مسئولان استان فارس در پیام‌های جداگانه‌ای از مردم استان دعوت کردند در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور داشته باشند.

مسئولان، نهاد‌ها و سازمان‌های استان فارس با صدور پیام‌های جداگانه ای، مردم استان را به حضور گسترده و پرشور در راهپیمایی روز جهانی قُدس دعوت کردند.

همچنین شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف از مردم استان فارس دعوت کردند تا با حضور پرشور در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان (روز جهانی قدس) ضمن تجدید عهد با آرمان‌های امام خمینی (ره)، شهدا و رهبر معظم انقلاب، ندای «مرگ بـر آمریکا و مرگ بـر اسرائیل» را برای آزادی قُدس شریف سر دهند و با این حضور تاریخی خود، پاسخ کوبنده‌ای به دسیسه شیطانی معامله قرن دهند.

روز قدس فرصتی همیشگی برای توجه به سرنوشت فلسطین

فرماندار شیراز با صدور پیامی، مردم آگاه و همیشه در صحنه شیراز را به حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.

در پیام لطف الله شیبانی آمده است: روز جهانی قدس، میراث بزرگ حضرت امام خمینی (ره)، روز حیات اسلام، نماد ایستادگی، تجلی استقامت، عدالتخواهی و اتحاد دنیای اسلام و مسلمانان عدالتخواه جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف است.

در ادامه این متن آمده است: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان روز قدس، فرصتی همیشگی برای توجه به سرنوشت فلسطین، خاک غصب شده مسلمانان است تا جهانیان بدانند سرنوشت قدس و مسلمانان با یکدیگر پیوندی عمیق و ارتباطی ناگسستنی دارد.

شیبانی اعلام کرد: در این روز‌ها که دشمن خیره سر صهیونیستی با زیر پا گذاشتن تمامی اصول و قواعد انسانی، مشغول نبرد نابرابر با ملتی است که ضمن اتکا به خداوند تبارک و تعالی، در مقابل تمام دنیای استکبار، راست‌قامت ایستاده است، از کلیه خواهران و برادران گرامی دعوت می‌نمایم به قصد قربت الهی، با حضور در راهپیمایی روز قدس، پیمان خود با ملت مظلوم فلسطین، که همانا نابودی رژیم نامشروع صهیونیستی و آزادی کامل قدس شریف است را تجدید و خط بطلان بر موجودیت غاصبان آن سرزمین اسلامی بکشند.

مشارکت حداکثری مردم شیراز در راهپیمایی

سید احسان اصنافی شهردار و مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر شیراز نیز در بیانیه مشترکی با گرامیداشت فرارسیدن روز جهانی قدس تأکید کردند که روز قدس یادآور تصمیم هوشمندانه و از ابتکارات بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) در ترسیم خطوط فکری و مبانی اعتقادی و فرهنگی جمهوری اسلامی برای حمایت از مظلومان عالم است.

در این بیانیه آمده است: روز قدس یادآور تصمیم هوشمندانه و از ابتکارات بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) در ترسیم خطوط فکری و مبانی اعتقادی و فرهنگی جمهوری اسلامی برای حمایت از مظلومان عالم به‌ویژه فلسطین مظلوم و انسجام اسلامی مقابل زورگویان عرصه جهانی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: امروز دیگر بر هیچ آزاده‌ای، ظلم‌ها و جنایت‌های غده سرطانی اسرائیل به‌عنوان کانون بی‌عدالتی در منطقه، علیه مردم مظلوم فلسطین و حمایت از تروریسم بین‌الملل پوشیده نیست و بی‌تردید آنچه امروز در سرزمین‌های اسلامی رخ می‌دهد، محصول ارتباط تنگانگ گروه‌های تکفیری با نقشه‌های مزوّرانه رژیم جعلی صهیونیستی است تا از رهگذر جریان اسلام‌هراسی، حضور نامشروع قدرت‌های استکباری در منطقه تداوم یابد و عظمت بازیافته اسلام عزیز به‌مرکزیت ایران اسلامی دچار خدشه شود.

شهردار و رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر شیراز همچنین افزوده‌اند: قدس، قبله اول مسلمانان جهان، کانون اتحاد توحیدپرستان است و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، نماد استکبارستیزی و مجمع عظیم برائت آزادگان جهان از زورگویی و کودک‌کشی دژخیمان صهیونیستی، ورای نژاد، مذهب، ملیّت و گرایش‌های سیاسی است که در آن با مشت‌های گره خورده و صف‌های بهم فشرده، از توحش و نسل کشی اسرائیل غاصب و حامیان آن اعلام انزجار می‌کنند.

در ادامه متن این بیانیه مشترک آمده است: امروز جمهوری اسلامی ایران با رهبری امام خامنه‌ای، تمام توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای آن‌ها به ویژه آل سعود را نقش بر آب کرده به گونه‌ای که جبهه مقاومت قدرتمندتر از هر زمان دیگری این رژیم تروریستی و نامشروع را به ستوه آورده است.

این بیانیه اضافه کرده است: در این روز عزیز که به حق دست یاری خداوند متعال در آن مشهود است، همه عالم نظاره‌گر هستند که هیچ چیز نمی‌تواند مانع مطالبات اسلامی و انسانی مسلمانان شود. صهیونیست غاصب باید بداند مسلمانان جهان و به ویژه مردم شریف و انقلابی ایران همواره از حقوق به‌حق ملت فلسطین حمایت می‌کند.

شهرداری و شورای اسلامی کلان‌شهر شیراز، شهر حرم سوم اهل بیت علیهم‌السلام در آستانه روز جهانی قدس، جنایت اشغالگران و حامیان غربی آنان را محکوم کرده و بار دیگر ضمن تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز جمعه ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ همگام با مردم خداجوی ایران اسلامی در راهپیمایی باشکوه روز قدس شرکت کرده و با مشت‌های گره کرده شعار «مرگ بـر آمریکا و مرگ بـر اسرائیل» سر داده و از شهروندان همیشه در صحنه و روزه‌دار دعوت می‌نماید با حضور قدرتمند خود در راهپیمائی روز جهانی قدس لرزه بر اندام پوشالی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی بیندازند و موجب دلگرمی و قوت قلب مبارزان فلسطینی باشند.

پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز 

روز جهانی قدس، نمودی از نگاه جهان شمول انقلاب اسلامی و تحقق تاکیدات دین مبین اسلام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با انتشار پیامی فرا رسیدن روز جهانی قدس را گرامی داشته و از جامعه دانشگاهی دعوت کرد در راهپیمایی این روز حضور پرشوری داشته باشند.

سید وحید حسینی در این پیام با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس، گرامیداشت این روز را نمود بیداری آگاهانه جامعه اسلامی دانست.

در متن پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به این مناسبت آمده است:

از دستاورد‌های غنی انقلاب اسلامی ایران که به واسطه دوراندیشی و رهبری عالمانه حضرت امام خمینی (ره) به دنیا تسری یافت، انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس بود که اکنون به میراثی ماندگار بدل گشته و هر ساله مسلمانان سراسر دنیا با سر دادن ندای اتحاد و همبستگی با مردم ستمدیده فلسطین، آزادی قدس شریف را فریاد می‌زنند.

این ابتکار هوشمندانه از سوی حضرت امام خمینی (ره)، ضمن تحقق تاکیدات دین مبین اسلام مبنی بر اهمیت یکپارچگی امت اسلامی؛ ترسیمی روشن از آرمان‌های رفیع انقلاب شکوهمند اسلامی در نخستین ماه‌های شکل گیری آن بود که پیام این انقلاب و نگاه جهان شمول آن را به سراسر دنیا مخابره کرد.

در آستانه فرا رسیدن این روز بزرگ جهانی در متبرک‌ترین ایام، مردم مومن روزه دار و اعضای فرهیخته جامعه دانشگاهی را به حضور پرشور در راهپیمایی این روز و همراهی با ملت مظلوم فلسطین در باز پس گیری قدس شریف دعوت کرده و امید است امسال، شاهد برگزاری باشکوه این روز و فریاد رسای مردم ایران در دفاع از حقانیت مسلمانان در برابر استکبار جهانی باشیم.

امید است طاعات و عبادات تمامی مومنان روزه دار در این ایام مبارک و نورانی، قبول آستان حق گردیده و به تبرک این روزها، به زودی شاهد آزادی قدس شریف و تحقق آرمان آزادگی در سراسر جهان باشیم.

حضور گسترده دانشگاهیان نشان‌دهنده تداوم آرمان‌های جبهه حق

رئیس سازمان بسیج اساتید استان فارس هم با تأکید بر اهمیت روز جهانی قدس و پاسداشت این روز، از دانشگاهیان خواست که با حضور در راهپیمایی قدس نشان دهند که آرمان‌های جبهه حق در طول تاریخ پایدار مانده و تداوم پیدا می‌کند.

محسن جاجرمی‌زاده گفت: این روز، محور وحدت اسلامی و متمایزکننده حق طلبان از دیگر افراد است.

او گفت: اساتید و نخبگان نمی‌توانند نسبت به خون بی‌گناهانی که هر روز توسط دولت تروریستی به زمین ریخته می‌شود، بی تفاوت باشند.

جاجرمی‌زاده به سست شدن پایه‌های خانه عنکبوتی صهیونیست‌ها اشاره و گفت: در قرن جدید با تقویت خط مقاومت می‌توانیم سایه استکبار را از سر دنیا محو کنیم تا هدف امام خمینی (ره) محقق شود.

او گفت: مجاهدان بزرگی همچون سردار سلیمانی و ابومهندس المهدی علی‌رغم تمام جنگ‌های نیابتی که نظام سرمایه داری و استکبار گران در منطقه علیه مسلمانان راه انداخته‌اند این مسیر را هموار کردند.

به گفته این مقام مسئول، دژ محکمی در مقابل نظام صهیونیستی ایجاد شده و شاهد هستیم روز بروز این مجاهدت‌ها برای حفظ و آزادی سرزمین مقدس قدس بیشتر می‌شود.

جاجرمی زاده گفت: روز قدس یک روز تاریخی است، امام خمینی (ره) با ابتکار خود در نامگذاری این مناسبت، زمینه اتحاد مسلمانان و فروپاشی دولت غاصب اسرائیل را فراهم کرد و ما نیز باید با راهپیمایی اعتراض خود را در دنیا دنبال کنیم.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه روز قدس را می‌توان محور وحدت اسلامی نامید، عنوان کرد: این مناسبت روز تمایز همه کسانی است که قلب شان برای حقیقت در عالم می‌تپد و برای ظالمین و مستکبرین اعلام موضع و برائت می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج اساتید فارس گفت: امید است این مسیر را ملت مسلمان جهان به نحوی ادامه دهند و خط مقاومت هم به گونه‌ای تداوم یابد که هر چه سریع‌تر وعده مقام معظم رهبری در راستای برچیده شدن دولت غاصب اسرائیل تحقق یابد.

جاجرمی زاده گفت: دانشگاهیان نیز در این روز همراه و همگام با همه ملت مسلمان جهان وظیفه خود می‌دانند در این عرصه حرکت کنند و نشان دهند آرمان‌های جبهه حق در طول تاریخ پایدار مانده و تداوم پیدا می‌کند و به عنوان اهداف بزرگ جامعه نخبگانی خود در دانشگاه‌ها این را هیچ گاه از یاد نمی‌بریم، چون اساتید و نخبگان نمی‌توانند نسبت به خون بی گناهانی که هر روز توسط دولت تروریستی به زمین ریخته می‌شود، بی تفاوت باشند.

او با اشاره به اینکه همه دانشگاهیان ما در استان فارس در صحنه خواهند بود، گفت: دانشگاهیان مردم مظلوم فلسطین را یاری خواهند کرد تا ندای واحد امت اسلامی جریان شیطانی و استکبار جهانی را به گونه‌ای تضعیف کنند تا جایی برای آنان در منطقه باقی نماند.

رئیس سازمان بسیج اساتید فارس همچنین گفت: قطعا نباید راهپیمایی‌ها و مناسبت‌ها منحصر شود به افرادی که از قبل انگیزه مذهبی داشته‌اند، بلکه باید به شکل عام در دانشگاه‌ها مطرح شود تا همه حضور یابند و تنها راه کار آن افزایش اقتدار کشور در همه عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و.. است.

جاجرمی‌زاده بر اعتقاد به اینکه اقتدار به شکل عام می‌تواند انگیزه حضور اکثریت مردم برای دفاع از مواضع جمهوری اسلامی را فراهم کند، افزود: ما نیز در همه عرصه‌ها باید شرایطی را مهیا کنیم تا این اقتدار به چشم بیاید و عدالت خواهی آرمان‌های انقلاب اسلامی را به منصه ظهور برسانیم و معیشت مردم را به جایی برسانیم که کارآمدی جمهوری اسلامی روشن شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه کاهش فاصله طبقاتی و دفاع از محرومین از دیکر راه‌های افزایش اقتدار است گفت: بایستی بتوانیم اقتدار و به تبع آن رشد و توان علمی دانشگاهیان را به حداکثر برسانیم و عزت کشور را حفظ کنیم.

رییس سازمان بسیج اساتید فارس اعلام کرد: اگر در آرمان‌های انقلاب پایداری کنیم و رو به جلو باشیم قطعا بسیاری از جوان‌های ما به غیر از این نظام به هیچ حکومت دیگری تمایل پیدا نمی‌کنند و در راهپیمایی‌ها با جان و دل حاضر می‌شوند.

بیانیه سپاه فجر استان فارس

سپاه فجر فارس نیز در بیانیه‌ای تصریح کرد: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به تدبیر پیشوای آزادگان و مسلمانان عالم، حضرت امام خمینی (ره) به عنوان "روز جهانی قدس" نام نهاده شد، رمز الهی و درخشانی است که به طور شتابنده به گفتمان حق طلبان و آزادیخواهان عالم تبدیل شده است.

در این بیانیه آمده است: راهبرد حکیمانه امام راحل عظیم الشان (ره)، و تکوین ندای توحید گرایانه مسلمانان مبنی بر اتحاد آحاد امت اسلامی برای حفظ سرزمین مقدس فلسطین و قدس شریف در طول سالیان بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی موجب تحکیم ایمان و اراده و شکل گیری جبهه جدیدی علیه صهیونیسم جهانی در موقعیت سرزمین‌های اشغالی شده است.

این بیانیه می‌افزاید: اقدام جهادی و مقاوم رزمندگان جغرافیای مقاومت از یک سو و انزجار مسلمانان از رژیم کودک کش صهیونیستی از سوی دیگر، امروز کیان اسرائیل غاصب را به طور یکجا و مطلق در معرض فروپاشی نهایی قرار داده است آنگونه که سخن"نیل تا فرات" را از مخیله آنان خارج نموده و در صدد ایجاد حصار به دور خود هستند.

سپاه فحر فارس در ادامه این بیانیه تاکید کرده است: نابودی اسراِِئیل امری قطعی و حتمی است و البته نیازمند صبر راهبردی و استقامت در مسیر است و این مبتنی بر کلام خدای متعال است.

در این بیانیه آمده است: بر همین اساس، هیچ قدرت غربی، عبری و عربی نیز توان احیای رژیم صهیونیستی را ندارد. اگر چه در اقدامات روانی و تبلیغاتی نمایشی از قدرت در حوزه مناسبات با برخی دولت‌های بدون پشتیبان در امت اسلامی از خود به جای بگذارد.

این بیانیه می‌افزاید: اسرائیل امروز در مقابل قدرت ایمان و عقلانیت معنوی مجهز به آخرین فنآوری روز جبهه مقاومت منافع حیاتی خود را در معرض شکستی بی انتها می‌بیند به طوریکه این عزم و ایمان آن رژیم منحوس را به باتلاقی از ناامیدی و اضمحلال کشانیده است و در این راه آمریکای دچار افول نیز قادر به نجات او نیست و قبل از رسیدن آمریکا، اسرائیل به انهدام رسیده است.

در بیانیه سپاه فجر فارس آمده است: اگر اسرائیل روزی در جنگ شش روزه مساحت خود را سه برابر کرد، امروز در مقابل غزه یارای کمترین مقاومت را نیز ندارد و می‌بایست برای در امان ماندن از برتری هوایی جبهه مقاومت، پناهگاه‌ها را توسعه دهد و این یعنی شکست پذیری هستی شناختی و از بین رفتن حباب امنیت وجودی اسرائیل.

سپاه فجر استان فارس در ادامه این بیانیه ضمن پاسداشت این همدلی و همراهی با ملت قهرمان فلسطین و گرامیداشت راهبرد توحیدی معمار کبیر انقلاب اسلامی، از مردم سرزمین ۱۵ هزار شهید ولایتمدار در استان فارس برای اقدام همگانی مبتنی بر راهبرد" جهاد تبیین" در جهت روشن ساختن اذهان عمومی از جنایات اسرائیل غاصب و تبلیغات دروغین استکبار جهانی دعوت کرد.

این بیانیه می‌افزاید: خانواده بزرگ پاسداران و بسیجیان این خطه از ایران اسلامی همگام با ملت عزیز ایران و سایر مسلمانان جهان در مراسم حماسی روز جهانی قدس حضور انقلابی و معنوی خویش را به نمایش خواهد گذاشت و بر همگان تبیین خواهد نمود که تنها راه حل مسئله فلسطین بر اساس سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران بازگشت همه فلسطینیان به سرزمین خویش و اعلام همه پرسی برای تعیین سرنوشت عمومی این کشور اسلامی است و هر گونه راه حل دیگری اعم از سازش و غیر آن را انحراف بزرگ از آرمان فلسطین قهرمان می‌داند.

روز قدس روز اسلام است

رئیس کل دادگستری و رئیس شورای عالی بسیج حقوقدانان استان فارس اعلام کردند: روز جهانی قدس، روز حمایت از مردم ستم‌دیده فلسطین و روز فریاد برای رهایی قبله اول مسلمانان جهان از چنگال صهیونیست‌های غاصب غارتگر است. این روز، میراث گرانبهای بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی و نشانۀ درایت و هوشمندی امام امت خمینی کبیر (ره) است که بیانگر اعتقاد و پایبندی آن امام عزیز به اندیشه وحدت و انسجام امت اسلامی در مقابل زورگویان جهانی است.

روز جهانی قدس، نماد آزادی خواهی و ظلم ستیزی، روز نمایش اتحاد و همبستگی جهان اسلام در مقابل نماد‌های کفر و استکبار و روز اعلام نفرت عمومی ملل مسلمان و همه آزادگان جهان از ظلم و ستم مستکبران و تروریستان جهانی به ویژه رژیم منحوس تروریست و اشغالگر قدس و حامیان آن است.

در حال حاضر رژیم غاصب صیهونیستی با حقیقت غیرقابل انکار جبهه مقاومت اسلامی روبروست که این جبهه همه ابزار‌های لازم را برای شکست نهایی و بیرون راندن همیشگی اشغالگران از قلب سرزمین اسلامی آماده کرده است و به لطف خداوند و هدایت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، به زودی محقق خواهد شد.

حقوقدانان استان فارس، ضمن درود به روح پر فتوح بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و شهدای جبهه مقاومت به ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان شهیدشان و تجدید پیمان با رهبر حکیم و فرزانۀ انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، با محکوم کردن اقدامات ظالمانه صهیونیست‌ها، حمایت آمریکا و سکوت مجامع بین المللی به اصطلاح مدافع حقوق بشر را شرم‌آور می‌داند و با دعوت از عموم مردم شهیدپرور به ویژه جامعه حقوقدان استان فارس برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس تأکید می‌کند مبارزه با رژیم اشغالگر تا آزادی قدس شریف، آرمان انقلاب اسلامی ایران است و تنها راه‌حل مسئله فلسطین بازگشت تبعیدشدگان فلسطینی و برگزاری همه‌پرسی برای تعیین نوع حکومت با مشارکت همه فلسطینیان است.

پیام مدیر کل میراث فارس 

سید موید محسن نژاد مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در بیانیه ای گفت: روز جهانی قدس روز تبیین آرمان‌های عدالت خواهی و حق جویی آزادگان جهان به عنوان میراث جاودانه و ماندگار بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) اوج تبلور تقابل حق و باطل است.

اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با آرزوی قبول طاعات و عبادات روزه داران عزیز در ماه رمضان، ضمن پاسداشت روز جهانی قدس و آرمان حضرت امام خمینی (ره) با پیروی از رهنمود‌های روشنگرانه مقام معظم رهبری - مدظله العالی عموم هموطنان عزیز ایران اسلامی و تمام آزادی خواهان و عدالت طلبان در سراسر جهان را به شرکت در راهپیمایی عظیم روز قدس دعوت می‌کند.

او گفت: ایمان داریم که در سایه اتحاد و همبستگی مسلمانان و حضور همیشگی و آگاهانه آنان در صحنه ظلم ستیزی، پیروزی نهایی از آن حق طلبان خواهد بود و قدس شریف به آغوش مسلمانان باز خواهد گشت.

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت روز قدس

بسم الله الرحمن الرحیم

«آمادگی جوانان فلسطینی و قدرت‌نمایی مجموعه‌های ارزشمند جهادی و اعداد قوّه به صورت مستمر، فلسطین را روز به روز قدرتمند‌تر و دشمن غاصب را روز به روز ناتوان‌تر و زبون‌تر خواهد کرد.» امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)

در روزگاری که تمام ابرقدرت‌های جهان تلاش داشتند نام فلسطین را در تاریخ به فراموشی بسپارند، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) با تدبیری حکیمانه و تاریخی، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس نامگذاری کردند و با این اقدام، معادلات شوم دنیای استکبار را به هم ریختند.

«روز قدس» از همان بدو شکل‌گیری موجب ایجاد خط وحدتی منسجم میان امت اسلامی و همچنین موجب زنده ماندن آرمان آزادی فلسطین و برملا شدن ظلم صهیونیست‌های غاصب، شد و تا امروز توجه تمام جهانیان را به این مسئله مهم جهان اسلام، جلب کرده است.

حتی روز قدس در سالیان گذشته آنقدر بسط و گسترش پیدا کرده که به نماد مبارزه علیه اشغالگری و زورگویی در میان مسلمانان و تمامی آزادی خواهان جهان تبدیل گشته و نقش بی‌بدیلی در به شکست کشاندن نقشه‌های شوم و ضد بشری متجاوزان و زورگویان جهان همانند آمریکا و اسرائیل علیه مردم فلسطین داشته است.

اقدام امام خمینی (ره) منجر به پایه‌ریزی تشکیل یک جبهه مقاومت برای مقابله با اشغالگران قدس نیز گشت که امروز این جبهه مقاومت، استوارتر از همیشه در کمال عزت و اقتدار از حق و مظلوم دفاع می‌کند و مردم فلسطین و رزمندگان جبهه مقاومت به برکت رهبری، ولی امر مسلمین جهان، هیمنه رژیم اشغالگر قدس را شکسته و حتما این حرکت به نابودی غده سرطانی اسرائیل منجر خواهد شد.

در شرایط کنونی که صهیونیست‌ها بیش از هر زمان دیگری با بیداری امت اسلامی و همچنین افزایش عملیات‌های ضدصهیونیستی در داخل سرزمین‌های اشغالی مواجه هستند، راه‌پیمایی جهانی روز قدس اهمیت بسیار زیادی دارد و موجب دلگرمی مردم مظلوم فلسطین و تمام مظلومان جهان شده و خشم و عصبانیت اشغالگران صهیونیست و حامیان آن‌ها را رقم می‌زند.

شورای نگهبان ضمن تأکید بر حمایت همه جانبه مردم و نظام اسلامی از حقوق ملت مظلوم فلسطین، همراه و همدل با مردم همیشه در صحنه و آزاده ایران اسلامی، جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم منحوس را محکوم کرده و اعلام می‌دارد که از هیچ کمکی در راستای آزادی قدس شریف فروگذار نخواهد کرد.

با برقراری صلح جهانی؛ آمریکا و اسرائیل ضرر می‌کنند

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس ضمن دعوت از ملت بزرگ ایران و استان فارس به حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس به اهمیت صلح جهانی و مقابله با زیاده‌خواهی‌های عوامل استکبار نظیر آمریکا، انگلیس و اسرائیل تاکید کرد.

علیرضا پاک فطرت، ضمن دعوت از ملت بزرگ ایران و فارس به این حماسه ارزشی، مطرح کرد: جمعه آخر ماه مبارک رمضان توسط حضرت امام خمینی (ره) با هدف وحدت و یکی شدن مسلمانان روز جهانی قدس نام‌گذاری شده است تا صدای حامیان مظلومان نیز به گوش عوامل اصلی استکبار و ظلم برسد.

او برگزاری روز جهانی قدس را در راستای حمایت از مستضعفین جهان دانست و گفت: مردم ایران در کنار تمامی مردم جهان به ویژه کشور‌های اسلامی نسبت به حمایت از مستضعفین به ویژه مردم مظلوم فلسطین همانند گذشته اعلام حمایت خواهد کرد.

پاک فطرت با بیان اینکه ایران هر ساله این روز را گرامی داشته است، افزود: این راهپیمایی‌ها نه تنها در ایران بلکه در سایر کشور‌های جهان هم برگزار می‌شود تا این رویداد جهانی به مناسبت روز قدس و به صورت باشکوه با حضور گسترده آحاد مردم باعث شود آن‌هایی که طرفدار حق، عدالت و آزادی هستند با دیدن این حضور امیدوار شوند و در مقابل ابرقدرت‌ها و ظالمین بایستند و پیروز هم بشوند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی خواستار برگزاری گسترده و باشکوه این راهپیمایی با حضور مردم فهیم شیراز شد و گفت: اگر این راهپیمایی با شکوه برگزار شود صهیونیست‌ها ترس در دلشان خواهد افتاد تا از ظلم و کشورگشایی که می‌کنند، کوتاه بیایند و سر جای خود بنشینند.

او گفت: تمام مردم ایران با هر فکری که باشند فرقی نمی‌کند، اما لازم است در این راهپیمایی حضور پیدا کنند و شعار مرگ بر امپریالیسم و مرگ بر صهیونیست را بدهند.

پاک فطرت گفت: با این برگزاری راهپیمایی وحدت در بین کشور‌های مسلمان نیز مستحکم‌تر خواهم شد و سربلندی ملت‌ها را در پی خواهد داشت.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در رابطه با تحولات منطقه‌ای و اتفاقات اخیر پیرامون جنگ روسیه و اوکراین اشاره‌ای کوتاه کرد و گفت: تحولات خاورمیانه بر اساس نقشه‌های شوم صهیونیسم و در راس آن‌ها آمریکای جنایتکار است و چیزی جز نفاق و تفرقه را در بین کشور‌های همسایه در پی نخواهد داشت که با تبلیغات زیاد و با هدف جنگ بین دولت‌ها و ملت‌ها به ویژه مسلمانان سعی در گسترش خشونت این منطقه دارند.

او در رابطه با جنگ اخیر روسیه و اوکراین آن را یکی از اهداف آمریکا دانست و گفت: آمریکا هدفش این است که دنیا را از حالت چند قطبی به تک قطبی کاهش دهد و این حیله‌گری آمریکاست که جنگی را بین دو کشور که قبلاً یک کشور بوده‌اند، راه بیندازد و سپس از آن به منافع خود دست پیدا کند.

پاک فطرت گفت: در کشور‌های حاصلخیزی نظیر روسیه و اوکراین بیش از ۵۰ درصد از آذوقه دنیا به ویژه در تولید گندم و نهاده‌های دامی نیز تامین می‌شود، اما در حال حاضر این دو کشور با آخرین سلاح‌های پیشرفته به جان هم افتاده‌اند که گرانی‌ها به ویژه در اقلام خوراکی در ایران و اکثر کشور‌های همسایه نتیجه این جنگ است.

این نماینده مجلس اعلام کرد: راهپیمایی‌ها کمک می‌کند تا کشور‌هایی که در عین حال مسلمان نیستند به خود بیایند، با هم مذاکره کنند تا با برقراری صلح جهانی آمریکا و اسرائیل ضرر کنند و اگر در منطقه شاهد این اتفاق نباشیم، این ما هستیم که ضرر خواهیم کرد.

بیانیه ستاد امر به معروف استان به مناسبت روز جهانی قدس

ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز به مناسبت روز جهانی قدس ستاد امر به معروف استان بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است: روز قدس، مصداق بارز وعده الهی است " یادمان فریادی بی کرانه، مظلومیتی بی مرز و حماسه‌ای ماندگار از ایثار، شجاعت و شهادت است. روز همبستگی و یکپارچگی ملل اسلامی در دفاع از مهد ظهور و پرورش پیام آوران بزرگ خدا است روز نجات ملت فلسطین از چنگال غاصبانی خون ریز و ستمگر، چرا که قدس همچنان آرمان ماست و فلسطین، فلسطین از بحر تا نهر است. نه حتی یک وجب کمتر، واین واقعیتی است که امروزه بیش از هر زمان باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این بیانیه آمده است:تحولات و دعوا‌های درون منطقه غرب آسیا، حمایت بی حد و حصرغربی‌ها و بعضی از دولت‌ها عربی از رژیم صهیونیستی همه دست به دست هم داده که فلسطین اشغالی به فراموشی سپرده شود.

استکبار جهانی نیز با تشکیل و حمایت از گروه‌های تکفیری و تروریستی، این مزدوران را به جان جهان اسلام انداختند تا شاید مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود. زهی خیال باطل، چراکه روز قدس، روح تازه‌ای است به کالبد جهان اسلام و تجدید قوایی است جهت نابودی اسرائیل غاصب در این میان سکوت نکبت بار سازمان ملل و سازمان حقوق بشر که به جای حمایت از مظلوم دست به سکوتی تلخ و بی رحمانه زده است از همه مشئمزکننده‌تر است.

بعضی از دولت‌های مرتجع عربی نیز که در ضلالت کامل قرارگرفته اند. همت به نابودی خود و جهان اسلام گماشته اند که ان شاالله به زودی به دست مردم خودشان طومار حکومتشان به هم پیچیده خواهد شد.

این بیانیه اضافه کرده است: سازمان کنفرانس اسلامی نیز که موجودیت آن به سبب حمایت از فلسطین و نایودی رژیم غاصب صهیونیستی در دفاع از اماکن مقدس مسلمانان خصوصا مسجدالاقصی میباشد باوجود اینکه همه دول اسلامی و مکان‌های مقدس در غرب آسیا مورد تهاجم صهیونیست و غرب است و برخلاف اساسنامه اش، قدس را به طور کامل فراموش کرده وبا این روند عملا ماهیت خود را از دست خواهد داد.

در این بیانیه نوشته شده است: پیروزی‌های پیاپی جبهه مقاومت حکایت از آن دارد که بحول و قوه الهی رژیم صهیونیستی زودتر از ۲۴سال آینده نابود خواهد شد. لکن حمله موشکی اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اسلامی به مواضع داعش تنها پاسخی بود به ترقه بازی عده‌ای مزدور، ولی پیام آن برای حامیان منطقه، فرامنطقه، خصوصا اسرائیل غاصب بسیار هوشمندانه، راهبردی و عبرت آموز می‌باشد.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس افزوده است: از دستگاه دیپلماسی انتظار می‌رود تا در کنار محور مقاومت و اقتدار انقلابی نیرو‌های مسلح و سپاه پاسداران، پازل محاصره و نابودی رژیم اشغالگر صهیونیستی را با تحرک دیپلماسی انقلابی تکمیل و اجازه ندهد تا در کشور‌های اسلامی حامی فلسطین و محور مقاومت توسط نظام قبیله‌ای سعودی-صهیونیستی اختلاف و تردید ایجاد شود. روز قدس، روز احیاء این فریضه‌ی الهی یعنی امر به معروف و نهی از منکر است.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر ضمن حمایت قاطع از جبهه مقاومت از عموم مردم شهید پرور ولایتمدار استان دعوت می‌کند که در این راهپیمایی عظیم شرکت کرده که این حضور قطعا ستون‌های استکبار جهانی را به لرزه در خواهد آورد.

پیام فرمانده انتظامی استان فارس به مناسبت روز قدس

فرمانده انتظامی استان با صدور پیامی روز قدس را روز همبستگی با ملت مظلوم فلسطین و میراث ماندگار امام خمینی (ره) عنوان کرد.

در متن پیام سردار رهام بخش حبیبی آمده است: روز جهانی قدس، به عنوان میراث و یادگار حضرت امام خمینی (ره)، آن مجتهد مجاهد و رهبر متقی، روز بیداری امت اسلام، روز نمایش قدرت اسلام و روز همبستگی با ملت مظلوم فلسطین است.

دوراندیشی و ابتکار حکیمانه امام خمینی (ره) در نامگذاری این روز موجب جهانی شدن آرمان‌های فلسطین و تضعیف و تنزیل رژیم صهیونیستی شده و تمام تلاش‌های جبهه استکبار را با ناکامی و شکست مواجه ساخته است؛ و اکنون در زمانی که دنیا قدرت و اقتدار مسلمانان را به چشم می‌بیند و دفتر ذلت بار شکست‌های پی در پی غاصبان اسرائیلی همواره مرور می‌شود، فروغ پیروزی‌های همیشگی جوانان فلسطینی و نیرو‌های مقاومت که با دستان خالی در برابر غاصبان و ظالمان ایستاده اند، چشم همه مسلمانان را روشن کرده است.

فرماندهی انتظامی استان فارس در آستانه روز جهانی قدس ضمن دعوت از مردم همیشه در صحنه استان برای حضوری پرشور در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس، با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) تجدید بیعت کرده و انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی و استکبار جهانی اعلام می‌دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار