رسانه‌های عراقی تایید کردند رئیس پارلمان این کشور در سفر خود به امارات با مقامات سازمان جاسوسی صهیونیست‌ها دیدار کرده است.

صباح العکیلی، کارشناس امنیتی عراق، روز دوشنبه از دیدار محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی با مقامات موساد (سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی) در امارات خبر داد.

وبسایت خبری المعلومه به نقل از العکیلی گزارش داد الحلبوسی از ارکان اصلی مسئله عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است. خانواده بارزانی (در اقیلم کردستان) در این مأموریت با او شریک هستند. الحلبوسی دراین دیدار اطلاعات مهمی در اختیار موساد گذاشته است. العکیلی در این خصوص به المعلومه گفت: روابط الحلبوسی و موساد، دیگر موضوع پنهانی نیست و تقریباً علنی شده است.

 در همین راستا سعید فارس السعید، پژوهشگر مسائل اجتماعی، ملی و امنیت ملی سوریه اعلام کرد هماهنگی بین مقامات رژیم صهیونیستی و مقامات اقلیم کردستان عراق، تحت حمایت آمریکا و ترکیه انجام می‌شود و هدف آن تسهیل و تشویق کردستان برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

کریم علیوی، نماینده سابق پارلمان عراق نیز در مصاحبه با المعلومه اعلام کرد الحلبوسی با سوءاستفاده از موقعیت خود درحال پیاده کردن پروژه اماراتی_ترکیه‌ای برای جدا کردن استان‌های غربی عراق است. حتی در جلسه پیشین پارلمان این کشور نیز با قدرت از حضور نظامیان آمریکایی در عراق حمایت کرده است.

چندی پیش کنفرانسی با عنوان «آشتی و عادی سازی»  با حضور برخی چهره‌های شناخته شده بعثی و تعدادی از رؤسای عشایر سنی مذهب استان الانبار و نینوا در مرکز اقلیم کردستان عراق برگزار شد. موضوع این کنفرانس ضرورت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تطهیر «توافق آبراهام» بود.

تل‌آویو فورا از این کنفرانس سوء‌استفاده و حمایت خود را از برگزاری چنین کنفرانسی در کشور عراق اعلام کرد. «یائیر لاپید»‌ وزیر امور خارجه این رژیم در این خصوص گفت: «از ان روزی که این کابینه قدرت را به دست گرفته، هدف ما توسعه دامنه توافق آبراهام (عادی‌سازی روابط) بوده است». 

با این وجود «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق در واکنش به برگزاری کنفرانس عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در مرکز اقلیم کردستان این کشور، به شدت آن را محکوم کرد. شورای عالی قضایی عراق نیز بلافاصله از صدور حکم بازداشت شرکت کنندگان در کنفرانس موسوم به «دعوت به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی» در اربیل خبر داد. 

نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق هم در پی فشار واکنش‌های منفی مردم و مقامات عراق به برگزاری کنفرانس عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در اربیل با بیان اینکه این نشست ارتباطی با اقلیم ندارد ادعا کرد سیاست خارجی جزو اختیارات بغداد است و او به قانون اساسی این کشور پایبند است.

بعد از بالا گرفتن فشارها علیه این کنفرانس «فلاح حسن الندا» پسر شیخ عشیره دیکتاتور سابق عراق (صدام حسین) اعلام کرد روز قبل از این نشست با «وسام الحردان» برگزار کننده آن در اربیل دیدار داشته است. الحردان به او گفته بود این کنفرانس نشستی صلح‌آمیز برای همزیستی مسالمت‌آمیز بین ادیان  است که یهودیان نیز در آن حضور دارند.

بعد از این کنفرانس سعد محمد الکعبی، یکی از تحلیلگران مسایل سیاسی عراق تایید کرد آمریکا مزدوران و وابستگان خود در عراق را تشویق می‌کند تا مسئله عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در داخل این کشور تبلیغ کنند و همه‌ی این برنامه‌ها با نظارت آمریکا اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
مرگ بر آمریکا
مرگ بر انگلیس
مرگ بر منافقین و کفار
مرگ بر اسراییل
آخرین اخبار