تولیت آستان قدس رضوی گفت: بخش‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی آستان قدس رضوی از ایده‌های دانش‌بنیان استقبال و از صاحبان این ایده‌ها حمایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام احمد مروی در دیدار با جمعی از فعالان عرصه اشتغال و تولید دانش‌بنیان مشهد گفت:فعالان اقتصادی راهکارها، پیشنهاد‌ها و انتقاداتی را که در ذهن دارند، باید به نحوی به دولت منتقل کنند؛ در این رابطه خوب است شرکت‌های دانش‌بنیان رسانه‌ای داشته باشند تا از طریق آن نقطه نظرات خود را در فضای فکری جامعه مطرح کنند.

او گفت: آستان قدس رضوی به هیچ عنوان رقیب بخش خصوصی نخواهد بود و بخش اقتصادی آستان قدس باید تابلو فرهنگ و اخلاق رضوی باشد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: از منظر دین اسلام فعالیت‌های معرفتی و معنوی منحصر به عبادات نیستند، اگر انسان روی در جهت خداوند داشته باشد و مقصودش از هر کاری کسب رضای الهی باشد، آنگاه همه اعمالش از جمله شغل، حرفه و فعالیت اقتصادی، تماما معرفتی و معنوی خواهد بود.

حجت الاسلام مروی گفت: عرصه اقتصاد یکی از مهم‌ترین عرصه‌های سلطه است و سایر سلطه‌ها از جمله سیاسی و فرهنگی نیز به دنبال سلطه اقتصادی به وجود می‌آید، لذا قدرت‌های جهانی تلاش دارند نبض اقتصاد دنیا را در اختیار بگیرند.

او گفت: در دوران کنونی دیگر با بمب اتم نمی‌توان کشور‌ها را تسخیر کرد، اما با اقتصاد و دانش بدون لشگرکشی می‌توان بر کشور‌ها تسلط یافت. امروز نیاز‌های اقتصادی، کشور‌های ضعیف را مجبور به تمکین از فرمان کشور‌های مستکبر می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: فعالان عرصه تولید، اشتغال و اقتصاد دانش‌بنیان به هر میزان که در جهت کاهش وابستگی کشور به خارج و استقلال اقتصادی کشور تلاش کنند، به همان میزان نزد پروردگار متعال اجر و پاداش الهی کسب خواهند کرد.

حجت الاسلام مروی گفت: فعالان عرصه تولید و اشتغال رزمندگان دفاعی مقدس هستند که کشور را از وابستگی اقتصادی حفظ می ‎کنند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.