در نشست اروپایی برای بررسی اعمال تحریم‌ها علیه صنعت هسته‌ای روسیه، آلمان خواستار تحریم‌ها بر واردات اورانیوم از روسیه شد.

پس از گذشت شصت‌وپنج روز از حمله روسیه به اوکراین، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروی هوایی این کشور ۱۱۲ مورد از تأسیسات نظامی از جمله ۴ انبار تسلیحات را بمباران کردند. ۱۴۲ هواپیما، ۱۱۱ هلی‌کوپتر، ۶۳۴ هواپیمای بدون سرنشین، ۲۷۸ سامانه موشکی ضد هوایی، ۲۶۳۸ تانک و خودروی زرهی و ۳۰۴ موشک انداز نیز منهدم شد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اما روز جمعه اعلام کرد که مجموعه جدید کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین که شامل هویتزر و پهپاد‌های فونیکس به این کشور تحویل داده خواهد شد. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از کنگره این کشور خواست ۳۳ میلیارد دلار بیشتر به اوکراین کمک کند.

وزارت دفاع انگلیس نیز اعلام کرد که در پاسخ به تشدید درگیری‌ها در اوکراین، حدود ۸ هزار نیروی ارتش به همراه ده‌ها تانک، بالگرد و توپخانه به اروپای شرقی اعزام خواهد شد.


بیشتر بخوانید:


«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو روز گذشته (جمعه) مدعی شد: «ما آماده‌ایم سال‌ها از کی‌یف در برابر مسکو حمایت کنیم؛ ما آماده هستیم برای مدرن‌سازی تسلیحات زمان شوروی به سلاح‌های غربی و مدرن به اوکراین کمک کنیم.» دبیرکل ناتو روز پنجشنبه گفته بود متحدان ناتو حداقل ۸ میلیارد دلار تحت عنوان کمک نظامی به اوکراین پرداخت کرده‌اند

این در حالی است که تنش‌های روسیه و اوکراین به دلیل مداخلات غرب و ناتو به درگیری نظامی منجر شد. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفته است مقامات کی‌یف به دنبال سلاح هسته‌ای بودند و قصد داشتند به شبه‌جزیره کریمه و منطقه دونباس حمله کنند. پوتین هشدار داده است «هرگونه مداخله خارجی در اوکراین با پاسخی کوبنده روبه‌رو خواهد شد.»

«گنادی گاتیلوف» دیپلمات ارشد روسیه در ژنو پیش از این گفته است آمریکا و غرب برای آسیب زدن به روسیه در عرصه اقتصادی و سیاسی در سطح بین الملل و کاستن از نقش آن در جامعه بین‌الملل‏، می‌خواهند جنگ در اوکراین را طولانی کنند.

سرمایه‌گذاران بازار نفت روز جمعه اعلام کردند همچنان نگران آینده بازار عرضه به دلیل تداوم درگیری‌های نظامی در اوکراین و احتمال تحریم نفت روسیه هستند.

تحولات روز شصت‌وششم حمله نظامی روسیه به اوکراین را در زیر می‌خوانید:

بلاروس: اروپای شرقی برای ناتو صحنه اقدام نظامی است

به گزارش خبرگزاری تاس، وزارت دفاع بلاروس امروز (شنبه) اعلام کرد که برنامه‌های انجام بزرگترین رزمایش مدافع اروپا نشان می‌دهد، ناتو اروپای شرقی را به عنوان محتمل‌ترین صحنه عملیات رزمی قلمداد می‌کند.

۲ سال پیش

خبرگزاری فرانسه، اوکراین می‌گوید ۲۰ غیرنظامی «آزوفستال» در «ماریوپل» را ترک می‌کنند.

۲ سال پیش
پس از این پاستیل خرسی به روسیه داده نمی‌شود!

آرتی گزارش داد، شرکت هاریبو (HARIBO) می‌گوید درگیری روسیه و اوکراین شرایط اقتصادی را تشدید می‌کند.

این شرکت اعلام کرد دیگر محصولات خود شامل پاستیل خرسی به روسیه ارسال نخواهد شد.

«هاریبو» نام یک شرکت شیرینی سازی آلمانی است که در سال ۱۹۲۰ تأسیس شد و محل آن در شهر «بن» است.

۲ سال پیش
لاوروف: ناتو هرکاری می‌کند که روسیه و اوکراین به توافق نرسند

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری شینهوا گفت: ما در حال حاضر شاهد تجلی استاندارد‌های دوگانه کلاسیک و ریاکاری نظام غربی هستیم. کشور‌های ناتو با ابراز حمایت علنی از کی‌یف، هرکاری را انجام می‌دهند تا از تکمیل عملیات جلوگیری کنند.

۲ سال پیش

تی آرتی نوشت، ارتش روسیه اعلام کرده است که ۱۷ مورد از تأسیسات نظامی اوکراین را با موشک مورد اصابت قرار داده است و بیش از ۲۰۰ اوکراینی کشته شدند.

۲ سال پیش

به گزارش تی‌آرتی، ارتش اوکراین اعلام کرد هواپیما‌های روسی به حملات خود به ماریوپل با تمرکز بر کارخانه فولاد آزوفستال ادامه دادند.

ارتش اوکراین کنترل ۴ شهرک در منطقه خارکیف را دوباره به دست گرفت.

۲ سال پیش

تی‌آرتی گزارش داد، ارتش اوکراین می‌گوید حمله موشکی روسیه به فرودگاه اودسا به باند فرودگاه آسیب رسانده و دیگر نمی‌توان از آن استفاده کرد

۲ سال پیش

به گزارش تی‌آرتی، ایرینا ورشچوک، معاون نخست‌وزیر اوکراین می‌گوید که اوکراین مبادله زندانیان با روسیه را انجام می‌دهد، و در نتیجه ۷ سرباز و ۷ غیرنظامی به کشور باز می‌گردند.

۲ سال پیش

اسپوتنیک نوشت، ناتو معتقد است که تلاش برای بی‌ثبات کردن مولداوی به احتمال زیاد ادامه خواهد داشت.

۲ سال پیش

به گزارش سی‌جی‌تی‌ان، وزارت دفاع اوکراین می‌گوید روسیه در حال افزایش حملات خود در شرق اوکراین است.

سخنگوی وزارت دفاع اوکراین امروز (شنبه) گفت که ارتش روسیه به تدریج قدرت تهاجمی خود را در همه جهات افزایش داده است.

۲ سال پیش

اسپوتنیک گزارش داد، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه هرگونه ارسال تسلیحات خارجی به اوکراین را هدف نظامی قانونی (برای نیروهای روسی) می‌داند.

۲ سال پیش

به گزارش تی‌آرتی، فرماندار منطقه «کورسک غربی» روسیه می‌گوید چندین گلوله به یک ایست بازرسی در نزدیکی مرز این منطقه از سمت اوکراین شلیک شده است.

۲ سال پیش
امتناع آلمان از پرداخت هزینه گاز روسیه با روبل

کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان روز شنبه گفت که آلمان برنامه‌ای برای پرداخت هزینه گاز روسیه به روبل ندارد و در حال حاضر هر کاری برای پایان دادن به وابستگی خود به انرژی روسیه انجام می‌دهد.

۲ سال پیش
وزارت امور خارجه روسیه: جنگ هسته ای، پذیرفتنی نیست

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد روسیه آشکارا از این مسیر پیروی می‌کند که جنگ هسته‌ای غیرقابل قبول است. این وزارت خانه اعلام کرد آمریکا درخواست‌های مسکو برای اطلاعات در مورد فعالیت های بیولوژیکی نظامی خود در خارج از مرزهایش را نادیده می‌گیرد

وزارت خارجه روسیه گفت: تهدیدات بیولوژیکی فرامرزی خطرات امنیتی قابل توجهی را برای روسیه و مناطق همسایه ایجاد می‌کند. خطرات جنگ هسته‌ای را نباید آغاز کرد و باید آن را به حداقل رساند، به ویژه از هرگونه درگیری مسلحانه بین قدرت های هسته‌ای باید جلوگیری کرد.

۲ سال پیش
مخالفت ترکیه با شرکت در رزمایش ناتو در یونان

شبکه تلویزیونی العربیه اعلام کرد ترکیه با شرکت در رزمایش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در یونان مخالفت و علت مخالفتش را نیز پرهیز از تحریک روسیه اعلام کرده است.

۲ سال پیش
گفتگوی تلفنی مکرون و زلنسکی

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در گفتگوی تلفنی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین وعده افزایش حمایت نظامی و بشردوستانه از این کشور را داد.

۲ سال پیش
مکرون به اوکراین وعده افزایش حمایت نظامی را داد

به گزارش خبرگزاری رویترز، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در گفتگوی تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین وعده افزایش حمایت نظامی و بشردوستانه از این کشور را داد.

۲ سال پیش
آخرین آمار تلفات و خسارات عملیات روسیه در اوکراین

به گزارش روسیا الیوم، ایگور کوناشنکوف در کنفرانس خبری روزانه خود درباره آخرین تحولات عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین و خسارات و تلفات این کشور گفت: نیرو‌های مسلح روسیه به اجرای عملیات نظامی ویژه در اوکراین ادامه می‌دهند. دیشب پنج زیرساخت نظامی اوکراین از جمله چهار انبار مهمات و سوخت و یک مرکز تجمع نیرو‌ها و تجهیزات ملی گرایان افراطی با موشک‌های هوا به سطح هدف قرار گرفت و منهدم شد. جنگنده‌های نیروی هوایی روسیه نیز ۹ مرکز تجمع نیرو‌ها و تجهیزات اوکراین را هدف قرار دادند و ۱۲۰ ملی گرای افراطی را به هلاکت رساندند و چهار دستگاه تانک و شش خودروی زرهی را منهدم کردند.

یگان موشکی روسیه نیز چهار زیرساخت نظامی اوکراین از جمله دو مرکز فرماندهی نیرو‌های اوکراینی و یک آتشبار موشکی و یک مرکز راداری را منهدم کرد. یگان توپخانه ارتش روسیه نیز ۳۸۹ زیرساخت نظامی دشمن را هدف قرار داد و در هم کوبید که از جمله آن‌ها می‌توان به ۳۵ مرکز فرماندهی، ۴۱ پایگاه، ۱۶۹ مرکز تجمع افراد و تجهیزات، ۳۳ مرکز استقرار توپخانه و ۱۵ انبار گلوله‌های توپ و موشک اشاره کرد.
وی در ادامه گفت: پدافند هوایی روسیه نیز ۱۸ فروند پهپاد اوکراین از جمله سه فروند پهپاد بیرقدار را سرنگون کرد. همچنین دو موشک نیز در آسمان دونتسک رهگیری و منهدم شد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: از ابتدای عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، ۱۴۲ فروند جنگنده، ۱۱۲ فروند بالگرد و ۶۵۸ فروند پهپاد هدف قرار گرفته و سرنگون شده اند. از ابتدای عملیات تا کنون همچنین ۲۷۹ سامانه ضد هوایی، دو هزار و ۶۵۶ تانک و خودروی زرهی، ۳۰۷ موشک انداز، هزار و ۱۸۹ قبضه توپ و خمپاره انداز و دو هزار و ۴۹۲ دستگاه خودروی نظامی هدف قرار گرفته و منهدم شده است.

۲ سال پیش
دعوت از پوتین و زلنسکی برای شرکت در اجلاس گروه ۲۰

جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی روز جمعه گفت، اندونزی از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای اجلاس گروه ۲۰ (G۲۰) در نوامبر دعوت کرده است.

۲ سال پیش
تجارت روسیه با چین در سال ۲۰۲۴ به ۲۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید

وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد انتظار دارد تجارت کالا با چین رشد پیدا کند و تا سال ۲۰۲۴ به ۲۰۰ میلیارد دلار برسد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، این شرایط با توجه به این مسئله است که با افزایش انزوای روسیه توسط غرب، مسکو نگاه خود را به شرق دوخته است.
وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص اعلام کرد شرکت‌های چینی باید در مورد خطر تحریم‌های ثانویه محتاط عمل کنند,، اما با این حال پکن آماده گسترش همکاری‌ها با مسکو است.

۲ سال پیش
تأکید رئیس جمهور مقدونیه شمالی بر ادامه کمک‌های تسلیحاتی غرب به کی یف

رئیس جمهور مقدونیه شمالی با تأکید بر لزوم طولانی کردن جنگ در اوکراین گفت همه اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین به کمک کی یف آمده اند.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، استیوو پاندوروفسکی افزود اعضای ناتو توافق کرده اند که این حمایت، مداخله غیر مستقیم در جنگ نباشد و فقط حمایت از خارج باشد.

۲ سال پیش
ادعای انگلیس: روسیه مجبور به ادغام واحد‌های ضعیف خود شده است

خبرگزاری رویترز در گزارشی با استناد به گزارش منتشر شده توسط ارتش انگلیس مدعی شد روسیه مجبور شده است واحد‌های ضعیف ارتش خود را ادغام کند.
در این گزارش آمده است: ارتش انگلیس روز شنبه در گزارشی ادعا کرد روسیه مجبور به ادغام و استقرار مجدد واحد‌های ضعیف و نا متجانس ناشی از پیشروی‌های ناموفق نیروهایش در شمال شرق اوکراین شده است.
ارتش انگلیس در توئیتر خود نوشت: نقص‌های موجود در روند هماهنگی‌های تاکتیکی روسیه همچنان به قوت خود باقی است. وجود ضعف مهارتی در سطح واحد و پشتیبانی هوایی موجب شده است روسیه نتواند با وجود پیشرفت‌های محلی به طور کامل از نیرو‌های رزمی خود استفاده کند.

۲ سال پیش
زلنسکی:به زودی کمبود سوخت برطرف می‌شود

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز جمعه اعلام کرد به رغم اینکه نیرو‌های روس تعدادی از انبار‌های نفت را هدف قرار دادند، به زودی مشکل کمبود سوخت در این کشور برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روسیه در این هفته به پالایشگاه نفت کرمنچوک، تولید کننده اصلی سوخت اوکراین حمله کرد و همچنین تعدادی از انبار‌های نفتی را هدف قرار داد.

زلنسکی در یک سخنرانی ویدئویی اعلام کرد: ما شاهد افزایش صف و قیمت سوخت در پمپ بنزین‌ها در بسیاری از مناطق کشور هستیم. اشغالگران به عمد زیر ساخت‌های تولید، عرضه و ذخیره سوخت را تخریب می‌کنند. 

او افزود: روسیه همچنبن بنادر ما را مسدود کرده است و به این دلیل هیچ راه حل فوری برای حل و جبران کسری سوخت وجود ندارد. با این شرایط پیش رو، مقامات دولتی متعهد می‌شوند ظرف یک یا دو هفته آینده سیستم سوخت رسانی به اوکراین را فعال کنند تا از کمبود سوخت جلوگیری شود.  

۲ سال پیش
انتقاد وزیر خارجه مجارستان از انتشار اکاذیب علیه کشورش درباره خرید گاز روسیه

وزیر خارجه مجارستان از انتشار اکاذیب علیه کشورش درباره خرید گاز از روسیه و شیوه فریبکارانه برخی کشور‌ها که پنهانی گاز را در ازای پرداخت روبل خریداری می‌کنند، انتقاد کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، پیتر سیارتو وزیر خارجه مجارستان آنچه را رسانه‌های لیبرال نامید به انتشار اکاذیب علیه کشورش در خصوص خرید گاز در ازای پرداخت روبل متهم کرد.

او تاکید کرد برخی شرکت‌های اروپایی واردکننده گاز از روسیه با طرح روسیه برای پرداخت گازب‌ها موافقت کردند، اما آن را اعلام نکردند. هیچگونه موضع مشترکی بین کشور‌های اتحادیه اروپا در این باره وجود ندارد که کشورش به فرار از آن متهم شود.

سیارتو رسانه‌های لیبرال بین المللی را به چشم پوشی از شیوه فریبکارانه برخی کشور‌ها متهم کرد که شرکت‌های آن‌ها گاز روسیه را در ازای پرداخت روبل خریداری می‌کنند.

او تاکید کرد کشورش شیوه‌های فریبکارانه را رد و علنا درباره این مسئله صحبت می‌کند.

۲ سال پیش
موافقت بیشتر مشتری‌های روسیه با پرداخت روبل در ازای گاز

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرد بیشتر مشتری‌های اصلی روسیه با پرداخت گازب‌های این کشور به روبل موافقت کرده اند.

۲ سال پیش

کانال تلگرامی یونیوز به نقل از وزارت دفاع اوکراین گزارش داد، نیرو‌های پدافند هوایی این کشور هفت پهپاد را در آسمان دونباس (در شرق اوکراین) سرنگون کردند.

۲ سال پیش
روسیه: در پاسخ به تحریم‌ها، بر دلارزدایی و جایگزینی واردات تمرکز خواهیم کرد

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری چین  شین هوآ گفت: در پاسخ به تحریم‌ها، بر دلارزدایی و جایگزینی واردات تمرکز خواهیم کرد.

 او گفت: سیاست روس هراسی غرب چشم اندازی ندارد، تلاش برای تضعیف روسیه کارساز نخواهد بود. غرب باید ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کند اگر واقعا به دنبال آرام شدن اوضاع است.

لاوروف افزود: روسیه موافق ادامه مذاکرات با اوکراین است، اگرچه این مذاکرات پیچیده است. عملیات ویژه روسیه در اوکراین به روند رهایی جهان از نفوذ غرب کمک می‌کند.

۲ سال پیش
رئیس جمهور اوکراین: گفتگوهای صلح با روسیه در آستانه نابودی است

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت: مذاکرات صلح با مسکو به دلیل خشم عمومی نسبت به جنایاتی که گفته می‌شود توسط سربازان روسی مرتکب شده‌اند، نزدیک به شکست است.

زلنسکی به خبرنگاران لهستانی گفت: مردم (اوکراینی‌ها) می خواهند آنها( سربازان روس) را بکشند. وقتی چنین نگرشی وجود دارد، صحبت کردن در مورد مسائل دشوار است. اکنون به دلیل جنایاتی که سربازان روس مرتکب شده‌اند مذاکرات صلح در آستانه شکست است.

۲ سال پیش

معاون رئیس شورای امنیت روسیه: شهروندان روسیه در کشورهای غیردوست هدف آزار و تبعیض قرار می گیرند و باید درباره چگونگی ادامه همکاری با این کشورها فکری کرد.

۲ سال پیش
لاوروف: انتقال ۱.۰۲ میلیون اوکراینی به روسیه از آغاز درگیری‌ها در این کشور تاکنون

وزیرخارجه روسیه از خارج کردن ۱/۰۲ میلیون نفر از اوکراین و انتقال آن‌ها به روسیه از آغاز جنگ در این کشور تاکنون خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «سرگئی لاوروف» در این باره گفت: از ۲۴ فوریه گذشته تاکنون، ۱۰.۲ میلیون نفر از مردم اوکراین به روسیه انتقال داده شده اند.

وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: ناتو در تلاش است تا در حل و فصل سیاسی برای پایان دادن به بحران اوکراین مداخله کند.

۲ سال پیش
وزیر خارجه مجارستان:اتحادیه اروپا به دنبال اتهام زنی به مجارستان است

پیتر سیارتو، وزیرامور خارجه و تجارت مجارستان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت:اتحادیه اروپا به دنبال اتهام زنی‌های ناروا به مجارستان است.

او گفت: مجارستان موافقت خود را با تمامی ۵ بسته تحریمی اتحادیه اروپا ضد روسیه اعلام کرده است. ما موافقت خود را اعلام کرده ایم. از طرف دیگر زمانی که موضوع به ناتو و ارسال تسلیحات به اوکراین مربوط می‌شود من باید این مطلب را به طور شفاف اعلام کنم که موضع مجارستان حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین است. ما بیشترین میزان کمک‌های بشردوستانه را به اوکراین ارائه کرده ایم.

وزیر خارجه مجارستان افزود: ۶۴۰ هزار آواره اوکراینی وارد مجارستان شده اند. ما نیاز‌های آن‌ها را تامین کرده ایم و به آن‌ها مکانی برای اسکان داده ایم. ما حتی به آن‌ها شغل داده ایم. زمانی که موضوع انتقال تجهیزات نظامی به اوکراین مطرح می‌شود ما این مطلب را به طور روشن اعلام کرده ایم که ما تسلیحات به آنجا منتقل نمی‌کنیم و اجازه استفاده از خاک مجارستان را برای این کار نمی‌دهیم.

۲ سال پیش
هشدار لاوروف به غرب

لاوروف ضمن هشدار به غرب گفت هر نوع سلاحی در خاک اوکراین، هدف مشروعی برای نیرو‌های روسی است

وزیر امور خارجه روسیه با هشدار تلویحی به کشور‌های غربی درباره سرازیر کردن انواع تسلیحات به اوکراین تأکید کرد هر نوع سلاحی که در خاک اوکراین وجود داشته باشد، هدف مشروعی برای نیرو‌های روسی خواهد بود.

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، سرگئی لاوروف در مصاحبه اختصاصی شبکه العربیه با وی گفت: هر نوع محموله سلاحی در خاک اوکراین، هدف مشروعی برای نیرو‌های ما خواهد بود، زیرا این سلاح‌ها به رژیمی تحویل داده خواهد شد که علیه ملت خودش جنگ به راه انداخته است. منظور من حمله نظامی است که علیه غیرنظامیان در شرق کشور به راه انداخت.

لاوروف درباره مذاکرات و تضمین‌های امنیتی که مسکو خواستار آن شده بود، افزود: لاوروف در سال‌های گذشته، پیشنهاد‌های زیادی به ناتو و سازمان امنیت و همکاری درباره تضمین‌هایی ارائه کرد که می‌تواند به همه کشور‌ها داده شود، اما با این پیشنهاد‌ها مخالفت شد. ما پیش نویس معاهدات و توافقنامه‌هایی را با ناتو تدوین کردیم. ما در ماه دسامبر گذشته، پیشنهاد دیگری به آمریکا و ناتو ارائه کردیم که هدف آن، انعقاد توافقنامه با هر دو طرف درباره تضمین‌های امنیتی به همه کشور‌ها بدون نیاز به پیوستن به ائتلاف‌های نظامی بود. ما در سال ۲۰۰۹ پیشنهاد کردیم معاهده امنیت اروپا را امضا کنیم که ناتو بررسی آن را رد کرد. این معاهده درباره تدوین قوانینی بود که همه کشور‌های عضو سازمان امنیت و همکاری در اروپا با آن موافقت کنند.

۲ سال پیش
بهای نفت در بازار‌های جهانی

پایگاه اینترنتی اویل پرایس بهای نفت در بازار معاملات نفتی جهان را تا ساعت ۰۷:۰۰ صبح روز جمعه ۳۰ آوریل ۲۰۲۲ به وقت تهران به شرح زیر اعلام کرد:

بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۶۷ سنت معادل ۶۴ صدم درصد کاهش نسبت به معاملات روز کاری قبل، به ۱۰۴ دلار و هفت سنت رسید.

بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز با یک دلار و ۷۵ سنت معادل یک ممیز ۶۳ صدم درصد افزایش نسبت به معاملات روز کاری قبل، به ۱۰۹ دلار و سه سنت رسید.

بهای سبد نفت اوپک (انواع مختلف نفت خامی که توسط کشور‌های عضو اوپک تولید می‌شود) نیز در مقایسه با دو روز گذشته تغییری نداشته و روی عدد ۱۰۵ دلار و سه سنت ثابت مانده است.

۲ سال پیش
اظهار امیدواری نانسی پلوسی برای تصویب هر چه سریعتر کمک 33 میلیارد دلار آمریکا به اوکراین

نانسی پلوسی، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا اظهار امیدواری کرد کمک مالی 33 میلیارد دلاری دولت بایدن برای کمک به اوکراین هر چه سریعتر مورد تصویب قرار گیرد.

روز پنجشنبه جو بایدن از کنگره آمریکا خواسته بود تا با تخصیص بودجه به منظور کمک مالی بیشتر به اوکراین برای مقابله در برابر روسیه موافقت کند.  نمایندگان هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه اظهار امیدواری کردند مقدمات لازم برای تصویب هر چه سریعتر این بودجه درخواستی فراهم شود.

۲ سال پیش
حضور نظامیان انگلیسی در جنگ اوکراین

وزارت خارجه انگلیس با تایید حضور برخی نظامیان سابق این کشور در جبهه جنگ با روسیه در اوکراین، در پاسخ به افکارعمومی این کشور اعلام کرد در جستجوی شهروندان این کشور است که در اوکراین کشته یا اسیر شده اند.

پس از اینکه سازمان پرس یودیوم اعلام کرد دو شهروند انگلیسی عضو این سازمان در شهر زاپروژیای اوکراین بدست نیرو‌های ارتش روسیه بازداشت شده اند، وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شهروندان انگلیسی در اوکراین وارد عمل شده است. دیروز هم وزارت خارجه انگلیس تایید کرد یک داوطلب جنگ در برابر روسیه در اوکراین ناپدید و یک نظامی سابق انگلیس به نام اسکات سیبلی نیز کشته شده است.

همسر نظامی سابق انگلیسی کشته شده در اوکراین در فضای مجازی درخواست جمع آوری دو هزار پوند برای مخارج او کرده بود که به نوشته رسانه‌ها در انگلیس تاکنون دویست و پنجاه پوند جمع آوری شده است.

۲ سال پیش
احتمال دیدار میان بایدن و پوتین در اجلاس گروه 20

از زمانی که اعلام شده قرار است ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در اجلاس گروه 20 حضور داشته باشد کاخ سفید در تلاش است تا مقدمات حضور جو بایدن را نیز در این نشست فراهم کند.

بایدن پیشتر گفته بود روسیه باید از اجلاس گروه 20 خارج شود. واشنگتن تلاش کرده در هفته های اخیر با مقامات اندونزی که میزبان این اجلاس است بحثهایی را در مورد تشدید محکومیت روسیه به دلیل حمله نظامی به اوکراین ترتیب داده است.

گفته می شود در حال حاضر هیچ تصمیمی برای نشست سران رهبران گروه 20 اتخاذ نشده است.

۲ سال پیش
آموزش نیروهای اوکراینی در پایگاه های آمریکا در آلمان

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد آمورش نظامیان اوکراینی برای استفاده از تسلیحات آمریکایی در پایگاه های ما در آلمان آغاز شده است. این آموزش ها شامل استفاده از تسلیحات سنگین مانند واحد توپخانه می شود. ما آموزش های لازم درباره استفاده از پایگاه های راداری و نیز خودروهای زرهی که قرار است در بسته حمایت نظامی خود به اوکراین عرضه کنیم را به نظامیان این کشور در آلمان ارائه می کنیم.

 

۲ سال پیش
افزایش تولید کارخانه اسلحه‌سازی آمریکا برای صادرات بیشتر به اوکراین

به گزارش اسپوتنیک، «جیمز تایکلت» رئیس و مدیر عامل شرکت لاکهید مارتین اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تولید سامانه‌های موشکی ضد تانک جاولین خود را حتی قبل از این‌که پنتاگون دستور بدهد، با توجه به فوریت اوضاع در اوکراین بیشتر کند.

۲ سال پیش

به گزارش ریانووستی، موارد مهم تحولات شصت‌وپنجمین روز از عملیات ویژه روسیه در اوکراین شامل موارد زیر است:

  • پدافند هوایی روسیه یک پهپاد «بایراکتار» را در مرز اوکراین سرنگون کرد.
  • ارتش روسیه سامانه موشکی «توچکا یو» را که روز قبل اوکراینی‌ها در «خرسون» هدف قرار دادند، منهدم کردند.
  • نیرو‌های مسلح روسیه کارخانه موشک را در «کی‌یف» منهدم کردند.
  • وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اوکراین در حال آماده‌سازی یک اقدام تحریک‌آمیز جدید برای بی‌اعتبار کردن ارتش روسیه است.
  • پنتاگون از کمک نظامی جدید شامل «هویتزر» و هواپیما‌های بدون سرنشین به اوکراین خبر داد.
  • واشنگتن گفت که در ۳ نقطه خارج از اوکراین، ارتش اوکراین برای استفاده از «هویتزر» آموزش می‌بیند، یکی از آن‌ها آلمان است، دو مورد دیگر فاش نشده است.
  • آن‌ها قصد آموزش اوکراینی‌ها را در خاک خود اوکراین ندارند.
  • واشنگتن گفت به اوکراینی‌ها تحمیل نمی‌کند که چگونه باید در مذاکرات با روسیه رفتار کنند.
  • لاوروف گفت که مذاکرات به دلیل ناهماهنگی کی‌یف متوقف شد.
۲ سال پیش

وزیر دفاع لهستان گفت: جنگ اوکراین ترس ما از سیاست‌های کرملین و تلاش برای احیای امپراتوری روسیه را تأیید می‌کند.

۲ سال پیش
فرماندار «خرسون» توسط مقامات روسیه منصوب شد

الجزیره نوشت، فرماندار «خرسون» توسط مقامات روسیه منصوب شد؛ حملات ارتش اوکراین به خرسون نشان می‌دهد که کی‌یف شهر را رها کرده است.

۲ سال پیش
حمایت آلمان از تحریم واردات اورانیوم از روسیه

به گزارش روزنامه پولیتیکو به نقل از دیپلمات‌های اتحادیه اروپا، در نشست اروپایی که توسط لهستان و کشور‌های بالتیک برگزار شد درباره اعمال تحریم‌ها علیه صنعت هسته‌ای روسیه بحث و تبادل نظر شد.

خبرگزاری ریانووستی نیز نوشت، دیپلمات‌های اتحادیه اروپا اعلام کردند آلمان به دنبال اعمال تحریم‌ها علیه صادرات اورانیوم از روسیه است.

۲ سال پیش
فعال شدن آژیر‌های خطر در کی‌یف

خبرنگار شبکه خبری الجزیره گزارش داد آژیر‌های خطر حمله هوایی در کی‌یف، پایتخت اوکراین به صدا درآمده‌اند.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، وزیر خارجه انگلیس مدعی شد: عاملان جنایات جنگی در اوکراین باید به دست عدالت سپرده شوند و ما با کارشناسانی از کیف برای جمع آوری شواهد حمایت کرده‌ایم.

۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
اوکراین و بقیه کشورهای اروپای شرقی باید تا حالا فهمیده باشن آمریکا چشم دیدن روسیه و هیشکدوم از اونا رو نداره و عاقبت یکسانی براشون در نظر گرفته یعنی کندن نسلشون از روی کره زمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
اوکراینیای احمق فکر نمیکنن چطور شد یهو شدن سوگلی شیطان بزرگی که هیچ چیز و هیچ کس تو جهان براش نهم نیست و جون ادمیزاد رو عین آب خوردن فدای سیاستاشون میکنن ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
اوکراینیای احمق یه دقیقه از خودشون نمیپرسن چرا اینقدر آمریکا ازشون حمایت میکنه
مگه نمیدونن آمریکا دوست هیچکس نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
قراین نشان می دهد که غرب اوکراین را یک لانه توطئه نه فقط علیه روسیه بلکه در جهت گسترش حاکمیت ظالمانه خود بر کل شرق و حتی جهان قرار داده بوده و اگر موفق شود روسیه را به زانو در آورد باید منتظر یک دیکتاتوری تمام عیار و فاجعه بزرگ برای کل جهان بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
انشاالله به زودی نابودی روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
آمریکا و اروپا و عربستان یادتان رفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
در تاریخ هیچ کشوری به اندازه روسیه به ایران ضربه نزده. امیدوارم روسیه نابود بشه که ایرانم از زیر سایه این کشور خائن در بیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
ارزش روبل در برابر یورو و دلار به قبل از جنگ اوکراین برگشت و حتی بیشتر شد. ارزش روبل در برابر یورو الان در بیشترین مقدار خود در دو سال اخیر رسیده. ده کشور اروپایی بعد از اعلام روسیه به فروش نفت در برابر روبل در بانکهای روسیه حساب باز کردند و ۴ کشور از این کشورها الان با روبل از روسیه نفت و گاز خریدند. به نظرم اروپاییها بدجور خودشونو قربانی آمریکا کردند و در طراحی تحریمها هم گیج میزنند. ایران رو با تحریم هوشمند نتونستند از پا در بیارند چطور میخواند با تحریم مک دونالد و گوچی و ...کشور پهناوری چون روسیه رو که دنیا به نفت و گاز و فلزات گرانبهای و محصولات کشاورزی اون محتاجه از پا در بیارند؟
Iran (Islamic Republic of)
ع.ا.ق
۱۳:۴۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
عین دمکراسی غربی
آخرین اخبار