مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از تأمین ۶۰ درصد اراضی مورد نیاز برنامه چهارساله نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.

آقای مقصودی گفت: سهمیه استان در برنامه دولت جهت تأمین مسکن شهری اقشار مختلف، ساخت ۴۰ هزار و ۹۲۷ واحد است و از این تعداد، اراضی ۲۳ هزار و ۱۶۵ واحد معادل ۳۰۰ هکتار تأمین شده است.

بخشی از اراضی مازاد در شهر‌های اردل، فارسان، لردگان، شهرکرد، آلونی، طاقانک و سودجان به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان برای انجام مراحل قانونی معرفی شده است.


بیشتر بخوانید


در مجموع ثبت ۶۰ هزار و ۷۲۴ نفر در استان نام صورت گرفت و از این تعداد ۲۷ هزار و ۸۹۶ متقاضی تأیید اولیه شده اند.

۱۱ هزار و ۴۴۶ نفر در مرحله تأیید نهایی شدند و برای پنج هزار و ۴۵۹ متقاضی افتتاح حساب انجام شد و دو هزار و ۷۷۶ متقاضی وجه اولیه را واریز نموده اند.

چهار هزار و ۷۳ متقاضی در انتظار افتتاح حساب هستند و با احتساب این تعداد، ۹۰ درصد از متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان تعیین تکلیف شده اند.

دستگاه‌های اجرایی دارای زمین مازاد نیز موظفند بر اساس قانون جهش تولید مسکن، اراضی مازاد خود را جهت تأمین زمین طرح‌های حمایتی مسکن معرفی کنند.

برچسب ها: ساخت مسکن ، مسکن شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۶:۵۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
توسعه شهرهای نوین و جدید و ساخت شهرهای جدید در جاهای خوب استان زیبای چهارمحال و بختیاری بهتر از توسعه بی ضابطه تنها یک شهر است.
داشتن شهرهایی زیبا و آباد و نوین بهتر از داشتن تنها شهری بزرگ است.
آخرین اخبار