یک فعال گردشگری از کرمانشاه به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری فصل بهار در ایران نام برد که جاذبه‌های بسیاری در این فصل دارد.

حمیدرضا کرمی گفت : کرمانشاه در فصل بهار  در جای جای خود جاذبه‌های زیادی را برای عرضه دارد و می‌تواند گردشگران بسیاری را در قالب اکوتوریسم به سوی خود جذب کند.

به گفته فعال گردشگری هرچند طی چندسال اخیر شیوع بیماری کرونا و خشکسالی، تا حدودی توسعه گردشگری را در این فصل تحت شعاع خود قرار داده، اما اکنون که شرایط کرونایی تا حدودی بهبود پیدا کرده، می‌توانیم از این فرصت برای دیدن جاذبه‌های طبیعی بی شمار استان سرسبزی، چون کرمانشاه استفاده کنیم.

یکی از شاخص‌ترین جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه بویژه در بخش اکوتوریسم منطقه اورامانات است در این منطقه علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، می‌توان فرهنگ و آداب و رسوم غنی مردم را که با طبیعت در هم آمیخته، دید.

در ورودی منطقه اورامانات شهرستان زیبای روانسر با غار باستانی قوری قلعه و سرابی چشم نواز وجود دارد که گردشگران می‌توانند لحظاتی را در کنار آن بایستند و محو زیبایی آن شوند.

در ادامه سفر به اورامانات به جوانرود می‌رسیم، جایی که می‌توان در آن منطقه گردشگری سفید برگ، پارک کوهستانی ماپریس، تفرجگاه شبانکاره، غار آبی کاوات و ییلاق بیلایی را دید و در پایان هم سری به بازارچه مرزی جوانرود زد.

هجیج، زردویی، گلال، دشه، داریان، تین، نجار، خانقاه، شمشیر، ساتیاری و شرکان از جمله روستا‌های گردشگر پذیر شهرستان پاوه هستند که در هر فصل از سال زیبایی خود را دارند.

مناطق گردشگری سفیداب، هانی کوان و دالانی، جنگل‌های بوزین و مرخیل، آبشار‌های دشه، دریبر، شیلماو و شولخه دیگر جاذبه‌های طبیعی پاوه هستند که در فصل بهار دیدن آن‌ها را نباید از دست داد.

در منطقه غرب استان، جایی که شهرستان‌های قصرشیرین، گیلانغرب، سرپلذهاب و ثلاث باباجانی وجود دارد، در این فصل از سال بهشتی زمینی را می‌توان دید. با وجود اینکه این شهرستان‌ها جزو مناطق گرمسیر کرمانشاه محسوب می‌شوند، اما در اواخر زمستان تا اردیبهشت ماه طبیعتی بسیار دیدنی دارند.

در این منطقه دو باغ شهر بسیار زیبا داریم که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته اند و تاکنون آنگونه که باید و شاید معرفی نشده اند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.