از کشف ۶ هزار لیتر سوخت قاچاق تا پلمب ۱۰ واحد صنفی متخلف

مهم‌ترین حوادث ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سارق اماکن خصوصی و معابر در دام پلیس سروستان

فرمانده انتظامی سروستان از دستگیری سارق اماکن خصوصی و معابر با کشف ۳۷ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ آرش بخشایی‌مطلق، پیشگیری از وقوع انواع سرقت، ایجاد ناامنی روانی برای مجرمان و سارقان در مناطق جرم‌خیز و تقویت احساس امنیت مطلوب در سطح جامعه را از مهمترین اولویت‌‎های مجموعه انتظامی قلمداد کرد.

او گفت: مبارزه با سرقت و استرداد اموال سرقتی به مالباختگان، زمینه تداوم امنیت پایدار و ارتقاء اعتماد عمومی به پلیس را افزایش خواهد داد.

بخشایی‌مطلق گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و معابر در سطح شهرستان سروستان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی سروستان گفت: ماموران انتظامی با انجام تحقیقات و استفاده از شگرد‌های خاص پلیسی موفق شدند در این خصوص یک سارق سابقه‌دار را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ بخشایی‌مطلق از اعتراف متهم به ۳۷ فقره سرقت از اماکن خصوصی و معابر در سطح شهرستان سروستان اشاره کرد و گفت: سارق با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

این مقام انتظامی از مردم خواست، ضمن تجهیز اماکن و منازل خود به حفاظ مطمئن، دوربین مداربسته و قفل‌های مناسب؛ در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

لوازم آرایشی‌های قاچاق روانه بازار نشدند

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۵۷ هزار و ۷۰۰ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش ۱۶ میلیارد ریال در شهرستان مهر خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده گفت: ماموران انتظامی پاسگاه اسیر شهرستان "مهر" حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو ۵۷ هزار و ۷۰۰ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و ۳ قطعه لوازم یدکی ماشین آلات صنعتی خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۶ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سردار ملک‌زاده ضمن تاکید بر عزم قاطع پلیس در بحث مبارزه با قاچاق کالا، گفت: هماهنگی پلیس با دستگاه قضائی در بحث مبارزه با قاچاق کالا، عرصه را برای حضور قاچاقچیان کالا ناامن خواهد کرد.

کشف ۸۵ دستگاه کارت گرافیک و مادر بورد قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۸۵ دستگاه کارت گرافیک و مادر بورد خارجی قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر دایر شدن مزرعه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در یک کارگاه واقع در بلوار "سرداران"، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری "۲۲ آزادگان" قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مذکور اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۶۱ دستگاه کارت گرافیک و ۲۴ دستگاه مادر بورد خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شیراز گفت: کارشناسان ارزش دستگاه‌های مکشوفه را ۶ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند و در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ شجاعی گفت: فعالیت غیرمجاز تولید کننده ارز دیجیتال علاوه بر مضرات اقتصادی باعت اخلال در شبکه برق رسانی می‌شود؛ لذا شهروندان هرگونه اخباری در این زمینه را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از شناسایی و دستگیری یک سارق اماکن خصوصی با ۱۵ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد از اماکن خصوصی، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: با اقدامات پلیسی و بررسی فنی صحنه وقوع جرم، ماموران موفق به شناسایی یک نفر سارق سابقه دار شده و در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: در تحقیقات انجام شده متهم به ۱۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف و پس از تکمیل پرونده روانه زندان شد.

سارقان باغات مشهد مرغاب روانه زندان شدند

فرمانده انتظامی خرم‌بید از دستگیری سارقان باغات با ۲۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از باغات و زمین‌های کشاورزی در بخش مشهد مرغاب، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: مأموران انتظامی کلانتری قادرآباد با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۴ سارق حرفه‌ای را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی خرم‌بید گفت: در بازجویی اولیه به ۲۵ فقره سرقت از باغات و زمین‌های کشاورزی اقرار کردند و سارقان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ کریمی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت توسط افراد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ اعلام کنند تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

رئیس دادگاه بخش مشهد مرغاب از تلاش‌های رئیس و کارکنان انتظامی کلانتری قادرآباد در خصوص دستگیری سارقان و برقراری نظم و امنیت بیشتر برای کشاورزان تقدیر و تشکر کرد.

دستگیری سارق و کشف موتورسیکلت مسروقه

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری سارق و کشف موتورسیکلت مسروقه توسط ماموران پاسگاه فامور این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: ماموران پاسگاه فامور کازرون حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

او گفت: در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد که موتورسیکلت فوق مسروقه و سابقه سرقت از شیراز دارد.

فرمانده انتظامی کازرون گفت: موتورسیکلت مسروقه روانه پارکینگ شد و راکب برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف لوازم خانگی قاچا ق در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف یک میلیارد ریال لوازم خانگی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی، ضمن تاکید بر عزم جدی در برخورد با قاچاق کالا و ارز، اظهار داشت: در راستای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی این شهرستان حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه وانت پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق به کشف ۴ دستگاه یخچال، چرخ گوشت، ماشین لباس شویی، پنل کولر و ۳۹۰ بسته قاشق و چنگال قاچاق شدند.

سرهنگ صارمی گفت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد و ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان یک میلیارد ریال برآورد شده است.

۱۰ واحد صنفی متخلف درخرامه پلمپ شد

فرمانده انتظامی خرامه از اجرای طرح نظارت بر صنوف و پلمب ۱۰ واحد متخلف در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی گفت: به منظور پیشگیری از تخلفات صنفی، طرح نظارت بر فعالیت مشاغل و واحد‌های صنفی در این شهرستان به اجرا در آمد.

او گفت: در اجرای این طرح، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی از ۱۷۵ واحد صنفی بازدید کردند که به ۸۰ واحد صنفی تذکر و ۱۰ واحد متخلف را نیز پلمب کردند.

کشف موتورسیکلت سرقتی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی و دستگیری سارق توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: مأموران کلانتری ۱۲ برق شهرستان داراب هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و آن را متوقف کردند.

او گفت: ماموران پس از انجام بررسی‌های کارشناسی و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که موتورسیکلت توقیف شده سابقه سرقت از شهرستان بندرعباس دارد.

فرمانده انتظامی داراب گفت: راکب موتورسیکلت دستگیر و تحویل مقام قضائی شد و به شهروندان توصیه کرد وسایل نقلیه خود را خصوصا موتورسیکلت که سرقت آن برای سارقان آسان است داخل کوچه و محله‌های خلوت رها نکنند و حتما وسایل نقلیه خود را با تجهیزات ایمنی از قبیل دزدگیر، قفل فرمان و زنجیر مجهز کنید.

کشف ۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در زرین‌دشت

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف ۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از یک منزل مسکونی خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد گفت: در پی کسب خبری مبنی بر دپو سوخت قاچاق در یک منزل مسکونی در یکی از روستا‌های اطراف شهرستان زرین‌دشت، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از ان مکان موفق شدند ۶ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی زرین دشت گفت: در این راستا یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شد.

شکارچی غیرمجاز به دام پلیس افتاد

فرمانده انتظامی فسا از شناسایی و دستگیری شکارچی غیرمجاز پرندگان وحشی توسط افسران پلیس فتا آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: افسران پلیس فتا حین رصد و پایش فضای مجازی، با تصاویری از شکار چند قطعه کبوتر وحشی که اشتراک گذاری شده بود مواجه شدند.

او گفت: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مرجع قضائی و انجام اقدامات فنی و تخصصی، موفق شدند مدیر صفحه مذکور را شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی فسا گفت: متهم پس از تکمیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد، گفت: پایش فضای مجازی همواره در دستور کار پلیس فتا قرار دارد و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف آن را از طریق سایت cyberpolice.ir و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار