مدیران انجمن‌های هنری کرمانشاه در حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، به بیان دغدغه‌ها و گلایه‌های خود پرداختند.

مدیران انجمن های هنری کرمانشاه شب گذشته افطاری را مهمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بودند و قبل از آن هم گپ و گفتی در خصوص اوضاع و احوال هنر و هنرمندان داشتند.

در این مراسم پیش از صحبت های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، این مدیران انجمن های هنری بودند که به بیان دغدغه‌ها و گلایه‌های خود پرداختند؛

در این نشست، سعیدرضا زمزیا عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران و از اعضا انجمن خوشنویسان استان خواست:کنگره دوسالانه "کلهر" برگزار شود.

حواس پلوک از پیشکسوتان عرصه تئاتر استان و دبیر شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش کرمانشاه گفت: تئاتر کرمانشاه درجا می زند؛ باید نقشه راه تعیین کنیم.

کامران رضایی رئیس انجمن سینمای جوانان کرمانشاه از بی توجهی به عرصه مستندسازی و انیمیشن سازی گلایه کرد و گفت: انجمن سینمای جوان استان در کشور جزو اولین انجمن ها بود که در سال ۱۳۶۴ راه ندازی شد. می‌توانیم قطب انیمیشن سازی کشور شویم. کرمانشاه بهشت مستندسازان است.

سامان آریان پور به عنوان نماینده انجمن‌های هنرهای تجسمی که پنج انجمن طراحان گرافیک، نقاشان و طراحان، مجسمه سازان، تذهیب و نگارگری و عکاسان را شامل می شود، گفت: عدالتی میان هنرها در استان وجود ندارد، جشنواره‌های استان غالبا بی ریشه و فقط صرف آمارسازی است.

شهاب متقی فر رییس انجمن موسیقی استان هم به عنوان آخرین نماینده انجمن های هنری گفت: حال "موسیقی" کرمانشاه خوب نیست. کرونا هنرمندان موسیقی را افسرده کرده است.

اجرا ۱۶ تئاتر خیابانی ویژه هفته‌های قرآن و عترت
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه از اجرای ۱۶ تئاتر خیابانی ویژه هفته‌های قرآن و عترت استان خبر داد.

علی صفدری گفت: برگزاری تئاتر خیابانی با موضوعات قرآنی نقش بسزایی با ذات فعالیت‌های فرهنگی و دخیل کردن هنرمندان این عرصه در زمینه قرآنی دارد.

به گفته صفدری، برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های هنری و آموزشی با محوریت قرآن و عترت، برگزاری محافل و کرسی‌های تلاوت قرآن‌کریم، برپایی نمایشگاه آثار فرهنگی و هنری مرتبط با حوزه قرآن و عترت بخشی از برنامه‌های هفته و قرآن و عترت است.

 اختتامیه هفته‌های قرآن و عترت کرمانشاه پس از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

برگزاری نمایش خیابانی «شب بارانی» در دالاهو

نمایش خیابانی شب بارانی از سلسله نمایش‌های هفته قرآن و عترت در شهرستان دالاهو برگزار شد.

به مناسبت هفته قران و عترت، با هدف تقویت نمایش آیینی، نمایش شب بارانی به کارگردانی قباد دارابی و نویسندگی پژمان شاهوردی در دبیرستان دخترانه هاجر شهرستان دالاهو برگزار شد..

اجرای نمایش طنزو برگزاری مسابقه واهدائ جوایز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

نمایش آیینی شب بارانی به مناسبت هفته قرآن و عترت با همکاری دفتر قرآن و عترت، انجمن نمایش، موسسه قرآنی فدک و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.