رئیس‌جمهور بر ضرورت تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای پیشگیری از خیزهای بعدی بیماری و جدیت در بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و آموزش حضوری تاکید کرد.

آقای سید ابراهیم رئیسی سلامت عمومی را اولویت اصلی دولت مردمی از ابتدای استقرار خواند و ضمن ابراز خرسندی از تاثیر واکسیناسیون عمومی کرونا در کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر، از جامعه بهداشت و درمان، پزشکان، رسانه‌ها و سایر تریبون‌داران کشور خواست مردم به تزریق دُز سوم واکسن ترغیب کنند.

براساس آخرین آمار، مجموعاً ۶۴ میلیون و ۴۷ هزار و ۳۵۵ نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

۵۷ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۷۲ نفر دوز دوم واکسن را دریافت کرده؛ همچنین ۲۶ میلیون و ۴۷۰ هزار و ۴۶۰ نفر دوز سوم واکسن را نیز دریافت کرده‌اند.

حجت الاسلام رئیسی گفت سیاست دولت اقناع افکار عمومی است و بر این باور هستیم که اگر اهمیت موضوع برای مردم بخوبی تبیین شود و قانع شوند حتما با توصیه‌های مسئولین بهداشت و درمان کشور همراهی خواهند کرد. تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها خسارت‌های غیرقابل جبرانی دارد که افت تحصیلی از مهم ترین آن‌ها است.

پیش از این رئیس جمهور ۱۵ فروردین با بیان اینکه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها مطالبه مردمی بود اظهار کرده بود که والدین دانش آموزان و دانشجویان به دلیل افت تحصیلی و کافی نبودن آموزش مجازی آن‌ها پیگیر بازگشایی مراکز آموزشی بودند.

به همین جهت محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور هم دو روز بعد با تاکید بر تکمیل روند واکسیناسیون گفته بود «با توجه به ذخایر کافی واکسن در کشور باید روند واکسیناسیون دانش‌آموزان، دانشجویان و کادر آموزشی در سراسر کشور تکمیل شود.»

رئیس‌جمهور همچنین بر لزوم توجه به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس تاکید کرد و چنانچه دانش‌آموزی دارای علایم بیماری بود ضرورتی برای حضور در کلاس ندارد، اما این موضوع نباید باعث تعطیلی مدرسه و اخلال در آموزش حضوری بقیه دانش آموزان شود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش هم  با تاکید بر نظارت و کنترل قیمت دارو، گفت قمیت دارو نباید گران شود اما این موضوع با حرف شدنی نیست و نیازمند نظارت و برخورد جدی با تخلفات احتمالی است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۱:۵۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد :
رکورد دوباره کرونا در استرالیا و درخواست برای تعطیلی مدارس
آمار روزانه تعداد مبتلایان به کرونا برای اولین بار در جنوب استرالیا از شش هزار نفر گذشته و برخی مدیران خواهان تعطیلی موقت مدارس شده اند.
مسئولان مدیران دولت محترم منتخب مردمی و مسئولان ستاد ملی کرونا بی زحمت این تیتر خبری فوق رو جستجو کنید شایعه نیست واقعیست در ایران اسلامی عزیزمان هم موج سویه جدید کرونا ویروس آمده است طوفان شن گردغبار ریزگردهای خطرناک هم آمده است ملت ایران اسلامی از شما مسئولین محترمشون خواهان آموزش ترکیبی فضای مجازی اینترنتی هستند کرونا ویروس کشندی بی رحم درد رنج آور با احدی از بزرگ کوچک شوخی نداشته و ندارد و نخواهد داشت همه رو از دم تیغش می گذراند جناب رئیس جمهور محترم مسئول امنیت ملی ملت شما به فکر امنیت ملی جامعتون هم باشید آموزش فضای مجازی عصر جدید دوران کرونایی بسیار مفید هم بوده شما فقط به نکات بدش نگاه نکنید از یک لیوان آب نیمه خالیش را فقط نبینید بسیاری جنبهای مثبت هم داشته است که باید به آن نیمه پر لیوان هم نگاه می کردید و فضای مجازی را یهو قطعش نمی کردید برای دانش آموزان و دانشجویان عزیزمان حتما باید برای چندمین بار آمار وضعیت رنگ بندی کرونایی نقشه راه کشوربشود به شکل املتی پر سس گوجه فرنگی همراه با فلفل سیاه فراوان تا شما مسئولین نظرتان برگردد و آموزش ترکیبی را از سر گیرید !!!!!!!!!!!!!!!! . و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عادلانه خداپسندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
فقط امر کردن قیمت ها رو کم نمیکنه، خدا نکنه مریضدار باشی باید برای داروهای ارتریت که بیماری خاصی هم نیست باید وام بگیری، برا داروهای الزایمر باید وام بگیری... چه چیزی کنترل شد
آخرین اخبار