نظرسنجی: اعتماد مردم روسیه به پوتین افزایش یافته است

یک نظرسنجی جدید بیانگر افزایش اعتماد مردم به رئیس‌جمهور روسیه پس از آغاز عملیات نظامی این کشور در اوکراین است.

نظرسنجی جدیدِ مرکز تحقیقات افکار عمومی روسیه (VTsIOM) بیانگر افزایش قابل توجه اعتماد مردم به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، پس از حمله نظامی این کشور به اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این نظرسنجی نشان می‌دهد که محبوبیت ولادیمیر پوتین از ۶۷.۲ درصد (پیش از زمان آغاز جنگ در اوکراین) به ۸۱.۶ درصد افزایش یافته است.

همچنین در این نظرسنجی ۷۸.۹ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که اقدامات پوتین را تأیید می‌کنند، در حالی که پیش از آغاز عملیات نظامی تنها ۶۴.۳ درصد از شرکت‌کنندگان اقدامات پوتین را تأیید کرده بودند. نسبت کسانی که اقدامات پوتین را تأیید نکردند نیز از ۲۴.۴ درصد به ۱۲.۹ درصد کاهش یافته است.

نظرسنجی کنونی با نظرخواهی دیگری که در ماه مارس از سوی مرکز مستقل «لوادا» مستقر در مسکو انجام شد، مطابقت دارد؛ نظرخواهی لوادا نشان می‌دهد رئیس‌جمهور روسیه اکنون پس از حمله به اوکراین بالاترین میزان محبوبیت خود را در میان شهروندان روسیه از سپتامبر ۲۰۱۷ دارد.

مرکز لوادا پیشتر در سال ۲۰۱۴ نیز، زمانی که پوتین کریمه را از اوکراین گرفت، اعلام کرد که محبوبیت پوتین شاهد افزایش بی‌سابقه‌ای بوده است.

نظرسنجی کنونی بین ۲۸ مارس تا ۴ آوریل (۸ تا ۱۵ فروردین) انجام شده است.

در حال حاضر ۴۵ روز از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین می‌گذرد و کشور‌های غربی در تلاش برای مداخله در روابط میان دو کشور هستند، تحریم‌هایی که از سوی آن‌ها، بر انرژی، نفت‌وگاز و اقتصاد روسیه انجام می‌شود، از جمله اقدامات این کشور‌ها در راستای فشار بر روسیه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار