معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره صمت کهگیلویه و بویراحمد گفت: فعالان فرش بافی در استان پارسال تاکنون هفت میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت دریافت کرده اند.

امیر تیمور موسویان گفت: این تسهیلات در قالب وام های ۱۰۰ میلیون ریالی با کارمزد چهار درصد به تولیدکنندگان فرش در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.

او برپایی دوره های آموزشی فرش بافی با شرکت ۲۰۵ تن از فعالان این حوزه با سرمایه گذاری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی را از دیگر حمایت های دولت از فرش بافان استان طی پارسال عنوان کرد.

به گفته معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، پارسال تاکنون ۲ هزار و ۶۶۷ مورد بازرسی از کارگاه های فرش بافی استان برای راستی آزمایی تحقق بیمه فعالان این حوزه انجام گرفته است.

موسویان می گوید: همچنین براساس تفاهم نامه ای که با زندان های استان منعقد شده مواد اولیه و بیمه فعالان این حوزه تامین می شود تا ضمن ایجاد شرایط اشتغال برای این اقشار آسیب پذیر زمینه افزایش تولید فرش در استان نیز فراهم شود.

او گفت: پارسال ۷۳۳ کارت فعالیت قالی بافی در استان صادر شده و همچنین ۱۲ کارت فعالان این عرصه تمدید شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، همچنین از صدور ۸۰۰ کارت مجوز راه اندازی مشاغل خانگی در کهگیلویه و بویراحمد طی یک سال گذشته تاکنون خبر داد.

موسویان گفت: همچنین در این مدت ۱۲۰ متقاضی برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک های عامل معرفی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.