در هفتمین جشنواره ملی پخت سمنو در شهرستان آشتیان ۲۰ کارگاه پخت سمنو در این جشنواره حضور دارند.

علیرضا امیری رئیس اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان آشتیان جزئیات هفتمین جشنواره ملی پخت سمنو در این شهرستان را به شرح زیر اعلام کرد.

هفتمین جشنواره ملی آیین پخت سمنو در مجموعه ورزشی تختی شهرستان آشتیان و در این جشنواره ۲۰ کارگاه پخت سمنو در این جشنواره حضور دارند.

این جشنواره که به دلیل بیماری کرونا دو سال برگزار نشد امسال با شکوه بیشتری در روز‌های ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه در مجموعه ورزشی تختی شهر آشتیان برگزار خواهد شد.

در حاشیه این جشنواره نیز برنامه‌های فرهنگی هم، چون اجرای موسیقی سنتی، نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات، نمایش‌های خیابانی و اجرای بازی‌های بومی محلی در نظر گرفته‌شده است.

تاکنون شش دوره جشنواره سمنوپزان در استان برگزار شده است و این جشنواره با هدف حفاظت و پاسداری از میراث ناملموس کشور و به همت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شورای‌اسلامی شهر و شهرداری آشتیان اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است جشنواره پخت سمنو در شهرستان آشتیان در سال ۱۳۹۷ به شماره ۱۷۳۴ در فهرست آثار ناملموس کشور ثبت شده است.

در حالی که پخت سمنو در دیگر نقاط کشور عموما در ایام نوروز   برگزار میشود اما در شهرستان آشتیان در تمام طول سال شاهد پخت سمنو هستیم  که  در نیمه اردیبهشت ماه تا اوایل خرداد به اوج خود میرسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار