وزرا و رؤسای سازمان‌های زیر نظر رئیس‌جمهور اجازه دارند با تعیین «جانشین» بخشی از وظایف سازمانی را مشروط به آنها واگذار کنند.

آقای میثم لطیفی معاون رئیس‌ جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد وزرا و رؤسای سازمان‌های مستقل زیر نظر رئیس جمهور می‌توانند با توجه به گستردگی وظایف و عضویت‌شان در شوراها و کمیسیون‌های مختلف، بخشی از وظایف قابل واگذاریشان را مشروط به یکی از معاونان یا مقامات همترازشان با عنوان جانشین واگذار کنند.

این اقدام با هدف «افزایش سرعت و دقت در ایفای امور محوله» انجام شده.

بر اساس این بخشنامه، در هر وزارتخانه یا سازمان مستقل زیر نظر رئیس جمهور، صرفاً یک جانشین می‌تواند منصوب شود و واگذار کردن اختیارات، از مقام مسئول سلب مسئولیت نمی‌کند.

در بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور «هر گونه توسعه تشکیلاتی ممنوع است و پُست سازمانی شخص جانشین باید به‌صورت ترکیبی و با نام در سامانه ملی مدیریت ساختار دستگاه‌های اجرایی ثبت شود.»

همچنین ابلاغ جانشینی به صورت زمان‌دار، با تعیین دقیق مسئولیت‌ها و اختیارات صادر شده و متن ابلاغیه در صفحه اصلی درگاه‌های اطلاع‌رسانی مربوط باید منتشر شود و در دسترس عموم قرار بگیرد. استفاده از عنوان جانشین و پُست‌های ترکیبی در مکاتبات و مناسبات اداری هم صرفاً در امور مربوط به این واگذاری اختیار مجاز است.

این بخشنامه اعلام کرده مواردی مانند «عضویت در هیئت دولت، کمیسیون‌های مربوط و شوراها، مجامع، هیئت‌ها و... که به بر اساس قوانین و مقررات برای شخص وزیر یا رؤسای این سازمان‌ها تعیین شده است، قابل واگذاری نیستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
اقای لطیفی اینقدر حرس نخور و وقت روی این مسئله نگذار یا بی اطلاعی یا گذاشتند تون سر کار برادر من این اقایان جانشین کاری که هیچ منصب ارث پدر از وزارتخونه میبرند مگه نمی بینی در سن 90 سالگی هم دارن در وزارتخونه ها تز و برنامه می دند و خیال خالی کردن پست و بازنشستگی را ندارند و فقط به فکر میز خدمت هستند و ارزو دارند با این شرایط در پشت این میزها اسمانی بشند
آخرین اخبار