با اعلام وزیر آموزش و پرورش طرح جدید نقل و انتقال فرهنگیان که اعتراض‌هایی را در پی داشت، اصلاح شد.

اواخر فروردین بود که طرح جدید نقل و انتقال فرهنگیان از سوی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به تمامی مراکز استان‌ها ابلاغ شد. طرحی که به گفته مسئولین آموزش و پرورش برای بهتر شدن شرایط فرهنگیان تصویب شده بود، اما این طرح با انتقاد شدید این قشر مواجه شد.

طرح نقل و انتقال فرهنگیان در سال هزار و چهار صد و یک با تغییراتی نسبت به سال گذشته خود مواجه شد.

در هفته گذشته و پس از مشاهده اعتراض‌های فرهنگیان تلاش‌های زیادی برای ارتباط گرفتن با مسئولان آموزش و پرورش و توضیح در رابطه با این طرح جنجالی انجام شد که هیچ کدام به نتیجه نرسید و جوابی در این رابطه داده نشد. تا این که روز گذشته یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در صحبتی کوتاه درباره حاشیه‌های نقل و انتقالات فرهنگیان و اصلاح این بخشنامه گفت: در جهت تحکیم بنیان خانواده، مشکل نقل و انتقال زوجین فرهنگی و همکارانی که تازه ازدواج می‌کنند، حل و تسهیلاتی برایشان فراهم شد. ایثارگران و نیرو‌هایی که مامور می‌شوند، اعم از نیرو‌های نظامی و مامورین دستگاه‌ها نیز برایشان تسهیلاتی فراهم شده است.

نوری درباره گلایه از افزایش میزان سنوات در نقل و انتقالات تصریح کرد: در بعضی از موارد سنوات را خیلی تقلیل داده ایم؛ اما این که فرد رسمی و پیمانی باشد، شرط است.

او درباره دلیل تغییرات این شیوه‌نامه گفت: واقعیت این است که نقل و انتقالات در تمامی دستگاه‌ها، مبتنی بر نیاز و عدم نیاز است. در آموزش و پرورش اگر نقل و انتقالات را بدون ضابطه آزاد کنیم، مناطق کمتر برخوردار از معلم خالی می‌شوند و مجبوریم معلم ناآماده بگیریم. یعنی معلمی که تربیت معلم نرفته و رشته‌اش مرتبط نیست. پس به نظر می‌آید ظلم به دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار است.

نوری با تاکید بر این که برای افراد استثناء شرایطی را فراهم می‌ کنند، بیان کرد: انتقال اضطراری بر نمی‌گردد و نقل و انتقالات یک مرحله‌ای می‌شوند.

در این مدت تعدادی از فرهنگیان در ارتباط با باشگاه خبرنگاران جوان درخواست‌های زیادی درباره لغو این قانون مطرح کرده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
آقایونی که دم از عدالت و حق مظلوم میزنید،این بخشنامه با تمام گفته هایتان مغایرت دارد.من با ۲۱ سال سابقه و متقاضی انتقال ۱۵ ساله بر اساس بخشنامه ظالمانه شما در مبدا بمانم و خانمی که ۳ ماه است استخدام شده و هنوز مهر حکمش خشک نشده بخاطر زایمان امسال راحت به مرکز استان انتقال یابد.در کدام کتاب و دین و مذهب چنین چیزی عدالت است.واقعا متاسفم از عدالتی که شما دم از آن میزنید.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۴۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعا متاسفم براتون نه به شیوه نامه قبلی که شامل اکثرا نمیشد نه به شیوه نامه جدید که شامل اکثرا میشه. با این شیوه نامه عدالت رعایت نمیشه مثلا کسی که هنوز 2سال سابقه کار داره به خاطر اینکه تازه ازدواج کرده یا بچه دار شده اولویت داره به کسی که چند ساله سابقه کار داره و با مشکلات زیاد زندگیشو و بچه هاشو اداره
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۲۰:۱۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
شمایی که این قانون را مینویسید بر چه اساسی با چه تدبیری این قانون را نوشتید.بدان خدا از شما نمیگذره برنامه زندگی پس از زندگی را ببینید بعدش بیا بر ضرر تعداد زیادی از معلمان قانون تصویب کن
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۲:۲۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
لطفا برای اصلاح شیوه نامه عجله نکنید و احساساتی عمل نکنید
بنده چند سال پیش به دلیل بارداری در منطقه محله خدمتم به تنهایی بیتوته کردم و لحضه به لحضه بار داریم رو با غصه و ترس گذروندم و سال بعدش بچه شیر خوارم رو تنها گذاشتم و رفتم حالا بعد از چند سال فلاکت باید به همسرم و فرزند6سالم بگم صبر کنید اولویت با مزدوجین و متولدین 1400
شما می خواین جوانان رو تشویق به ازدواج و فرزند آوری کنید غافل از اینکه عدالت رو کشتین
Iran (Islamic Republic of)
ستار
۱۴:۲۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
شمارو به حضرت عباس،این طرح جدید انتقال رو بردارید،انتقال چرابایدسیستمی شود،واقعامعلمی که باوجودمشکلات فراوان،امکان انتقال به شهرخودش رانداشته باشدباچه روحیه وانگیزه ای به سرکلاس برود،شمارو بخدا،انتقال اضطراری رو حذف نکنید،همون قوانین نقل وانتقالات سال های اخیرمگرچه ایرادی دارد؟به جای اینکه تلاش شود شرایط معلمان هرسال بهترشود ولی متاسفانه ما داریم عکس این موضوع رو می بینیم
Iran (Islamic Republic of)
پرستار
۰۹:۳۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
احسنت درد دل همه معلمان رو گفتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
ظلم در آموزش و پرورش بیداد میکند،مسئولین به داد این قشری که قرار است معلم تربیتی و آموزشی نسل آینده باشند،برسید،از خواب غفلت بیدار شوید،با این قانون هایی که هر روز اعمال میکنید،توان روحی و جسمی همه معلمان را گرفته اید،این همه ظلم چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۳:۱۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
من سه ساله استخدام پیمانی شده ام با بچه کوچیک در یه استان هستم و همسرم در دانشگاه در یه استان دیگر شاغل هست...چرا نبایستی به یه آرامش نسبی در زندگی مون برسیم از بس رفت و آمد کردم به خدای احد و واحد به این ماه عزیز داغون شدم