رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از سازش در سه پرونده قتل که مربوط به پنج سال گذشته بوده است، خبر داد.

پرویز توسلی‌زاده گفت : صلح و سازش در پرونده‌های قتل یاد شده با تلاش ستاد صبر استان و پیگیری‌های اعضای شعبه ۴۵ (ویژه صلح و سازش) معاونت توسعه حل اختلاف کرمانشاه رخ داده است.

به گفته رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه این پرونده‌ها مربوط به وقوع قتل در سال‌های ۱۳۹۶، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ بر اثر اختلافات خانوادگی و نزاع دسته جمعی رخ داد که پس از دستگیری قاتلان و طی مراحل دادرسی در شعبه ۲ دادگاه کیفری شهرستان کرمانشاه نهایتا رای منجر به قصاص این افراد صادر شد.

این پرونده‌ها پس از طی مراحل قانونی و صدور احکام مربوطه جهت انجام اقدامات سازشی به ستاد صبر استان ارجاع شدند و با پیگیری‌ها و تلاش‌های اعضای شعبه ۴۵ (ویژه صلح و سازش) منجر به رضایت بی قید و شرط شد.

این اقدامات انسان دوستانه توسط خانواده‌های مقتولین علاوه بر عفو قاتلین زمینه ترویج فرهنگ گذشت و ایثار را در جامعه فراهم می‌کند.

در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۹ پرونده با تلاش‌های مخلصانه و دلسوزانه اعضای شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه به صلح و سازش ختم شد.

امسال بیش از گذشته تلاش می‌شود در پرونده‌های قتل و دیگر اختلافات رخ داده سازش صورت گیرد، امیدوارم در امسال شاهد صلح و سازش در پرونده‌های بیشتری باشیم.

تشکیل  ۵۵۰ هزار فقره پرونده قضایی

پرویز توسلی زاده گفت : طی پارسال ۵۵۰ هزار فقره پرونده قضایی در استان تشکیل شد که اگر برای هر پرونده چهار نفر درگیر شده باشند، یعنی کل جمعیت کرمانشاه به نوعی درگیر پرونده‌های قضایی بوده اند.

به گفته رئیس کل دادگستری کرمانشاه بخش قابل توجهی از دلیل شکل گیری این پرونده‌ها پایین بودن آستانه تحمل مردم است،طبق آمار حدود ۳۰ هزار فقره از این پرونده‌ها تنها به دلیل جرائمی مانند توهین و تهدید بوده است.

از هر ۱۰ پرونده قضایی که در کرمانشاه تشکیل می‌شود، حدود هفت تا هشت پرونده مربوط به اختلافات خانوادگی است.

این آمار‌ها حاکی از این است که مردم ما از هم دور شده اند، همه باید به هم کمک کنند و گذشت داشته باشیم.

اگر گذشت داشته باشیم، بسیاری از مشکلات و اختلافاتی که در جامعه داریم از بین خواهد رفت و تعداد پرونده‌های قضایی هم کم می‌شود.

با کمک و گذشت می‌توانیم نقشی در آزادسازی این زندانیان داشته باشیم و به خانواده‌های آن‌ها که بیشتر از همه در سختی قرار دارند، کمک کنیم.

اقدام مادر شهید نوروزی از شهدای مدافع حرم، محسن چاوشی خواننده مطرح کشورمان و سه سرباز مرزبانی کرمانشاه در کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در کرمانشاه ارزشمند است این کمک‌ها که باعث باز شدن گرهی از مشکلات مردم می‌شود، باقیات صالحات برای این خیرین خواهد بود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.