مدیر توزیع برق قروه گفت: در راستای تامین برق پایدار و مطمئن برای مشترکین بیش از ۲۸۰ کیلومتر شبکه برق معادل ۵۷ درصد کل شبکه فشار ضعیف در این شهرستان اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

فرهاد میمنت آبادی گفت: عمر شبکه توزیع برق در برخی از مناطق شهری و روستایی شهرستان قروه به بیش از ۳۰ سال نیز می‌رسد و  تعدادی از خاموشی‌های ثبت شده هنگام افزایش دمای هوا و در ساعات پیک مصرف برق، ناشی از فرسودگی و عمر بالای شبکه توزیع برق است که منجر به خارج شدن بخشی از تجهیزات شبکه برق از مدار می‌شود.

مدیر توزیع برق قروه گفت: بدین منظور بازسازی و نوسازی تجهیزات فرسوده شبکه توزیع برق در دستور کار این مدیریت قرار گرفته که در همین راستا از مجموع ۴۹۷ کیلومتر شبکه فشار ضعیف موجود در این شهرستان بیش از ۲۸۰ کیلومتر آن معادل ۵۷ درصد کل شبکه به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

او می گوید: از این میزان تبدیل شبکه قریب به ۱۴۴ کیلومتر آن در مناطق شهری و ۱۳۷ کیلومتر نیز مربوط به نواحی روستایی بوده است.

میمنت آبادی گفت: بیش از ۱۳۵ کیلومتر شبکه فرسوده تبدیل شده به کابل خودنگهدار در سال ۱۴۰۰ انجام شده است.

مدیر توزیع برق قروه گفت: در اجرای این طرح اولویت با مناطقی بود که بیشتر مورد سرقت قرار می‌گرفت، سرقت تجهیزات شبکه که قطعی در شبکه را به دنبال دارد علاوه بر تحمیل خسارت زیاد به شبکه توزیع برق، خسارات زیادی نیز به لوازم برقی شهروندان وارد می‌کند.

به گفته او برای اجرای این طرح بیش از ۹۳ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال اعتبار صرف شده که اجرای این حجم از پروژه نسبت به مدت زمان مشابه درسال قبل نشان از توجه ویژه به اجرای پروژه‌های شاخص در سطح شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان دارد که امسال نیز این امر با جدیت تمام جهت تامین برق مطمئن و پایدار برای شهروندان تدوام خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.