هفته زمین پاک در آذربایجان غربی

مدیر کل حفاطت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: برنامه‌های هفته زمین پاک بارویکرد افزایش حساسیت ها و توجهات به مسایل زیست محیطی در استان اجرا می‌شود.

سعید شهند گفت: همزمان با هفته زمین پاک، نواختن زنگ زمین پاک در یکی از مدارس استان، پاکسازی طبیعت با همکاری سازمان‌ های مردم نهاد، بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی، بررسی مشکلات زیست محیطی در کارگروه پسماند استان، بازدید از صنایع سبز استان و تشکیل میز خرمت در محل برگزاری نماز جمعه از برنامه‌های هفته زمین پاک در استان است.

مدیرکل حفاطت محیط زیست آذربایجان غربی می گوید: اولویت برنامه‌های اداره کل حفاطت محیط زیست استان در سال جاری  توجه به مناطق تحت مدیریت این نهاد است که در مجموع  ۶۷۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان را شامل می‌شود.

وی می‌گوید:‍ احداث آب انبار و تعمیر آب انبار‌های موجود، اختصاص حق آبه تالاب‌ها، و خرید علوفه از برنامه‌های سازمان حفاطت محیط زیست در این مناطق است.

شهند گفت: برای دفن پسماند‌های صنعتی در استان محلی وجود ندارد که با اختصاص سرمایه لازم محلی برای اینکار در نظر گرفته شده است.

به گفته وی در سال جاری برگزاری کلاس‌های آموزشی و تقویت محیط بانان از برنامه‌های این اداره کل است  و ۱۸ محیط بان نیز در سال جاری برای فعالیت در مناطق زیست محیطی استان جذب می‌شوند.

مدیر کل حفاطت محیط زیست آذربایجان غربی در زمینه وضعیت و تراز آبی دریاچه ارومیه نیز گفت: سطح آب دریاچه ارومیه در حال حاضر ۱۲۷۰/۷۷متر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۶ سانتیمتر کاهش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.