انگلیس: باید واردات انرژی از روسیه را قطع کنیم

وزیر خارجه انگلیس ضمن درخواست کمک مضاعف به کی‌یف، از کشور‌های عضو ناتو خواست تحریم‌های اقتصادی بیشتری علیه روسیه وضع کنند.

«لیز تراس» از متحدان غربی انگلیس خواست تا تانک‌ها، هواپیما‌های جنگی و سایر سلاح‌های سنگین را به اوکراین بفرستند و صادرات نفت‌وگاز روسیه را برای همیشه متوقف کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، لیز تراس، پوتین را «سیاستمدار سرکش ناامید» خواند که نظم جهانی و نهاد‌های بین‌المللی را از بین می‌برد. تراس تأکید کرد که حمله روسیه به اوکراین باید زنگ خطری برای نهاد‌های بین‌المللی باشد که نتوانستند از این تهاجم جلوگیری کنند.

تراس همچنین خواستار تحریم‌های اقتصادی شدیدتر علیه روسیه شد و گفت: «غرب باید واردات نفت‌وگاز روسیه را «یک بار برای همیشه» قطع کند. انجام این کار برای انگلیس آسان‌تر از بسیاری از کشور‌های اروپایی خواهد بود. اگر پوتین در این جنگ پیروز شود، شاهد بدبختی بیش‌تر در سراسر اروپا و جهان خواهیم بود و هرگز احساس امنیت نخواهیم کرد؛ بنابراین ما باید حمایت خود از اوکراین را دوچندان کنیم.»

به گفته وزیر امور خارجه انگلیس، معماری که برای تضمین صلح و رفاه طراحی شده بود، اوکراین را شکست داده است. ساختار‌های اقتصادی و امنیتی که پس از جنگ جهانی دوم و جنگ سرد توسعه یافتند از شکل و شمایل خارج شده و به جای مهار تجاوز، امکان تهاجم را فراهم کرده‌اند.

انگلیس تاکنون ۴۵۰ میلیون پوند (۵۶۵ میلیون دلار) کمک نظامی از جمله هزاران موشک به اوکراین ارسال کرده است. با وجود درخواست تراس برای افزایش کمک‌های نظامی به اوکراین، سخنگوی دولت انگلیس تأکید کرده است که «هیچ برنامه‌ای» برای ارسال جنگنده‌های انگلیسی به اوکراین در دستور کار دولت این کشور قرار ندارد.

پیش‌تر، لندن در واکنش به حمله نظامی روسیه به اوکراین، تحریم‌هایی را علیه الیگارشی‌ها (افراد ثروتمند نزدیک به ولادیمیر پوتین) نخبگان سیاسی و شخص پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، وضع کرده بود. در پاسخ به این اقدام، مسکو، روز گذشته ۲۸۷ نماینده پارلمان انگلیس را از ورود به روسیه محروم کرد.

در فهرست ۲۸۷ نفری که روسیه منتشر کرد، وزرای فعلی و سابق انگلیس و همچنین چند نفری که دیگر به عنوان نماینده مجلس فعالیت نمی‌کنند، حضور داشتند. نام «دومینیک گریو» یکی از قانونگذاران سابق انگلیس، دو بار به چشم می‌خورد.

به گفته وزارت امور خارجه روسیه، این افراد فعال‌ترین مشارکت را در ایجاد ابزار‌های تحریمی ضد روسیه در لندن داشتند و روس‌هراسی در انگلیس را ترویج می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حزب الله
۱۵:۲۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اول قطع کن بعداعلام کن،اگرایمان داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
به پایان عمرش داری فاتحه میخونه این پیر عجوز استعمار گر (خرستیان) ومؤسس ماسونگری جهان.
ومؤسس دولت غاصب رژیم صهیونیستی...
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
7891
۰۴:۱۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
انرژی اتمی؟ جایگزین نفت و گاز؟
آخرین اخبار