مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: وضعیت واکسیناسیون کودکان علیه بیماری سرخک در استان مطلوب است به طوری که بیش از ۹۸ درصد کودکان علیه سرخک واکسیناسیون شده اند.

دکتر امید بنفشی گفت: ویروس سرخک از طریق قطرات تنفسی و یا به وسیلة تماس مستقیم با ترشحات بینی و گلوی فرد بیمار انتقال می‌یابد،این بیماری با تب، ضعف، آبریزش از بینی، قرمزی چشم، سرفه و بثورات جلدی یا نقاط قرمز روی پوست شروع می‌شود که ابتدا در ناحیه سر و گوش‌ها و صورت بیمار ظاهر می‌شود و بعد از سه تا چهار روز به تنه، دست‌ها و پا‌ها انتشار می‌یابد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: دوره واگیری سرخک ۲ تا چهار روز قبل و چهار روز بعد از ظهور بثورات است

به گفته او بیماری سرخک دارای واکسن موثر است و واکسیناسیون باعث کاهش موارد ابتلا و در نتیجه کاهش موارد مرگ ناشی از سرخک می‌شود.

دکتر بنفشی می گوید: این واکسن از سال ۱۳۸۳ در برنامه واکسیناسیون جاری کودکان در کشور در حال انجام است و در دو نوبت ۱۲ و ۱۸ ماهگی جهت تمام کودکان انجام می‌شود.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:با تاکید بر انجام واکسیناسیون، مراجعه به موقع به واحد‌های بهداشتی جهت واکسیناسیون کودکان را با توجه به وجود واکسن موثر در کشور مهم خواند و بر مراجعه به پزشک یا واحد‌های بهداشتی درمانی در صورت داشتن تب و بثورات توصیه کرد.

سال گذشته یک مورد ابتلا بیماری سرخک در کردستان به ثبت رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.