رییس کل دادگستری کردستان گفت: در جریان طرح غربالگری و پایش زندانیان ۸۳ نفر از زندانیان امکان آزادی پیدا کردند که شامل موافقت با مرخصی منجر به آزادی ۶۰ نفر و آزادی مشروط ۲۳ نفر دیگر بود.

حجت‌الاسلام سید حسین حسینی گفت: در جریان پایش زندانیان همچنین به ۹۸ نفر از زندانیان اشتغال به کار اعطا شد و با مرخصی ۱۷۶ نفر از زندانیان موافقت شد.

رییس کل دادگستری کردستان گفت: در این چهارچوب به ۱۲ نفر پابند الکترونیکی اعطا شد، پیشنهاد تعلیق مجازات هفت نفر نیز مورد موافقت قرار گرفت و عفو سه نفر از زندانیان نیز به صورت موردی مورد پذیرش قرار گرفت.

به گفته او دادستان‌های عمومی و انقلاب و ۱۷۱ نفر از قضات دستگاه قضایی استان کردستان در زندان‌های سراسر استان حضور یافتند، هدف از اجرای این طرح رسیدگی به امور زندانیان و در نهایت کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان است.

به گفته حسینی با بررسی دوباره پرونده تمامی زندانیان استان توسط قضات، زندانیانی که مستحق آزادی هستند با رعایت حقوق شاکی و خواهان، آزاد خواهند شد.

رییس کل دادگستری استان کردستان گفت: به قضات توصیه شده است که در مراحل تحقیق ضمن تناسب قرار‌های تامین با جرم ارتکابی حتی الامکان قرار‌های مذکور منتهی به بازداشت نشود و با استفاده از تاسیسات ارفاقی قانونی از جمله مجازات‌های جایگزین حبس را در اولویت قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.