فرماندار باشت گفت: ۳۹۷ میلیارد ریال از اعتبارات طرح های عمرانی این شهرستان در سال مالی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ تخصیص یافت.

نادر گرامی گفت: پارسال بیش از ۶۲۳ میلیارد و۲۳۷ میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی این شهرستان اختصاص یافت.

او می گوید: بیشترین اعتبارات اختصاص یافته پارسال مربوط به نوسازی مدارس، خدمات شهری،جهاد کشاورزی، روستایی وعشایری، ورزش وتفریحات، آب وفاضلاب و راهداری بود.

به گفته گرامی، این میزان اعتبارات در سال مالی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ برای بیش از ۱۱۰ طرح عمرانی در نظر گرفته شد.

فرماندار باشت می گوید: ساختمان پزشکان، سالن ورزشی، تکمیل خانه جوان، آبرسانی به ۳۳ روستا در قالب بهسازی چشمه و قنوات، آبرسانی به روستاهای لار درک تلچگاه، اصلاح و بهسازی شبکه آبرسانی شهر باشت، ساخت سالن چند منظوره مدیریت بحران شهر باشت، زیر سازی و آسفالت و تکمیل بلوار ۴۵ متری شمالی، ساخت دارالقرآن باشت، تکمیل طرح سایت ادارات باشت، ساخت هنرستان هشت کلاسه دکتر حسابی، هنرستان حکیم و مدرسه دخترانه کوثر ، تکمیل محور باشت  به شاه بهرام ،تکمیل جاده کوه دهک از مهمترین طرح های در دست اجرا در باشت است.

گرامی گفت: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال مالی، مدیران اجرایی شهرستان باید نسبت به جذب اعتبارات طرح‌های عمرانی دستگاه های خود اقدام کنند.

او می گوید: نباید هیچ مبلغی از اعتبارات عمرانی این شهرستان برگشت بخورد بلکه لازم است تا پایان سال مالی (۳۱ تیرماه ۱۴۰۱) مدیران به طور کامل اعتبارات را جذب و برای روند اجرایی طرح ها هزینه کنند.

به گفته فرماندار باشت، هم اکنون طرح بهسازی و آسفالت کوه دهک به طول ۳.۲ کیلومتر و با ۴۵ میلیارد ریال و بهسازی راه روستایی پیچاب به سرآستانه به طول یک کیلومتر و با  اعتبار۲۷ میلیارد در دست اجراست.

گرامی می گوید: ۵۵۰ تن قیر رایگان به آسفالت معابر مناطق روستایی باشت امسال اختصاص یافت که با این میزان قیر ۱۰۰ هزار مترمربع از معابر روستاهای شهرستان آسفالت می شود.

شهرستان باشت دارای۱۲۰ روستا دارد که از این تعداد ۱۱ روستا دارای جمعیتی بیش از ۵۰ خانوار و ۴۴ روستا دارای جمعیتی بیش از ۲۰ خانوار است.

۵۲درصد از جمعیت ۲۲ هزار نفری باشت در روستاها زندگی می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.