رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: تشریفات، فرایند و مسائل اداری به اهداف تعزیرات حکومتی ضربه می‌زند و از تحقق کامل اهداف این سازمان جلوگیری می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری، امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در دادگستری اصفهان گفت: سازمان تعزیرات حکومتی در خط مقدم برخورد با اخلالگران در بخش احتکار، گرانفروشی، توزیع خارج از شبکه و توزیع خارج از تعرفه قرار دارد.

او مبارزه با فساد و فقر از آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی است که مولفه‌های تاثیرگذار در تحقق این آرمان شامل شکوفایی استعدادها، تقویت بُنیه‌های موجود و انجام کار‌های ایجابی از یکسو و مبارزه تمام قد با با مفاسد، رانت، احتکار، زراندوزی و اخلال در نظام اقتصادی از سوی دیگر است.

تحقق این امر مُستلزم این است که نگاه واحد و جدی در این حوزه وجود داشته باشد و موانع تحقق آن شناسایی و آسیب شناسی شود و بطور جدی، قاطع و فراگیر با آن‌ها برخورد شود.

حجت‌الاسلام جعفری گفت: با توجه به اینکه امروز اولویت نخست کشور مبارزه با فساد و دغدغه مسئولان حل مشکلات کشور است همه باید بکوشیم تا توان و ظرفیت موجود را مُتوازن کنیم درغیر اینصورت مجرمان، یقه‌سفیدها، اخلالگران، تبهکاران و منفعت‌طلب‌ها و سودجویان، همیشه چند قدم از ما جلوتر خواهند بود و نقاط ضعف ما را می‌دانند.

مسائل اقتصادی و تامین معیشت مردم، امروز مهمترین دغدغه کشور محسوب می‌شود و بزرگترین و نخستین اولویت کشور ماست که همه این موارد را از نظر تئوری و نظری قبول دارند، اما در زمینه اقدام و عمل، اینگونه نیست.

رییس کل دادگستری استان اصفهان می‌گوید امروز باید به مجموعه استانداری بعنوان نماینده عالی دولت و مجموعه دولت کوچک در هر استان که بودجه، امکانات و نیرو‌ها را در اختیار دارد بنگریم و نباید بصورت بخشی و جزیره‌ای به مسئل مبتلابه نگاه کنیم.

به گفته او برای مقابله با مُتخلفان باید تدبیر و تصمیم جدی گرفته و متعاقب آن اقدام جدی‌تر انجام شودکه دادگستری کل اصفهان آمادگی لازم را دارد تا حتی فراتر از وظایف قانونی خود و در هر کجا که لازم باشد با تمام ظرفیت به میدان بیاید، همچنان که در دوره‌های گذشته نیز اینکار انجام شده است.

حجت‌الاسلام جعفری می‌گویدمُتخلفان و اخلالگران در نظام اقتصادی و مُحتکران باید درجا و بسرعت مجازات شوندهمچنین برای انجام کار موثر و بازدارنده و مقابله با اخلاگران و فعالیت‌های غیرقانونی آن‌ها باید آراء صادر شده، صریح، فوری، بازدارنده، قاطع و محسوس باشد.

او معتقد است نگاه همه‌جانبه در مقام تقنین، اجرا و قضا و حمایت جدی در این زمینه باید پشت سر سازمان تعزیرات حکومتی باشد و این سازمان هم باید از همه داشته‌های خود بهترین استفاده را بکند و هیچگونه تعللی در برخوردهایش نداشته باشد.

در پایان این آیین از تلاش‌های منصور انصاری تقدیر و علی اکبر مختاری بعنوان مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی استان اصفهان معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.