سرمازدگی فروردین امسال در ۱۹ هزار و ۳۱۵ هکتار از زمین‌های زراعی و باغ‌های استان همدان ۴۹۴ میلیارد تومان خسارت روی دست کشاورزان و باغداران گذاشت.

 احد ظفری رئیس اداره مدیریت بحران و مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: به تفکیک سطح باغات خسارت دیده استان بر اثر سرمازدگی بهاره  ۹ هزار و ۹۱۹ هکتار با برآورد ۴۳۷ میلیارد تومان خسارت و سطح زمین های زراعی خسارت دیده هم  ۹ هزار و ۳۹۶ هکتار با برآورد ریالی خسارت ۵۷ میلیارد تومان است.

اوگفت: درصد خسارت سرمازدگی به باغ های استان همدان ۱۵ تا ۷۰ درصد بسته به نوع محصول متفاوت است و دچار خسارت شده‌اند.

زردآلو، بادام دیم و آبی و آلو از بیشترین محصولات باغی خسارت دیده دراستان همدان در سرمازدگی و افت دما بهاره اخیر است.

رئیس اداره مدیریت بحران و مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در زمین های زراعی نیز محصولات کلزا، گلرنگ، گندم و جو آبی و دیم بین ۲۰ تا ۳۰ درصد دچار خسارت شده‌اند.

ظفری گفت:خوشبختانه با هماهنگی با صندوق بیمه که در سال زراعی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ شکل گرفته در سطح محصولات زراعی ۲۴۴ هزار هکتار و در محصولات باغی ۵۶۶ هکتار از محصولات زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

او گفت: از کشاورزان و بهره برداران درخواست داریم به اطلاعاتی که توسط شبکه پیش آگاهی و نیز اداره کل هواشناسی و جهاد کشاورزی از طریق پیامک اعلام می‌شود برای اقدامات پیشگیرانه مساعدت لازم را داشته باشند و علاوه بر آن با بیمه محصولات خود در صورت هرگونه خسارت به محصولات زراعی و باغی بتوانند از مزایای صندوق بیمه برای جبران خسارت استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار