تظاهر به روزه‌خواری در ملاء‌عام به مثابه دین‌ستیزی است

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: تظاهر به روزه‌خواری در ملاء‌عام به مثابه مقابله با مقررات و شرع و دین ستیزی است و باید ضابطان خاص و عام با آن به عنوان جرم مشهود برخورد کنند.

محمد قاسمی در نشست طرح پیشگیری و مقابله با هنجارشکنی و روزه خواری در ملاء عام در ماه مبارک رمضان، گفت: وقتی کار فرهنگی در حوزه مقابله با روزه خواری جواب نمی‌دهد نباید دست روی دست بگذاریم بلکه باید با آن برخورد نماییم و هنجارشکنان را راهنمایی و ارشاد کنیم.

بدون شک دستگاه قضا در حوزه پیشگیری و مقابله با روزه خواری وظیفه دارد و از متولیان و آمران به معروف و نهی از منکر، حمایت قانونی می‌کند و از ضمانت‌های قانونی در این زمینه استفاده لازم را خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ضمن قدردانی از اقدامات دستگاه‌ها در این زمینه، گفت: در مقابله با خیلی از آسیب‌ها به صورت جزیره‌ای و پراکنده اقدام می‌کنیم و اگر می‌خواهیم کار را انجام ندهیم آن را به فرهنگ سازی موکول می‌کنیم که درست نیست.

خیلی از مدیران انتظار دارند که ابتدا دستگاه قضا به میدان بیاید تا بعد آن‌ها ورود کنند درحالی که دستگاه‌ها متولی هستند و بودجه و اعتبار دریافت می‌کنند و باید آن‌ها ابتدای کار ورود کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه دین گریزی یا دین ستیزی در حال باب شدن در جامعه است، گفت: متاسفانه آنقدر که مخالفان و معاندان بر مواضع خود اصرار دارند ما بر مقدسات خود اصرار نداریم و همه انتظار دارند که دستگاه قضا و نیروی انتظامی در مقابله با آسیب‌ها ورود کند که اصلا قابل قبول نیست.

در ترک فعل مدیران خلاء قانونی داریم، ولی در هرحال باید به برخی از رفتار‌های خود در این دنیا یا در آخرت پاسخگو باشیم.

قاسمی افزود: اکنون واقعا فضای شهر رمضانی نیست و به راحتی قبح روزه خواری می‌شکند و آیا نباید مسافران حرمت روزه را رعایت کنند؟

در هرجایگاهی هستیم باید وظیفه و تکلیف شرعی خود را انجام دهیم و با قبح شکنی و هنجارشکنی روزه خواری برخورد کنیم که درحال تبدیل به قانون و قاعده است و خیلی خطرناک می‌باشد.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت استفاده از فضای مجازی برای ترویج شعائر دینی، اضافه کرد: اگر فضای مجازی علیه مقدسات و دینداری اقدام می‌کند چرا ما از این بستر برای تبلیغ مقدسات و شریعت خود استفاده نمی‌کنیم.

گلایه مندی در این زمینه زیاد است و باید همه دستگاه‌ها ورود کنند.

وی با اشاره به بخشنامه دادستانی کل کشور در این زمینه که مبنای فقهی و شرعی دارد و حجت را تمام می‌کند، افزود: باید ضرورت رعایت حرمت این ماه، جایگاه و شرافت آن تبیین و به حقوق روزه داران احترام گذاشته شود و در کشور مسلمان حقوق روزه داران را تضمین کنیم که یک قانون است و باید آن را اجرا کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با تاکید بر فریضه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: امام حسین (ع) برای این فریضه شهید شد و ما نیز باید به این مقوله توجه کنیم و با سهل انگاری از کنار آن عبور نکنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار