به میزان قبل از شروع درگیری‌ها خبر داد.

چهل‌وسومین روز حمله روسیه به اوکراین نیز ادامه یافت و با وجود این‌که روسیه عمدتاً از اقتصاد جهانی دور بوده، بلومبرگ اکونومیکس انتظار دارد که این کشور در سال جاری نزدیک به ۳۲۱ میلیارد دلار از صادرات انرژی درآمد داشته باشد که این میزان، افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد.

این در حالی است که منابع خبری شب گذشته از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه برخی افراد و نهاد‌های روسی از جمله دختران رئیس‌جمهور روسیه و همچنین بزرگترین بانک این کشور خبر دادند. به دنبال تحریم‌های آمریکا، انگلیس نیز ۹ فرد جدید را به لیست تحریم‌های خود علیه روسیه اضافه کرده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته با تکرار ادعا‌های پیشین خود علیه روسیه گفت: «ما در کنار هم پیمانان مان و شرکای مان دور جدیدی از تحریم‌های نابودگر را اعلام می‌کنیم.» جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز اعلام کرد که واشنگتن با شرکای خود برای اعمال تحریم‌های هماهنگ بر روسیه همکاری می‌کند.

پیش‌تر اما دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت: حیثیت دلار آمریکا و یورو به دلیل تحریم‌های ضد روسیه «به شدت متزلزل» شده است و این امر کشور‌های بیشتری را به سمت استفاده از ارز‌های ملی در تسویه حساب با شرکای خارجی سوق می‌دهد.


بیشتر بخوانید:


در میان تحولات مربوط به بحران اوکراین، اتحادیه اروپا، اسلوونی و رومانی دیپلمات های روسیه را اخراج کرده و آنها را عناصر نامطلوب خوانده‌اند. این در حالی است که دولت‌های فرانسه و آلمان روز دوشنبه شماری از کارکنان دیپلماتیک روسیه را اخراج کرده‌اند. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: اقدام آلمان به اخراج دیپلمات‌های روس را بدون پاسخ نمی‌گذاریم.

در چهل‌ودومین روز حمله روسیه به اوکراین واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جلسه ویژه شورای امنیت اعلام کرد مسکو اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد نئونازی‌های در حوادث بوچا دست دارند. همزمان پایگاه اینترنتی واشنگتن فری بیکن فاش کرد فاشیست‌ها و آمریکایی‌هایی که به برتزی سفیدپوستان معتقدند درحال عزیمت به اوکراین هستند.

روز گذشته (چهارشنبه) همچنین در برخورد یک خودرو شخصی با درب سفارت روسیه در رومانی، خودرو آتش گرفت و سرنشین آن جان خود را از دست داد.

تحولات مربوط به روز چهل‌وسوم از حمله نظامی روسیه به اوکراین را می‌توانید در زیر بخوانید:

اسپوتنیک گزارش داد، یک سرباز دانمارکی تأیید می‌کند که اوکراینی‌ها سربازان اسیر روسی را می‌کشند.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری تی‌آرتی، دادستان کل اوکراین می‌گوید مقامات ۲۶ جسد را در زیر ۲ ساختمان در «بورودیانکا» پیدا کرده‌اند.

۲ سال پیش

خبرگزاری تی‌آرتی نوشت، کشور‌های گروه ۷ بر سر تحریم‌های اقتصادی جدید علیه روسیه توافق کردند.

سی‌جی‌تی‌ان نیز نوشت، این تحریم‌ها شامل ممنوعیت همه سرمایه‌گذاری‌های جدید در بخش‌های کلیدی می‌شود.

۲ سال پیش

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) اعلام کرد: طی ۶ ماه آینده، حدود ۲۴۰ میلیون بشکه از ذخایر نفت اضطراری در بازار جهانی در دسترس خواهد بود.

۲ سال پیش

به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، سخنگوی کاخ کرملین می‌گوید: ما شاهد تعداد زیادی تلفات در میان سربازانمان در اوکراین هستیم، این یک تراژدی است.

۲ سال پیش
روسیه از حق و منافع خود دفاع خواهد کرد

خبرگزاری سی‌جی‌تی‌ان نوشت، یک سخنگوی روسیه اعلام کرد که مسکو در مدت بسیار کوتاهی به اقدام امروز برای خروج روسیه از شورای حقوق بشر واکنش نشان داده و از حق و منافع خود دفاع خواهد کرد.

۲ سال پیش
مسکو: تعلیق روسیه از شورای حقوق بشر غیرقانونی و با انگیزه سیاسی است

خبرگزاری ریانووستی به نقل از یک مقام روسیه نوشت، روسیه می‌گوید تصمیم برای تعلیق این کشور از شورای حقوق بشر غیرقانونی و با انگیزه سیاسی است.

۲ سال پیش
مونته‌نگرو ۴ دیپلمات روس را اخراج می‌کند

به گزارش خبرگزاری سی‌جی‌تی‌ان، وزارت امور خارجه «مونته‌نگرو» روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور ۴ دیپلمات روس را اخراج می‌کند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه مونته‌نگرو دیپلمات‌ها باید ظرف ۷ روز این کشور را ترک کنند.

۲ سال پیش

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) می‌گوید روسیه تلفات قابل توجهی در نیروهایش داشته است.

۲ سال پیش

رویترز در گزارشی اعلام کرد که روسیه ورود رهبران استرالیا را ممنوع کرده است. روسیه امروز پنجشنبه ۲۲۸ تبعه استرالیا از جمله نخست‌وزیر این کشور را در فهرست تحریم قرار داد.

۱۳۰ تبعه نیوزلند از جمله نخست‌وزیر این کشور هم در فهرست تحریمی روسیه قرار گرفته‌اند.

۲ سال پیش
بلینکن: اتحاد کشورها برای حمایت اوکراین و علیه روسیه رو به گسترش است

ام‌اس‌ان‌بی‌سی با بیان آنکه «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا پس از نشست میان ناتو و جی ۷ اکنون در کنفرانس خبری برای خبرنگاران صحبت می‌کند، گزارش داد، وزیر خارجه آمریکا گفت: ما در حال حفظ و افزایش فشار بر روسیه هستیم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بلینکن مدعی شد: گزارش‌های موثق‌تری از شکنجه، تجاوز و قتل توسط نیرو‌های روسی در اوکراین وجود دارد. جنایات روسیه هر روز بیشتر می‌شود، به همین دلیل اتحادیه علیه مسکو و در حمایت از کی‌یف در حال گسترش است.

۲ سال پیش

هند از رأی دادن به پیش‌نویس قطعنامه تعلیق روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل خودداری کرد.

۲ سال پیش

وزیر امور خارجه اوکراین گفت که از کشور‌های عضو سازمان ملل به دلیل تعلیق روسیه از شورای حقوق بشر سپاسگزار است.

۲ سال پیش
روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل تعلیق شد

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، مجمع عمومی سازمان ملل با ۹۳ رأی موافق، ۲۴ رأی مخالف و ۵۸ رأی ممتنع، روسیه را از شورای حقوق بشر تعلیق کرد.

لازم به ذکر است برای تعلیق روسیه دو سوم آرای کل لازم بود.

۲ سال پیش

خبرگزاری رویترز نوشت، سنای آمریکا با اکثریت قاطع از قانونی حمایت کرد که به موجب آن وضعیت تجاری "محبوب‌ترین کشور" برای روسیه و متحد نزدیکش، بلاروس به دلیل حمله به اوکراین حذف شود، و همچنین امکان اعمال تعرفه‌های بالاتر بر واردات از این دو کشور فراهم آید.

هیل پیش از این گزارش داد،  مجلس سنا با ۱۰۰ رأی موافق به محدود کردن تجارت با روسیه رأی داد.

۲ سال پیش

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور روسیه، با ادعای آن‌که ۱۶۷ کودک در روز‌های اخیر بر اثر تجاوز روسیه جان خود را از دست داده‌اند، گقت: «رهبری روسیه هرگونه حُسن‌نیت سایر کشور‌ها نسبت به خود را یک نقطه ضعف می‌داند.»

زلنسکی همچنین گفت پاسپورت‌های به اصطلاح طلایی ارائه شده از سوی قبرس به روسیه باید برداشته شود، و این جزیره نباید امتیازات دو تابعیتی به روس‌ها را تمدید کند.

۲ سال پیش
کولبا: از ناتو ۳ چیز می‌خواهیم؛ اسلحه، اسلحه و اسلحه

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین به ناتو اعلام کرد او ۳ چیز می‌خواهد: «اسلحه، اسلحه و اسلحه»

۲ سال پیش
محدود کردن تجارت با روسیه با رأی مجلس سنای آمریکا

به گزارش خبرگزاری هیل، مجلس سنا با ۱۰۰ رأی موافق به محدود کردن تجارت با روسیه رأی داد.

سنای آمریکا با ۱۰۰ رأی در مقابل هیچ، حمایت قاطع خود از قانون ممنوعیت واردات نفت از روسیه را نشان داد.

۲ سال پیش
کولبا: لاوروف در جنایات بوچا و ماریوپل، شریک است

خبرگزاری فرانسه نوشت دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین می‌گوید سرگئی لاوروف، همتای روس او (علاوه بر دیگر مقامات روس) در جنایات بوچا و ماریوپل، شریک است.

۲ سال پیش
استولتنبرگ: انتظار نبردی بزرگ در دونباس را داریم

به گزارش تی‌آرتی، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در اظهاراتی با بیان آن‌که نیرو‌های روسیه عقب‌نشینی نمی‌کنند بلکه در حال تجدید قوا هستند، مدعی شد: «انتظار نبردی بزرگ در دونباس را داریم، درگیری ممکن است هفته ها، ماه‌ها و احتمالاً سال‌ها ادامه داشته باشد. باید آماده باشیم.»

۲ سال پیش
درخواست گروه ۷ برای تعلیق روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه هفت تعلیق عضویت روسیه را در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار شد.

۲ سال پیش
لاوروف: اوکراین پیش نویس توافق جدیدی را به روسیه ارائه کرده است

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی اعلام کرد: اوکراین پیش نویس توافق جدیدی را روز چهارشنبه به روسیه ارائه کرده است. پیش نویس جدید اوکراین شامل عقب نشینی از پیشنهادات ارائه شده در استانبول است. پیشنهاد جدید اوکراین برای گفتگو درباره مسائل دونباس و کریمه در دیدار پوتین و زلنسکی را رد می کنیم. واشنگتن و متحدانش رژیم کی‌یف را کنترل می کنند و زلنسکی را برای ادامه مبارزه تحت فشار قرار می دهند. به گفتگو با طرف اوکراینی ادامه خواهیم داد و پیش نویس توافق روسیه را ارائه خواهیم داد.

او افزود: سفیر فنلاند را احضار کردیم و نامه اعتراضی به مصادره اموال متعلق به موزه‌های روسیه توسط کشورش را به او دادیم. 

۲ سال پیش
لوکاشنکو: جنگ در اوکراین آغازگر دوران تاریخی جدیدی است

لکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس روز پنجشنبه گفت: شکی نیست که با آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، یک دوره تاریخی کامل به پایان رسیده و در میان رویارویی فزاینده بین بازیگران اصلی این جنگ ، دوره جدیدی بین شرق و غرب در حال ظهور است.

رئیس جمهور بلاروس همچنین گفت که کشورش باید در مذاکرات برای حل مناقشه در اوکراین مشارکت داشته باشد و او انتظار دارد در چند روز آینده با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفتگو کند.

او همچنین از «عملیات ویژه» کشورش در اوکراین با هدف آزاد کردن حدود صد بلاروسی خبر داد.

۲ سال پیش
استولتنبرگ: ناتو نیرو به اوکراین اعزام نمی‌کند

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفت: ائتلاف ناتو در حال ارائه انواع مختلفی از تسلیحات شامل سامانه‌های سنگین، سامانه‌های پیشرفته و همچنین سامانه‌هایی است که می‌توانند سبب سرنگونی هواپیما‌ها و حمله به نیرو‌های روس شوند.

او افزود: ائتلاف ناتو در حال حاضر در فرایند اعمال فشار‌ها و تحریم‌های بیشتر علیه روسیه حضور دارد. ناتو از اوکراین حمایت می‌کند، اما ناتو سرباز به اوکراین اعزام نمی‌کند. ما همچنین مسئولیت داریم تا مانع از تشدید درگیری‌ها فراتر از اوکراین و مهلک‌تر شدن و خطرناک‌تر شدن و ویرانگرتر شدن این روند شویم. بنابراین، ما در حال ارائه حمایت‌هایی هستیم، اما در عین حال سخت تلاش می‌کنیم تا مانع از تشدید درگیری‌ها شویم.

۲ سال پیش
کرملین: به تحریم‌های آمریکا پاسخ خواهیم داد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد: روسیه به آخرین تحریم‌های آمریکا پاسخ خواهد داد. روسیه قصد دارد به طریق مناسب، پاسخ تحریم‌های آمریکا علیه دختران پوتین را بدهد. روسیه قطعا پاسخ می‌دهد و پاسخ مناسب هم می‌دهد.

آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که دو دختر پوتین را به عنوان بخشی از یک بسته جدید تنبیهی علیه نهاد‌های مالی و سیاسی روسیه تحریم می‌کند.

پسکوف افزود: ارسال سلاح به اوکراین به موفقیت مذاکرات صلح بین مسکو و کی یف کمکی نمی‌کند. شرکت پوتین در نشست بعدی سران ۲۰ به تحولات ژئوپلیتیک فعلی بستگی دارد.

۲ سال پیش
روسیه به کشور‌هایی که دیپلمات‌های مسکو را اخراج کردند، هشدار داد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اوایل این هفته، اتحادیه اروپا و برخی از کشور‌ها از جمله آلمان، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا تصمیم گرفتند دیپلمات‌های روس را اخراج کنند.

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، گفت کشور‌هایی که دیپلمات‌های روس را اخراج کرده اند، سفارتخانه‌های این کشور را تعطیل نمی‌کنند، در غیر اینصورت «قفل بزرگی» بر نمایندگی‌های دیپلماتیک خود آن‌ها زده خواهد شد.

۲ سال پیش
زلنسکی با رئیس کمیسیون اروپا دیدار می‌کند

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین فردا جمعه با «اورزولا فن در لاین» رئیس کمیسیون اروپا در کی یف دیدار خواهد کرد.

او گفت: به دلایل امنیتی زمان دقیق این دیدار را نمی توان اعلام کرد.

۲ سال پیش
افزایش ارزش روبل روسیه در برابر ارزهای خارجی

رویترز: ارزش روبل روسیه در معاملات امروز مسکو به شدت افزایش یافت. صبح امروز، پس از اینکه ارزش روبل در برابر دلار برای مدت کوتاهی به ۷۴.۲۶۲۵ رسید که قوی‌ترین سطح از ۱۱ فوریه تا کنون بوده است، ۵.۸ درصد افزایش یافته و به ۷۵.۳۰ دلار رسید.

تحلیلگران می‌گویند تقویت ارزش روبل می‌تواند ادامه پیدا کند.

روبل که پس از حمله روسیه به اوکراین و اعمال تحریم‌ها رو به سقوط بود، پس از صدور دستور پوتین برای فروش نفت و گاز روسیه در ازای ارز رایج روسیه، ارزش خود را مجددا به دست آورد.

۲ سال پیش
جوزپ بورل: دوشنبه آینده درباره تحریم نفت روسیه بحث خواهیم کرد

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: دوشنبه آینده درباره تحریم نفت روسیه بحث خواهیم کرد و امیدواریم هر چه زودتر این اتفاق بیفتد.

۲ سال پیش
تحریم‌های جدید استرالیا علیه روسیه

به دنیال ادعاهای مقامات غربی، «ماریس پین»، وزیر خارجه استرالیا اعلام کرد که این کشور ۶۷ شهروند روسیه را تحریم می‌کند.

به گزارش رویترز، وزیرخارجه استرالیا هنگام ورود به نشست ناتو به خبرنگاران گفت: «امروز، من ۶۷ تحریم دیگر را علیه نخبگان سیاسی و الیگارش‌های روسیه، کسانی که نزدیک به (ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه) هستند اعلام می‌کنم».

۲ سال پیش
پیشنهاد وزیر خارجه آلمان برای برگزاری نشست وزیران خارجه ناتو در ماه مه
خبرگزاری رویترز گزارش داد وزیر امور خارجه آلمان امروز (پنج شنبه) اعلام کرد پیشنهاد می شود وزیران امور خارجه ناتو در ماه مه نشست غیررسمی در برلین برگزار کنند.
۲ سال پیش
مقام نظامی روس: آمریکا در حال تقویت مراکز بیولوژیک خود در جهان و ایجاد بیماریهایی از طریق حشرات است

فرمانده نیروهای دفاع و حفاظت در برابر تشعشعات، سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی ارتش روسیه گفت واشنگتن در حال تقویت تجهیزات نظامی و بیولوژیک خود در جهان است و این آزمایشگاه ها در پیدایش برخی بیماری ها موثر بوده اند.

به گزارش شبکه تلویزیونی آر تی، ایگور کریلوف گفت آمریکا با سوء استفاده از خلأ موجود در قوانین بین المللی، مراکز نظامی و بیولوژیک خود را در مناطق مختلف جهان برپا می کند.

۲ سال پیش
انتقاد سفیر روسیه از تحریم های جدید آمریکا

مسکو به کشورهایی که دیپلمات های روس را اخراج کرده اند نسبت به بستن سفارتخانه های این کشور هشدار داد. همچنین سفیر روسیه در واشنگتن در پاسخ به تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه گفت این تحریم‌ها ضربه مستقیم به شهروندان عادی روسیه است.

۲ سال پیش
دبیرکل ناتو: باید تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه اعمال کنیم

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو ضمن تاکید بر لزوم حمایت از اوکراین گفت: «ما باید تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه اعمال کنیم و از اوکراین با سلاح حمایت کنیم».

۲ سال پیش
وزیر خارجه اوکراین: با شرکای خود برای مؤثرتر کردن تحریم ها علیه روسیه کار می کنیم

وزیر امور خارجه اوکراین گفت ما با شرکای خود برای موثرتر کردن تحریم‌ها علیه روسیه کار می‌کنیم.

او همچنین از کشورهای بلوک غرب خواست هواپیماهای نظامی و سیستم های دفاع هوایی در اختیار اوکراین بگذارند.

۲ سال پیش
وزیر خزانه داری آمریکا: روسیه باید از مجمع اقتصادهای بزرگ جهان اخراج شود

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا روز گذشته در یک سخنرانی اعلام کرد: روسیه باید از مجمع اقتصادهای بزرگ جهان موسوم به گروه 20 اخراج شود.

یلن در ادامه تاکید کرد: در صورت ادامه حضور روسیه در نشستهای گروه 20 آمریکا مجبور است برخی از نشستهای این مجمع را تحریم کند.

وی در ادامه گفت: تهاجم روسیه به اوکراین توهین بزرگی به نظم جهانی است و همه متحدان واشنگتن باید یک صدا در مقابل آن بایستند.

۲ سال پیش
زلنسکی: تاخیر در تحریم نفت روسیه موجب کشته شدن انسانهای بیشتری می شود

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین امروز در یک سخنرانی ویدئویی از مقامات کشورهای اروپایی خواست هر چه سریعتر در مورد تحریم نفت روسیه تصمیم های جدی بگیرند.

زلنسکی همچنین تصریح کرد: من همچنان معتقدم کشورهای اروپایی باید دسترسی تمامی بانکهای روسیه به نظام بانکی بین الملل را قطع کنند.

زلنسکی مدعی شد: روسیه درآمد بسیار بالایی از فروش نفت دارد برای همین تمایلی برای یک گفتگوی دو جانبه جدی با دولت اوکراین از خود نشان نمی دهد. من از دولتهای دموکرات جهان می خواهم همگی نفت روسیه را تحریم کنند.

زلنسکی گفت: برخی از سیاستمداران هنوز نمی‌توانند تصمیم بگیرند که چگونه جریان دلارها و یوروهای نفتی را به روسیه محدود کنند تا اقتصاد خود را در معرض خطر قرار ندهند.

او گفت: «تنها سؤال این است که چند مرد اوکراینی دیگر، چند زن اوکراینی دیگر، باید کشته شوند تا شما، برخی از سیاستمداران (و ما می دانیم که شما کیستید) عزمی راسخ برای تحریم نفتی روسیه پیدا کنید.

۲ سال پیش
ایتالیا خواستار تحریم گاز روسیه شد

دولت ایتالیا می گوید در صورت همراهی سایر کشورهای  اتحادیه اروپا حاضر است گاز روسیه را به طور کلی تحریم کند.

ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا در این باره گفت: در حالی که چنین گزینه ای روی میز نیست اما اقدامات روسیه در اوکراین موجب شده تا اعضای اتحادیه اروپا به دنبال راه حل جدی تری برای مقابله با مسکو باشند.

۲ سال پیش
یک مقام استرالیایی خواستار اخراج دیپلماتهای روس از این کشور شد

آنتونی آلبانیز، رهبر اپوزیسیون استرالیا بار دیگر از دولت این کشور خواست هر چه سریعتر دیپلماتهای روسیه را اخراج کند.

وی از مقامات ارشد کشورش خواست در حمایت از اقدامات فرانسه و ایتالیا در واکنش به "جنایات روسیه" در اوکراین آنها نیز دیپلماتهای روس را از استرالیا اخراج کنند.

آلبانیز در اظهاراتی در این باره گفت: ما شاهد جنایات جنگی هستیم. ما باید همراه با متحدانمان در اتحادیه اروپا یک پیام روشن به روسیه ارسال کنیم.

۲ سال پیش
هشدار وندی شرمن به چین در مورد عواقب حمایت از روسیه در بحران اوکراین

وندی شرمن، دیپلمات ارشد آمریکا در پیامی به دولت پکن هشدار داد: اگر چین به حمایتهای خود از روسیه ادامه دهد باید منتظر تحریمهای مشابه آمریکا باشد.

شرمن در ادامه تاکید کرد: ما در آمریکا نشانه های روشنی از همکاری های واضح میان دولت چین و روسیه مشاهده کرده ایم.

وی همچنین اظهار کرد: من تصور می کنم اگر دولت پکن به دامنه تحریمهای گسترده علیه روسیه نگاه کند قطعاً در اقدامات خود در همکاری و حمایت از مسکو تجدیدنظر خواهد کرد.

۲ سال پیش
روزنامه تایمز: انگلیس به دنبال ارسال خودروهای زرهی به اوکراین است

در گزارشی که به تازگی در روزنامه تایمز منتشر شده آمده است: گزینه هایی برای کمک به اوکراین در وزارت دفاع انگلیس در حال بررسی است که از آن موارد می توان به ارسال خودروهای زرهی پیشرفته به این کشور اشاره کرد.

در این گزارش همچنین آمده است: انگلیس ممکن است حتی نیروهایی را برای آموزش نظامیان اوکراینی برای استفاده از تسلیحات نظامی پیشرفته به این کشور اعزام کند.

تایمز مدعی شده خبرهایی مبنی بر ارسال موشکهای ضدتانک و ضدهوایی توسط دولت انگلیس به اوکراین در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

۲ سال پیش
شهردار ماریوپل: نیروهای روس جنایات خود را پنهان می کنند

شهردار ماریوپل در سخنانی مدعی شد که نیروهای روسی برای پنهان کردن جنایات خود در این شهر استراتژیک اجساد را در مکانهایی مخفی می سوزانند.

وادیم بویچنکو، شهردار ماریوپل در ادامه ادعاهای خود گفت: نیروهای روس با کمک گرفتن از نیروهای جدایی طلب طرفدار روسیه در داخل ماریوپل اجساد را جمع آوری و در مراکزی مخفی آنها را می سوزانند. آنها با این اقدامات خود شهر 500 هزار نفری ماریوپل را به یک "اردوگاه مرگ" تبدیل کرده اند.

۲ سال پیش
دیده بان حقوق بشر: روسیه از مین های مجهز به حسگرهای پیشرفته در اوکراین استفاده می کند

دیده بان حقوق بشر در گزارشی مدعی شد: نیروهای روس در اوکراین با حملات خود به اهداف مختلف از نوعی مین بسیار پیشرفته که مجهز به نوعی حسگرهای بسیار حساس است استفاده می کند.

به گفته گزارش اخیر دیده بان حقوق بشر، یک تیم از اعضای این سازمان با تهیه عکسهایی از مناطق مختلف اوکراین به این نتیجه رسیده اند این مین های حساس حرکت هر موجودی در نزدیکی خود و در شعاعی مشخص را می تواند تشخیص داده و در همان لحظه منفجر شود.

گفته می شود از این مینها بیشتر در اطراف شهر خارکف دیده شده است.

۲ سال پیش

تلگراف به نقل از لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس نوشت:

  • روسیه در اوکراین عقب‌نشینی نمی‌کند، بلکه در حال تجدید قوا است.
  • نیرو‌های روسی منطقه اطراف کی‌یف را ترک می‌کنند تا به شدت در شرق و جنوب فشار بیاورند.
  • ما در تلاش هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که اوکراین در قوی‌ترین موقعیت ممکن در میز مذاکره قرار دارد.
۲ سال پیش

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بروکسل با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو درباره تلاش‌های ارائه کمک به اوکراین گفت‌وگو کرد.

وزارت خارجه آمریکا نوشت: بلینکن همچنین با استولتنبرگ درباره آمادگی برای برگزاری نشست ناتو در مادرید در اواخر ژوئن گفت‌وگو کرد.

۲ سال پیش
کرواسی دیپلمات‌های روسی را اخراج می‌کند

گوردان گرلیس رادمان، وزیر امور خارجه کرواسی در حاشیه نشست سران ناتو در بروکسل از اخراج دیپلمات‌های روس از سفارت زاگرب به دلیل درگیری‌های روسیه و اوکراین خبر داد.

۲ سال پیش
زلنسکی: تحریم‌ها علیه روسیه کافی نیست

به گزارش الجزیره، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد:

  • بسته تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه کافی نیست، باید اقدامات بیشتری انجام شود.
  • اگر کشور‌ها واردات نفت روسیه را متوقف نکنند، جنگ روسیه علیه کشور ما متوقف نخواهد شد.
  • جهان باید با نسل‌کُشی نیرو‌های روسی در کشور ما مقابله کند.
۲ سال پیش

روزنامه تایمز به نقل از منابع دولتی انگلیس گزارش داد، اگر غرب سلاح‌های کافی در اختیار اوکراین قرار دهد نیرو‌های روسیه می‌توانند شکسته شوند.

۲ سال پیش
گفت‌وگوی بلینکن با وزرای خارجه فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس درباره منزوی کردن روسیه

الجزیره نوشت، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد:

  • بلینکن با وزرای خارجه فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس در بروکسل درباره راه‌های منزوی کردن روسیه در سطح بین‌المللی گفت‌وگو کرد.
  • بلینکن همچنین درباره کمک به اوکراین گفت‌وگو و جنایات روسیه در «بوچا» و در کل اوکراین را محکوم کرد و خواستار پاسخگویی شد.
۲ سال پیش
بازگشت ارزش روبل روسیه به قبل از آغاز درگیری‌ها در اوکراین

نشریه بلومبرگ نوشت، با وجود این‌که روسیه عمدتاً از اقتصاد جهانی دور بوده، بلومبرگ اکونومیکس انتظار دارد که این کشور در سال جاری نزدیک به ۳۲۱ میلیارد دلار از صادرات انرژی درآمد داشته باشد که این میزان، افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد.

۲ سال پیش
دبیرکل ناتو: جنگ در اوکراین ممکن است ماه‌ها و حتی سال‌ها طول بکشد

دیلی میل گزارش داد، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو ضمن هشدار در خصوص طولانی شدن درگیری‌ها در اوکراین اعلام کرد که تحریم‌ها علیه مسکو باید ادامه داشته باشد.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، کاخ سفید مدعی شد: ما الگویی از ثروت اندوزی رئیس‌جمهور روسیه در حساب‌های نزدیکان خود دیده‌ایم.

۲ سال پیش

خبرگزاری سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد: واشنگتن قادر خواهد بود واحد‌های روسی را که جنایات بوخا را انجام داده اند شناسایی کند.

۲ سال پیش

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد: موشک‌های «جاولین» کارآمدی خود را ثابت کرده‌اند و ما به ارائه کمک‌های مورد نیاز اوکراین ادامه خواهیم داد.

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت: ما به نظارت بر مکان دارایی‌های روسیه برای اتخاذ اقدامات مناسب ادامه می‌دهیم.

۲ سال پیش

جان کربی، سخنگوی پنتاگون مدعی شد: ما به همراه متحدان و شرکای خود به همکاری نزدیک با اوکراینی‌ها برای ارزیابی نیاز‌های آن‌ها ادامه خواهیم داد.

۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
درود بر روسیه و حتما پیروز خواهد شد مرگ بر غرب و آمریکا و حامیان ای شیطان های بزرگ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
والا من تا حالا تو جامعه ندیدم کسی از روسیه حمایت کنه !!!
این هایی که اینجوری میگن یقیناً ایرانی نیستند ؟!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
جنگ روسیه هم دیگه عادی شده !!!
مگه نه ؟!
Iran (Islamic Republic of)
دکتر محسن نصیروند گرمی
۱۹:۵۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
سلام.جنگ اوکراین دستپخت امریکا و غرب برای روسیه بود،تنها چیزی که برای امریکا و غرب هیچ ارزشی ندارد مردم بیگناه اوکراین است که به کشتن دادند،و تنها کشوری که از این جنگ سود برد خود امریکا و غرب بود،ناتو تا نزدیکی مرز روسیه امده بود و روسیه چاره ای برای تن دادن به جنگ نداشت،اگر روسیه وارد جنگ نمیشد و فقط به موشک باران مواضع اوکراین و ناتو بسنده میکرد،انوقت ناتوی امریکایی غربی مستقیما نیروهای خود را در اوکراین و مرز روسیه مستقر میکردند و خطر جنگ جهانی وجود داشت.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
با افتخار تیتر میزنید بازگشت ارزش روبل
وقتی ارزش ریال به پایینترین پول دنیا تبدیل شده به ما چه که ارزش روبل و لیر و یوان و هر کوفت و زهرماری چقدر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
حالا مسئولین الکی دکتر ما هی بگن تحریمیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد !! اقتصاد ازپیچیده ترین و پرکلاف ترین امور و روابط در جهان است و با وعده و وعید و امضا و دستور حاکم یا مسئولین خوش خیال یک کشور که تحت تحریم صدها کشور بین الملل و منابع بزرگ و مسدود شدن وقفل شدن امور بانکی جهان میشوند، درست و درمان نمیشه. نمونه اش همین اردوغان حاکم مسلمان و خیلی با رای بالا آمده ۸سال پیش که الآن ملتش دارند زیر بار تورم بی سابقه ۶۰ درصدی ، رنج وآسیب می بینند. کی فکرش را میکرد ترکیه دروازه جهانی، به این فلاکت اقتصادی ومعیشتی بیفته؟!! ناسازگاری وجنگولک بازی با جهان وبین الملل این بلا را سرش آورده و بدون ترمیم رابطه هم همان قصه کمبزه خیال بزک است!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
بمب اتم حرام است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
منبع؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
7891
۱۸:۱۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
قابل توجه سپاه پاسداران قدرتمند و عزیز ایران:اگر کشورها و تمام انهایی را که امریکا و همپالگی هایش تحریم کرده یک اتحادیه تشکیل بدهند و با هم متحد شوند و قوایشان را همسو کنند چه میشود؟ چه قدرتی جمع می شود و بر سر امریکا اوار می شود؟ ایا ممکن است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
کاش پول ما هم برگرده به دلار هزار تومن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
آخه روسیه و پوتین علمی دست به جنگ میزنم...اتاق فکر روسیه عالی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
تمام قراین نشان می دهد که غرب برنامه ریزی طولانی مدتی برای ضربه زدن به روسیه داشته و چنین برنامه ای هم برای چین دارد .اگر چین و روسیه امروز نقشه های شیطانی غرب را به خوبی نشناسند و با آن مقابله جدی نکنند و اگر غرب موفق شود با ایجاد تفرقه بین این کشورها نقشه های از پیش تنظیم شده خود را پیش ببرد باید منتظر یک دیکتاتوری مطلق توسط آمریکا بر کل جهان باشیم که تجزیه و تضعیف روسیه و چین یکی از اهداف اصلی آن است و آمریکا نمی تواند هیچ کشور قدرتمندی را در مقابل خود ببیند ولذا تمام سعی خود را خواهد کرد که چین و روسیه را تجزیه و اقتصاد آن را نابود سازد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
بعد از چهل و سه روز از سخت ترین تحریمهای تاریخ ارزش پول کشو بیخدا و کمونیست روسیه برگشت سرجای اولش.
منتظرم ببینم ارزش پول کشور با خدای ایران چه مدت بعد برمی گرده؟!ایا چهل و سه سال دیگه هم نیاز دارید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
جوجه رو آخر پاییز میشمارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
آقای 15.41 چرا سعی می کنی مشکلات کشور را به خدا ربط بدهی چقدر ما ملت ایران به دستورات خدا و قرآن عمل می کنیم تمام مشکلات کشور را کسانی ایجاد کرده اند که با خدا و قرآن بیگانه اند و بدون اینکه به فکر فردای قیامت باشند در هر عرصه ای وارد می شوند خیانت می‌کنند اگر امروز کشور ما با توطئه های بی سابقه ای که علیه او انجام گرفته به اینجا رسیده به برکت فعالیت کسانی است که به خدا اعتقاد داشته و با نیت خالص به دستور خدا عمل کرده‌اند وگرنه طبق تمام محاسبات ،ما باید الان وضعیتی به مراتب بدتر از افغانستان داشتیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
کمونیست،خیر.لیبرال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
خیلی جالبه
هنوز عده ای فکر میکنن شوروی کومونیستی و استالین سر کاره ، استادید شوری تموم و تجزیه شد روسیه فعلی یک نظام لیبرال دموکراسی هست مثل آمریکا. واقعا چه سودی براتون داره چی بهتون میدم مردم رو نسبت به روسیه در فضای مجازی بدبین کنید؟!
آقای پوتین هم کار کاملا درستی در جهت حفاظت از روسیه انجام دادند

در اسناد راهبردی آمریکا بود که روسیه رو در همین چند سال پیش رو تجزیه کنه و روسیه دراه با این اقدامات مقابله میکنه و کار درستی هم در جهت حمایت از کشور و مردمش انجام میده ماهم با داعش که رسیده بود به لب مرزامون همینکار و کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
واقعا عالی،دستت درد نکن خیلی درست گفتی،اینایی ک تخریب میکنن روسیه رو،غربگداهایی هستند ک جز همون ۲۰درصد هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
افغانیا نباید نظر بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
میدونین چرا
چون مملکتش مسعولینی دلسوز داره کومونیست هستن ولی خدایی کارمیکنن همون تحریما علیهش قراردادن که علیه ایران قراردادن ولی تمام ارزششو حفظ کرد ایرانی میگه ای جان به این بهونه خون ملتومیکنیم توشیشه تقصیرمیندازیم گرن امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
راست می گه نکنه می خواید بگید اراذل و اوباش محله های شهرها و روستاهای ایران از امریکا امدن؟!
یا می خواین بگین دلال خدا نشناس و بازاری کم فروش و گران فروش و متقلب از رژیم صهیونیستی اومدن؟!
نکنه می خواین بگین انگلیس مرزهای ایران رو به روی اتباع غیر مجاز بیگانه باز کرده؟!
یا فرانسوی ها شخصا بلند شدن امدن برای منحرف کردن جوانان و نوجوانانی را که والدینشان در فضای حقیقی و مجازی ولشان کردند تا هر غلطی کنند و تاییدشان هم می کنند؟!
یا می خواید بگید اتحادیه اروپا هر سال نمی گذارد که قبل از کشت محصول به کشاورز بیچاره مشاوره دهیم؟!
تورم که کار خود ابلیس شیطان رانده شده است نه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
خب تو میتونی تشریف ببری به همون کشور های کمونیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
همین که شما به جای عملیات نظامی از حمله استفاده می‌کنید خودش جای شکر و تبریک داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
اخه اینها هم فکر میکردن دوروزه اوکراین رو میگیره فکر میکردن صلاح داشته باشی قدرت داری ولی الان دارن رنگ عوض میکنن انقدر پول بیت المال رو خرج صلاح میکنن غافل از اینکه عراق هم کلی تجهیزات داشت روسیه هم کلی قدر نظامی داشت ولی مثل خر تو گل گیر کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
حمله یا عملیات نظامی تفاوت آنچنانی با هم ندارند مگر برای کسانی مثل شما که از هر فرصتی برای فتنه انگیزی استفاده می کنند ولی با دمتان گردو نشکنید ، خواهیم دید که چه کسی در گل گیر کرده ارباب شما یا دیگران ولی بدانید ایران مستقل نظر خود را بدون ملاحظه هیچکس و خوشایند آمریکا و ایادیش اعلام کرده اما همه می دانند که غرب مقصر اصلی در جریان اوکراین است و این شیطان بزرگ است که ریشه تمام فسادها و جنایات در جهان است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
شرقگدایان شادی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
و غرب گدایان از ناراحتی آتش گرفتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
معلومه چه کسانی در تل آویو و اطراف کاخ سفید شبانه روز پرسه می زنند که شاید چند دلار کف دستشان بگذارند و آنها را ببرند تا در یک شبکه ماهواره‌ای علیه ایران دروغ ببافند که چند دلار گیر شان بیاد و غربی ها اجازه دهند تا آنها در کشورشان بچرند و عیاشی کنند در ایران هیچکس شرق گدا نیست مگر اینکه معنی گدایی عوض شده باشد اما غربگدایان تقریبا همه شان با نام و مشخصات شناخته شده اند و حتی امروز ها بر خلاف گذشته به مزدوری و گدایی از غرب افتخار هم می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
تجاوز تجاوز است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
اما پاسخ به حمله و دفاع
تجاوز نظامی نیست
Iran (Islamic Republic of)
پاسخ۱۴:۵۴
۰۹:۳۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
شیطان هم در هر موردی تحلیل حق به جانب خودش دارد.برای همین دنیا پراز شیاطین آدم نماست.چون کثیرآدمیزاد اولاد همان شیطانند و نشانه بارزشان همین تحلیل های همیشه حق باماست!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
وقتی یک کشور مثل. روسیه از داخل از هر لحاظ قوی باشد . می‌تواند برای دنیا شاخ و شانه بکشد کسی هم جرات نکنددبکپید بالای چشم ابرو


وقتی هم کشوری مثل ایران ضعیف باشد با دنیا شاخ و شانه بکشد میشود بدبختی و فلاکت مردم کشوری که یک خودرو ن در حد نیاز مردمش سالی دو میلیون نیاز کشور ،،نه می‌تواند تولید کند یا وارد کند
کشوری که کمبود مسکن دارد کمبود خودرو دارد ،کمبچد دارو های نایاب دارد کمبود گوشی و تبلت و تلویزیون و یخچال با کیفیت دارد با دنیا شاخ و شانه بکشد میشود وضع فلاکت بار ملت ایران و وضع عالی مسولان و دلالان و بنگاه داران و ذینف های ارز ۴۲۰۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
مضخرف نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
چون هیچ جواب قانع کننده نداشتی بیان کنید

تنها. کلمه که به ذهنتان امد مضخرف نگو. بود
ناشناس۱۸:۳۶
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
واشنگتن لعنت به ذاتت،چطور بلدی جنایت های روسی را شناسایی کنی،اما خودت و وجودت و موجودیت کشورت که سرتا پا از اول تا حالا جنایت بوده،دزدی بود نسل کشی سرخپوستان بوده رو نمیتونی پیدا کنی،درود بر روسیه ک حداقل این کشور تونست جلوی توی قلدور بایستد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
اشتباهی منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
براووووووووووووووووووووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
همه اطلاعات فعلا از طرف غرب میاد و نمیشه به اون اعتماد کرد حای عکس ماهواره اونها هم ممکنه دستکاری شده باشه و امریکا که حتی قبل از اون هم روسیه رو متهم دانسته بود
بهرحال قضیه اوکراین خیلی ناراحت کننده هست و خود رییس جمهور اوکراین هم چندین بار مطرح کرده بود که دعوا جهانی بشه و اونها هم ممکنه کارهای زشت بکنن تا به روسیه بیشتر فشار بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
پروفسور سیستم ثبت زمان و مکان ماهواره قابل دستکاری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
به ادعاهای غرب نمی شود به هیچ وجه اعتماد کرد
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۱:۲۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
تحریم های مختلف سبب تضعیف بخش های مختلف روسیه شده است.

البته اوکراین هم دچار خسارت های بی شماری شده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
چراحکومت ایران، جنگ وحمله روسیه به اوکراین رامحکوم نمی کند؟!!!! خب این پرسشی است که دردهان نردم است، وجوابش هم اظهر من الشمس است!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
چرا محکوم کنه،؟روسیه از حق تمامیت رضی خودش علیه ناتو داره حمایت میکنه،واس چی محکوم کنیم غربگدای عزیز؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
چرا غرب جنایات آل سعود علیه مردم یمن را محکوم نمی کند و حتی کمک تسلیحاتی به آل سعود هم می کند؟ مگر مردم یمن چه فرقی با مردم اوکراین دارند آقا زمان این حرفها گذشته مردم عقل و شعور دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
آمریکا باید تو اوکراین شکست بخوره ولو اوکراین از صفحه روزگار محو بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
کلا با محو شدن حال میکنیدا، فعلا ما داریم محو میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
کار، خوبه خدا درست کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
یعنی تمام تلاشتونو میکنید که بگید روسیه هم مثل ایران همه چی ارومه ما چقدر خوشبختیم خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۸ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
مرگ بر شیطان بزرگ آمریکای جنایت کار واسرائیل غاصب
آخرین اخبار