برخی از مقامات کرد عراقی در واکنش به حملات جنگنده‌های ترکیه‌ای به شمال اقلیم کردستان به بهانه مبارزه با پ ک ک خواستار مقابله با این تجاوز شدند.

شبکه تلویزیونی الاتجاه در گزارشی اعلام کرد ترکیه با حملات هوایی و به نام مبارزه با حزب کارگران کردستان به تجاوزات خود در شمال عراق ادامه می‌دهد. این حملات ده‌ها شهید و زخمی بر جای گذاشته و مردم کردستان از دولت اقلیم و مرکز می‌خواهند جلوی این تجاوزات را بگیرند.

«علی التویجری» گزارشگر این شبکه در این خصوص گفت: حملات ترکیه به روستا‌های کردنشین و مرزی شمال عراق با سلاح‌های متنوع مانند جنگنده‌ها، توپخانه، پهپاد و خمپاره ادامه داشته است. بهانه این حملات مبارزه با حزب کارگران کردستان است.

«عبدالوهاب احمد» عضو حزب تحرر نیز اقلیم کردستان عراق گفت: هرگونه حمله به خاک عراق از سوی ترکیه را محکوم می‌کنیم.

آزاد عمر، سیاستمدار کرد عراقی هم با بیان اینکه ترکیه پیش از این نیرو‌های نظامی خود را به لیبی اعزام کرد تا ثبات این کشور را بر هم بزند و از داعش حمایت کند گفت: ما در عراق یک ملت هستیم و باید با هم در برابر تعرضات ترکیه بایستیم. این کشور به ثروت‌های عراق چشم طمع دارد.

الاتجاه افزود: مردم کردستان عراق از دولت اقلیم و دولت مرکزی می‌خواهند به صورت جدی در برابر حملات ترکیه بایستند. آن‌ها حملات ترکیه را نقض فاحش حاکمیت عراق می‌دانند.

یک سیاستمدار کرد عراقی نیز اعلام کرد دولت عراق و دولت اقلیم باید با تصویب قانونی در پارلمان جلوی تعرضات ترکیه را بگیرند. این حملات نقض حاکمیت عراق است.

صبح امروز (دوشنبه) حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه به طور رسمی عملیات نظامی گسترده این کشور در شمال عراق را اعلام کرد و شخصا بر اتاق مدیریت عملیات نظامی نظارت می‌کند.

آکار در این خصوص ادعا کرد در این عملیات مخفیگاه‌ها، تونل‌ها و زاغه‌های مهمات شبه‌نظامیان کرد (پ. ک. ک) در مناطق متینه، زاب و آواسین-باسیان هدف قرار گرفته شدند. همچنین کماندو‌های ترکیه‌ای نیز که از طریق زمینی وارد منطقه شده بودند، نقش داشتند. واحد‌های توپخانه نیز از این عملیات پشتیبانی کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۷:۳۴ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
جناب عردوان بزودی با سر به زمین میخوره.
فکر کرده میتونه امپراتوری عثمانی رو احیا کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
ترکیه در رؤیای احیای امپراطور عثمانی
آخرین اخبار