رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان اصفهان از انجام اقدامات لازم برای ساماندهی سرویس رفت و آمد مدارس شهرستان اصفهان همزمان با بازگشایی مدارس خبر داد.

علیرضا سلطانی گفت: برای ساماندهی سرویس مدارس جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی ترافیک شهرستان اصفهان برگزار و تصمیمات ویژه برای آغاز فعال شدن سرویس مدارس گرفته شد.

بر این اساس به سازمان اتوبوسرانی اعلام شد که بنابر فراوانی بیشترین تعداد دانش آموزبه تفکیک نواحی۶گانه به خدمات‌رسانی بهتر و وسیع‌تر اقدام کند.

همچنین واحد‌های آموزشی ملزم به ارائه مشخصات متقاضیان سرویس مدرسه به شرکت‌های حمل و نقل شدند.

به گفته او همچنین به تشکیل کارگروه‌های موضوع ماده ۱۸ و اتخاذ تصمیمات لازم جهت تسهیل در فرآیند سرویس دهی به دانش آموزان اشاره کرد.

از حدود ۲ سال پیش تاکنون و همزمان با شیوع ویروس کرونا، فعالیت شرکت‌های حمل و نقل دانش‌آموزی متوقف شده بود که با ابلاغ مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اجباری شدن آموزش حضوری، خدمات‌رسانی سرویس‌های مدارس در دستور کار قرار گرفت.

سلطانی می‌گوید اکنون ۴۵شرکت دانش آموزی برای سرویس دهی مدارس در اصفهان فعالیت دارند.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان اصفهان معتقد است با توجه به اینکه هنوز آمار دقیقی از تعداد خودرو سرویس مدارس، متقاضیان برای سرویس‌دهی و دانش‌آموزان متقاضی برای گرفتن سرویس وجود ندارد از والدین درخواست می‌شود هرچه سریعتر به مدیران مدارس اعلام نیاز کنند.

استان اصفهان دارای حدود ۹۵۰ هزار دانش آموز و بیش از پنج هزار واحد آموزشی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.