رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت : در سال جدید آماده برگزاری دومین مزایده معدنی به تعداد ۹۰ محدوده معدنی از طریق مزایده عمومی هستیم.

دارابی گفت : ۳۸۰ محدوده بلوکه‌شده در پارسال، توسط معاونت امور معادن و صنایع معدنی این سازمان احصاء و هم اکنون به منظور آزادسازی به وزارت متبوع منعکس‌شده و آماده آزادسازی است.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از ۸ عنوان دستور کار در آخرین شورای معادن استان از مهم‌ترین این مصوبات استفاده از ظرفیت تفویض اختیارات شورای معادن استان که مقرر شد؛ برخی از بهره‌برداران که فعالیت آن‌ها خارج از ید متوقف‌شده تخفیفات حقوق دولتی در بازه زمانی مذکور برای آن‌ها اعمال شود.

برای انجام پروژه‌های بزرگ اقتصادی اعم از گردش گری و کشاورزی در برخی از محدوده‌های معدنی متعلق به این سازمان و به منظور مساعدت با ایجاد اشتغال، اقدام به اصلاح و تعدیل این محدوده‌ها داشته‌ایم.

بر اساس مصوبه شورای عالی معادن کشور، مجوز برداشت به گروه‌های ۱ و ۲ معادن از قبیل شن و ماسه، مخلوط کوهی و ... داده نمی‌شود و متقاضیان می‌بایستی برای تأمین مصالح موردنیاز خود به معادن فعال تا شعاع ۲۵ کیلومتری مراجعه می‌کردند که بر اساس تفویض اختیاراتی که به شورای معادن استان داده‌شده، اگر پروژه عمرانی بااهمیت تشخیص داده شد، سازمان صمت امکان صدور مجوز برداشت موقت با تائید شورای معادن را دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.