روسای جمهور اوکراین و ترکیه درباره تخلیه شهروندان اوکراینی از ماریوپل رایزنی کردند.

«ولودیمیر زلنسکی» و «رجب طیب اردوغان» رؤسای جمهور اوکراین و ترکیه امروز (یک‌شنبه) مذاکراتی درباره تحولات اخیر اوکراین و همچنین ماریوپل داشتند.

به گزارش رویترز، ولودیمیر زلنسکی، امروز اعلام کرد که پیش از دیدار رئیس‌جمهور ترکیه با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، با رجب طیب اردوغان، رایزنی کرده است.

زلنسکی همچنین گفت که او و اردوغان درباره نیاز به تخلیه فوری غیرنظامیان از شهر بندری ماریوپل، کارخانه آزوفستال و تبادل نیرو‌های اوکراینی مستقر در نیروگاه ماریوپل بحث و تبادل نظر کردند.

در حال حاضر ۲ ماه از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد و با ادامه تحریم‌های غرب علیه روسیه، آژانس حمل‌ونقل هوایی روسیه به شرکت‌های هوایی این کشور گفته است خود را برای پرواز بدون جی‌پی‌اس آماده کنند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد نیرو‌های روسی بیش از ۲۰۰ سرباز اوکراینی را کشته و بیش از ۳۰ خودروی زرهی و سایر خودرو‌های جنگی را منهدم کرده‌اند، اوکراین ۹۰ شهروند خارجی را از ۵ کشور به عنوان گروگان و سپر انسانی بازداشت کرده است.

امروز همچنین معاون نخست‌وزیر اوکراین با بیان آنکه کریدور بشردوستانه ماریوپل امروز فعال نیست، از سازمان ملل خواست برای توافق آتش‌بس ماریوپل و کریدور بشردوستانه وارد عمل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
این تیتر های اشتباه برای جذب بازدیده؟
Lithuania
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
تیتر با متن خبر همخوانی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۲۱:۵۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
مرگ بر روسیه پوتین عین هیتلره
آخرین اخبار