امام جمعه راور گفت: ملت فلسطین در عین مظلومیت در شرایط اقتدار قرار دارند.

حجت الاسلام علی زمانی در خطبه‌های آخرین نماز جمعه ماه رمضان پس از سفارش به تقوای الهی گفت: سلام و درود خدا بر همه کسانی که امروز با صلابت آمدند و فجر آفریدند و باعث به تحیر در آوردن و به ذلت نشاندن دشمنان شدند.

او می‌گوید: سلام و درود خدا بر کسی که کلام امیرالمومنین (ع) را از لا به لای کتاب‌ها بیرون آورد و ندای او امروز در زندگی اجتماعی ما به تحقق پیوست؛ یعنی حضرت امام (ره) و کلامی که در لا به لای کتاب‌ها مانده بود به فکر و گفتمان تبدیل شد.

به گفته امام جمعه راور کلام و وصیت امیرالمومنین (ع) این بود که «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً» برای دشمنان و کسانی که ظلم می‌کنند خصم باشید، امیرالمومنین (ع) نفرمودند دشمن باشید؛ بلکه فرموردند: بالا‌تر از دشمن؛ یعنی خصم باشید؛ یعنی مدعی باشید و گریبان دشمن را بگیرید؛ یعنی همین که امام (ره) فرمود روز قدس بیایید و با کلامتان و حضورتان فریاد مرگ بر اسرائیل بر آورید، بر این دشمن بشریت و ظالمی که هیچ کجا از ظلمش دریغ نمی‌کند.

او گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  در دیدار با دانشجویان از تعبیر بسیار حکیمانه استفاده کردند و فرمودند: «فلسطین هم مظلوم است و هم مقدر»، حقیقتا ملت فلسطین مظلوم است؛ زیرا ۷۴ سال مردم فلسطین را از خانه و کاشانه شان آواره کردند و بسیاری از کشور‌ها به دنباله روی از آمریکا این مظلومت را نادیده گرفتند و کشور‌های مسلمان آن طور که باید حمایت نکردند.

به گفته حجت الاسلام زمانی ملت فلسطین در عین مظلومیت در شرایط اقتدار قرار دارد؛ زیرا جوانان فلسطینی با قدرت در برابر دشمنان ایستاده اند و ملت فلسطین در حال انجام کار‌های بزرگی هستند؛ زیرا رژیم صهیونیستی را به درماندگی رسانده اند و نمی گذارند مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود.

او گفت: مسلمانان در برابر این مظلومیت و اقتدار ۲ تکلیف دارند، اول برداشتن این مظلومیت، ملت‌های مسلمان باید مانند شهید حاج قاسم سلیمانی عمل و حمایت عملی کنند و نگذارند ظلم به این ملت، افزایش پیدا کند.

امام جمعه راور می‌گوید: تکلیف دوم افزایش اقتدار است، اسرائیل باید بداند دارد نفس‌های آخرش را می‌کشد و ملت فلسطین و ملت مسلمان محیای اقامه نماز در قدس می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.