هشدار هواشناسی در خصوص احتمال اصابت صاعقه

هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری در خصوص احتمال جاری شدن سیل و همچنین اصابت صاعقه هشدار داد.

آقای چراغپور مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای، فعالیت سامانه بارشی بعد از ظهر امروز ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در استان آغاز می‌شود و تا اواخر وقت سه شنبه ادامه خواهد داشت.

احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و دائمی، جاری شدن روان آب، احتمال خسارت در اثر وزش باد، بارش تگرگ و اصابت صاعقه و کاهش نسبی کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

رگبار باران و رعد و برق برای روز‌های دوشنبه و سه شنبه، اصابت صاعقه در مناطق مستعد بارش تگرگ، وزش باد به نسبت شدید تا شدید، وقوع تندباد‌های لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک، گرد و غبار و کاهش نسبی کیفیت هوا در استان پیش بینی می‌شود.

با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش‌های فصل بهار، امکان شدت گرفتن بارش‌ها به صورت نقطه‌ای در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، کیار (شلمزار)، فارسان، لردگان، خانمیرزا، شهرکرد، بن، سامان و بروجن تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


به مردم و طبیعت گردان توصیه می‌شوددر حاشیه رودخانه‌ها اتراق نکنند؛ کوهنورودان از صعود به ارتفاعات و انجام فعالیت‌های کوهنوردی و دامداران از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع خودداری کنند.

تحکیم سازه‌های سبک و تابلو‌های تبلیغاتی، مستحکم نمودن تاسیسات گلخانه‌ای و سایر اقدامات پیشگیرانه الزامی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار