تولیت آستان قدس رضوی گفت: بخش‌های فرهنگی آستان قدس ملزم به برنامه‌ریزی فرهنگی برای احیای جلسات قرآن خانگی هستند.

حجت‌الاسلام احمد مروی روز دوشنبه در دیدار با قاریان، مداحان و شعرای آیینی مشهد گفت: مجالس ختم قرآن خانگی که درگذشته در محلات رایج بود، یکی از کانون‎های مهم ارتباط اجتماعی و ترویج فرهنگی دینی در جامعه به شمار می‌رفت و در تقویت ارتباطات اجتماعی میان مؤمنان بسیار مؤثر بود.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در سالیان گذشته جلسات منظم هفتگی قرائت قرآن در طول سال هفته‌ای یک شب و در ماه مبارک رمضان هر شب با حضور تعداد کمی از افراد در منازل برگزار می‌شد، در این جلسات علاوه بر تلاوت قرآن، قرائت صحیح نیز آموزش داده می‌شد که برکات زیادی داشت.

او گفت: فعالان قرآنی باید پیشگام احیای جلسات خانگی قرآن باشند و هرکدام بتوانند آن را در چندین هیات راه‌اندازی کنند.

حجت‌الاسلام مروی گفت: سنت‌های حسنه قدیمی را باید حفظ کنیم و اجازه ندهیم منسوخ و نابود شوند، دین اسلام با همین جلسات قرآن و هیات‌ها حفظ شده است، رضاخان برای آنکه تیشه به ریشه دین بزند به مقابله با جلسات قرآن و هیئت‌ها پرداخت، زیرا می‌دانست این جلسات منشأ تزریق معنویت و فرهنگ دینی به جامعه هستند.

او گفت: نفس گردهم جمع شدن عده‌ای از مؤمنان برای قرائت قرآن خود موجب مهربانی، همسویی و الفت بین قلوب می‌شود اگر جوانان با جلسات مذهبی و تجمعات مؤمنانه انس نداشته باشند، فضای مجازی جایگزین آن خواهد شد، به نسل جوان باید عادت داد که تفنن و تنوع در زندگی را با جلسات قرآن تأمین کنند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ماه مبارک رمضان و جلسات قرآن و روضه از بهترین فرصت‌ها برای زدودن کدورت از دل‌هاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.