مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: از اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ نسخ کاغذی در اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان قابل پرداخت نیست.

 امیرحسین بنی احمد  گفت: بر همین اساس پذیرش، نسخه نویسی و نسخه‌پیچی بیمه شدگان تامین اجتماعی، صرفاً به صورت الکترونیک انجام خواهد شد و نسخ کاغذی از اول اردیبهشت ماه قابل پرداخت نیست.

او همچنین از حذف دفترچه‌های درمانی و تجویز نسخ الکترونیکی در مراکز طرف قرارداد به عنوان یک اقدام بزرگ نام برد و گفت: باتوجه به الزام سراسری طرح نسخه الکترونیک از اول دیماه ۱۴۰۰ و اطلاع رسانی‌های قبلی و همچنین فعالیت‌های انجام شده در راستای رفع اشکالات طرح، نسخ کاغذی به از چرخه حذف خواهد شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان می‌گوید: از اول خرداد ۱۴۰۱ تمامی منو‌های تایید نسخ در پورتال معاونت درمان غیرفعال می‌شود،   موسسین داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک بایستی از این تاریخ به بعد ثبت، تأیید و ارسال نسخ دارویی و پاراکلینیک را تنها از طریق نرم افزار داروخانه و مراکزپاراکلینیک (بواسطه api فعال) انجام دهند.

به گفته این مقام مسئول، در این مدیریت درمان، در خرید خدمت درمان بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی نقش راهبردی دارد و  این مدیریت تا پایان سال ۱۴۰۰ با بیش از ۲ هزار ۳۰۰ موسسه درمانی دولتی وخصوصی در استان طرف قرار داد بود و خدمات مورد نیاز درمانی بیمه شدگان را خریداری کرد.

در این آیین که جمعی از روسای اداره‌ها و کارشناسان اسناد پزشکی حضور داشتند مریم حیدریان به عنوان سرپرست معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی معرفی و از زحمات دکتر صادق فیلی شوهانی سرپرست پیشین قدردانی شد.

حدود ۲.۵میلیون نفر از جمعیت ۴.۷میلیون نفری خوزستان زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.