دولت بایدن به رغم تعهد برای پذیرش ۱۰۰ هزار آواره اوکراینی در خاک آمریکا، در ماه گذشته میلادی فقط ۱۲ اوکراینی را پذیرفته است.

کانال تلگرامی شبکه راشاتودی اعلام کرد علیرغم تعهد جو بایدن برای پذیرش ۱۰۰ هزار اوکراینی در خاک آمریکا، مشخص شده است که برنامه رسمی پناهندگان این کشور طی ماه گذشته میلادی تنها ۱۲ نفر را پذیرفته است.

رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته اعلام کرده بود که این کشور تا بیش از ۱۰۰ هزار اوکراینی را می‌پذیرد. این در حالی است که بر اساس برنامه پناهندگان آمریکا در ماه مارس فقط ۱۲ پناهجوی اوکراینی موفق به ورود به آمریکا شده اند.

به رغم مخالفت‌های جمهوری خواهان که از مخالفان قانون پناهندگان آمریکا هستند، برخی قانون گذاران و مدافعان از بایدن خواسته اند روند رسیدگی به پناهجویان و صدور روادید برای آن‌ها را تسریع بخشد.

بر اساس داده‌های وزارت امور خارجه، آمریکا از ۱ فوریه تا ۳۱ مارس ۴۳۹ پناهنده اوکراینی در طول جنگ روسیه پذیرفت، اما تنها ۱۲ نفر در ماه مارس به طور رسمی اسکان داده شدند، زیرا جنگ شدت گرفت و تعداد اوکراینی‌های فراری به شدت افزایش یافت.

تاکنون لهستان با پذیرش بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار پناهنده اوکراینی، در جایگاه اول قرار دارد. رومانی، مجارستان، مولداوی، اسلوواکی، آلمان و انگلیس در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

پیشتر، آژانس پناهجویان سازمان ملل اعلام کرد از زمان حمله روسیه به اوکراین بیش از چهار میلیون نفر از این کشور فرار کرده اند؛ موضوعی که منجر به بروز بدترین بحران پناهجویان اروپا از زمان جنگ جهانی دوم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
7891
۱۹:۴۶ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
یهودی اواره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
ههههههه
اوکراینیا تحویل بگیرن
آخرین اخبار