با گذشت بیش از ۲ ماه از حمله روسیه به اوکراین، دبیرکل ناتو گفت این ائتلاف دست‌کم ۸ میلیارد دلار به عنوان کمک نظامی به اوکراین پرداخت کرده است.

شصت‌وپنج روز از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد. «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز پنجشنبه با بیان آن‌که متحدان ناتو حداقل ۸ میلیارد دلار تحت عنوان کمک نظامی به اوکراین پرداخت کرده‌اند، ابراز امیدواری کرد که این حمایت بیشتر نیز خواهد شد.

استولتنبرگ روز گذشته همچنین گفت در صورت درخواست سوئد و فنلاند برای پیوستن به ائتلاف، از آن استقبال می‌شود.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، روز گذشته (پنج‌شنبه) در اظهاراتی مدعی شد که واشنگتن تنها به کی‌یف کمک می‌کند تا از خود در برابر حملات نظامی روسیه دفاع کند و قصد حمله به مسکو را ندارد. بایدن همچنین از کنگره آمریکا خواست ۳۳ میلیارد دلار بیشتر به اوکراین کمک کند.

«کریل استریموسوف» معاون اداره نظامی و مدنی شهر «خرسون» اوکراین که پیش‌تر به تصرف روسیه درآمده است، از تغییر ارز رایج در این شهر به روبل روسیه خبر داد. معاون نخست‌وزیر اوکراین نیز دیروز گفت که اوکراین ۴۵ نفر از جمله ۳۳ سرباز را در تبادل اسرا با روسیه، بازگردانده است.

اوکراین می‌گوید تاکنون ۲۲ هزار و ۸۰۰ سرباز روس در جنگ کشته شده‌اند. وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد ۳۸ مورد از تأسیسات نظامی اوکراین مورد اصابت موشک‌های هوایی قرار گرفتند. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه طی روز گذشته یک بمب‌افکن سوخو ۲۴ و ۵ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.


بیشتر بخوانید:


«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفته است: «جنگ اوکراین یک فاجعه تمام عیار است و اگر رهبران باهوش و با درایت نباشند، می‌تواند به جنگ هسته‌ای منجر شود.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز گفته است مقامات کی‌یف به دنبال سلاح هسته‌ای بودند و قصد داشتند به شبه‌جزیره کریمه و منطقه دونباس حمله کنند. پوتین هشدار داده است «هرگونه مداخله خارجی در اوکراین با پاسخی کوبنده روبه‌رو خواهد شد.»

«گنادی گاتیلوف» دیپلمات ارشد روسیه در ژنو روز گذشته (پنجشنبه) گفت آمریکا و غرب برای آسیب زدن به روسیه در عرصه اقتصادی و سیاسی در سطح بین الملل و کاستن از نقش آن در جامعه بین‌الملل‏، می‌خواهند جنگ در اوکراین را طولانی کنند.

قطع صادرات گاز روسیه به بلغارستان و لهستان به دلیل امتناع از پرداخت هزینه‌ها به روبل، اروپاییان را مجبور به جایگزینی روبل با یورو کرده است. توقف صادرات گاز به کشور‌های اروپایی، اقدام متقابل مسکو در خنثی‌سازی تحریم‌های غرب علیه روسیه است.

تحولات روز شصت‌وپنجم از درگیری‌های روسیه و اوکراین در ادامه آمده است:

به گزارش نیویورک تایمز، اتحادیه اروپا با تحریم و ممنوعیت نفت روسیه موافقت خواهد کرد تا بر اختلافات عمیق میان اعضایی که برای تامین انرژی به روسیه وابسته هستند غلبه کند.

۲ سال پیش
ند پرایس: به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد:

  • تحریم‌های بی‌سابقه ما تأثیر زیادی بر اقتصاد و سیستم مالی روسیه داشته است.
  • روسیه در نبرد کی‌یف شکست خورد و مجبور شد از اهداف خود دست بکشد و به جای کنترل کل اوکراین بر دونباس تمرکز کند.
  • ما به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد.
  • تاکنون هیچ نشانه‌ای از سوی روسیه مبنی بر جدی بودن این کشور در زمینه دیپلماسی ندیده‌ایم.
۲ سال پیش
پنتاگون: نظامیان آمریکایی در اوکراین حضور ندارند

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز جمعه اعلام کرد که مجموعه جدید کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین که شامل هویتزر و پهپاد‌های فونیکس خواهد بود، ظرف یک روز توسط ۱۲ هواپیما تحویل داده خواهد شد.

نماینده این وزارتخانه با بیان این‌که بیش از ۱۰۰ اوکراینی در خارج از کشور در حال آموزش استفاده از تجهیزات توپخانه‌ای هستند، تأکید کرد که آمریکا در خروج نظامیان اوکراینی از کشور برای آموزش دخالتی ندارد و نظامیان آمریکایی در اوکراین حضور ندارند.

۲ سال پیش
لیز تراس: به دنبال تشدید تحریم های روسیه هستیم

لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس در سخنانی مدعی شد: در حال گفت و گو برای تقویت تحریم ها به منظور متوقف ساختن کمک مالی به ماشین جنگی روسیه هستیم

۲ سال پیش
گزارش وزارت دفاع روسیه از پیشروی نیرو‌های این کشور

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد:

  • ۱۰  تاسیسات نظامی اوکراین شامل ۹ مرکز نیرو و یک انبار مهمات با موشک‌های با دقت بالا هدف قرار گرفتند.
  • نیروی هوایی ما شب گذشته ۱۱۲ تاسیسات نظامی از جمله ۴ انبار تسلیحات در پوکروفسکوئه و گوروکوفسکوئه را بمباران کردند.
  • ۱۴۲ هواپیما، ۱۱۱ هلیکوپتر، ۶۳۴ هواپیمای بدون سرنشین، ۲۷۸ سامانه موشکی ضد هوایی، ۲۶۳۸ تانک و خودروی زرهی و ۳۰۴ موشک انداز منهدم شد.
  • پدافند هوایی ما ۱۳ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد.
۲ سال پیش
ورود تسلیحات لهستانی به اوکراین

رسانه‌های لهستانی: ورشو ۲۰۰ تانک تی-۷۲ و ده‌ها خودروی زرهی به اوکراین تحویل داده است.

۲ سال پیش
دبیرکل ناتو: آماده‌ایم سالها از اوکراین در برابر روسیه حمایت کنیم

ینس استولتنبرگ گفت: ما آماده‌ایم سالها از کی‌یف در برابر مسکو حمایت کنیم؛ ما آماده هستیم برای مدرن‌سازی تسلیحات زمان شوروی به سلاح‌های غربی و مدرن به اوکراین کمک کنیم.

۲ سال پیش
نخست وزیر سوئد: برای پیوستن به ناتو نیازی به همه‌پرسی نیست

به گزارش رویترز؛ ماگدالنا اندرسون، نخست وزیر سوئد گفت: اگر پارلمان این کشور تصمیم به ادامه درخواست عضویت در ناتو بگیرد، دولت سوئد قصد برگزاری همه‌پرسی را ندارد.

تهاجم روسیه به اوکراین، سوئد و فنلاند را وادار کرد تا باورهای دیرینه مبنی بر اینکه بی طرفی نظامی بهترین وسیله برای تضمین امنیت ملی است را بررسی کنند و انتظار می رود هر دو کشور در چند هفته آینده تصمیم بگیرند که به ناتو خواهند پیوست یا نه.

۲ سال پیش
ارتش برزیل مذاکره با آلمان را تکذیب کرد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ارتش برزیل به اسپوتنیک گفت هیچ مذاکره‌ای با دولت آلمان برای ارسال مهمات برای خودرو‌های جنگی ضد هوایی «جپارد» به اوکراین نداشته است.

برابر گزارش روزنامه «فولا د سائوپائولو»، آلمان خواستار مهمات برای خودرو‌های جنگی جپارد مدل دهه ۱۹۷۰ شد. آلمان استفاده از این خودرو‌ها را در سال ۲۰۱۰ متوقف کرد در حالی که ارتش برزیل این خودرو‌های از دور خارج شده را در سال ۲۰۱۳ خریداری کرد.

ارتش برزیل اظهار کرد نیرو‌های زمینی این کشور هیچ مذاکره‌ای برای فروش مهمات و اجزای سامانه جپارد به اوکراین نداشته اند.

۲ سال پیش
گازپروم: لهستان همچنان گاز روسیه را می خرد

گازپروم، غول انرژی روسیه اعلام کرد لهستان به خرید گاز طبیعی روسیه از آلمان از طریق جریان های معکوس ادامه می دهد. عرضه مستقیم گاز طبیعی روسیه به دلیل عدم پرداخت به روبل متوقف شد.

۲ سال پیش
اعزام نیروها و تسلیحات انگلیسی به اروپای شرقی

وزارت دفاع انگلیس امروز جمعه اعلام کرد که در پاسخ به تشدید درگیری‌ها در اوکراین، حدود ۸۰۰۰ نیروی ارتش به همراه ده‌ها تانک، بالگرد و توپخانه به اروپای شرقی اعزام خواهد شد.

۲ سال پیش
وقوع دو انفجار مهیب در پایتخت اوکراین

خبرگزاری رویترز از شنیده شدن صدای دو انفجار مهیب در کی یف، پایتخت اوکراین خبر داد.

شهردار کی یف در پیامی که در اینترنت منتشر شد، اعلام کرد شب گذشته به دنبال حملات نیرو‌های روسیه، دو انفجار مرکز پایتخت اوکراین را به لرزه در آوردند. مقامات در حال بررسی ابعاد انفجار‌ها و قربانیان و زخمی‌های احتمالی هستند.

در زمان این انفجارها، «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل، در حال دیدار از کی یف و ملاقات با «ولودیمیر زلنسکی»، رییس جمهور اوکراین بوده است.

۲ سال پیش
ادامه سیاست تبعیض در اتحادیه اروپا علیه پناهجویان

به گزارش پرس تی وی، گروه‌های حقوق بشر اتحادیه اروپا را به تبعیض علیه آوارگانی که از دیگر نقاط جهان به آن وارد می‌شوند متهم می‌کنند. سیل آوارگان اوکراینی به کشور‌های اتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد. اتحادیه اروپا به آن‌ها اجازه اقامت، حق کار، دسترسی به خدمات پزشکی و آموزش رایگان برای کودکان دست کم به مدت یک سال می‌دهد. اکنون کمیسیون اروپا خبر از برنامه جدیدی داده است که این خدمات را برای آوارگان اوکراینی دائمی می‌کند.

«ویلیام ابراهیم»، آواره سوری می‌گوید: بدون توجه به ملیت، نژاد و رنگ پوست و مذهب آوارگان باید با آن‌ها عادلانه رفتار کرد.

در حالی که آوارگان اوکراینی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا از امتیازات ویژه ای برخوردار هستند، اما پناهجویان سوری و آفریقایی به دلیل تبعیضی که علیه آنها اعمال می شود به ابتدایی ترین حقوق انسانی خود دسترسی ندارند. 

۲ سال پیش
دبیر کل سازمان ملل در امنیت کامل است

سخنگوی سازمان ملل گفت «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل که در حال دیدار از کی یف است به دنبال بمباران‌های شب گذشته پایتخت اوکراین توسط روسیه در امنیت به سر می‌برد، ولی از این موضوع شوکه شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «ساویانو ابرو»، سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد: ما در امنیت هستیم. البته در منطقه جنگی حضور داریم، ولی از اینکه حملات در نزدیکی محلی که ما حضور داریم انجام شد، شوکه شده ایم.

۲ سال پیش
درخواست کاخ سفید برای کمک کمک سایر کشورها به اوکراین

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن, «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد آمریکا انتظار دارد دیگر کشور‌ها به تلاش‌های خود برای کمک به کی یف شدت ببخشند و به ارائه طیفی از کمک‌ها به اوکراین ادامه دهند.

ساکی گفت: ما انتظار داریم کشور‌های دیگر نیز اقدامات خود برای تقویت اوکراین را افزایش دهند، زیرا این یک تلاش مداوم برای مقابله با روسیه خواهد بود.

۲ سال پیش
درخواست بایدن برای تامین بودجه ۳۳ میلیارد دلاری برای کمک به اوکراین

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از کنگره خواستار ۳۳ میلیارد دلار کمک مالی برای حمایت از اوکراین شد.

این درخواست مالی عظیم شامل بیش از ۲۰ میلیارد دلار برای خرید تسلیحات، مهمات و دیگر کمک‌های نظامی، و همچنین ۸.۵ میلیارد دلار کمک اقتصادی مستقیم به دولت اوکراین و سه میلیارد دلار کمک بشردوستانه به این کشور است.

هدف از این بودجه، پوشش نیاز‌های مالی جنگ تا ماه سپتامبر، پایان سال مالی، است. واشنگتن در نظر داردبا فرسایشی کردن جنگ اوکراین، هزینه جنگ را برای روسیه بالا ببرد. 

۲ سال پیش
تلاش سازمان ملل برای خارج کردن غیر نظامیان از ماریوپل

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از سازمان ملل به نقل از «آنتونیو گوترش» اعلام کرد این سازمان همه تلاش خود را برای تخلیه غیرنظامیان از آخرالزمان ماریوپل خواهد کرد.

۲ سال پیش
ارسال تسلیحات سنگین آلمانی به اوکراین

پارلمان آلمان با لایحه ارسال سلاح‌های سنگین به اوکراین موافقت کرد. 

بر این اساس، پارلمان آلمان لایحه ارسال سامانه‌های پدافند هوایی به اوکراین را تصویب کرد. هر سه حزب ائتلافی حاکم بر آلمان و همین طور محافظه کاران مخالف دولت با ارسال این سلاح‌ها به اوکراین موافقت کردند. آلمان در ابتدا در برابر درخواست اوکراین برای ارسال سلاح‌های سنگین به این کشور مقاومت می‌کرد. جنگ اوکراین سیاست قدیمی آلمان درباره ارسال نکردن سلاح به مناطق درگیر جنگ در جهان را تغییر داد.

۲ سال پیش
اذعان به ناتوانی شورای امنیت در پیشگیری از جنگ اوکراین

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در اظهار نظری در کی یف، پایتخت اوکراین گفت: متاسفانه شورای امنیت در پیشگیری از وقوع جنگ اوکراین و نیز توقف جنگ ناتوان بود. این موضوع مایه تاسف و ناامیدی من است. 

روسیه یکی از پنج کشور دارای حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل است. در زمان تاسیس این نهاد به پنج کشور شوروی سابق (روسیه)، فرانسه، انگلیس، چین و آمریکا حق وتو تعلق گرفت. آمریکا با همین توانایی تاکنون بیشترین استفاده از وتو را در شورای امنیت به ثبت رسانده است. 

 

۲ سال پیش

الجزیره نوشت، کاخ سفید اعلام کرد: ما از دعوت زلنسکی برای شرکت در نشست جی-۲۰ در اندونزی استقبال می‌کنیم، اما معتقدیم روسیه نباید در آن شرکت کند.

۲ سال پیش

به گزارش آرتی، سازمان ملل اعلام کرد یک پنجم جمعیت جهان ممکن است به دلیل بحران اوکراین در گرسنگی فرو بروند.

۲ سال پیش

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد: روسیه بار دیگر با بمباران کی‌یف در حالی که گوترش و نخست‌وزیر بلغارستان حضور داشتند، بی‌اعتنایی آشکار خود به قوانین بین‌المللی را نشان داد.

۲ سال پیش
مولداوی هیچ جایگزینی برای گاز روسیه ندارد

به گزارش آرتی، «مایا ساندو» رئیس‌جمهور مولداوی گفت: «وقتی جایگزین دیگری نداریم، نمی‌توانیم گاز را رها کنیم.»

رئیس‌جمهور مولداوی همچنین روز چهارشنبه ابراز امیدواری کرد که تحویل گازپروم با وجود بدهی تسویه نشده ادامه یابد.

مولداوی مناقصه‌ای را برای یافتن منابع دیگر راه‌اندازی کرده است، اما نتایج رضایت‌بخش نبوده است، زیرا همه مناقصه‌های دیگر خیلی گران هستند.

قرارداد مولداوی با گازپروم در اول ماه مه به پایان می‌رسد. برای این‌که این قرارداد طولانی شود، این کشور باید حسابرسی بدهی عظیم خود را تکمیل کند، اما بعید به نظر می‌رسد که این کشور به ضرب الاجل خود عمل کند.

۲ سال پیش
اسناد منتشر شده وزارت دفاع روسیه از جنایات نازی‌های اوکراین

به گزارش ریانووستی، وزارت دفاع روسیه مجموعه جدیدی از مطالب بایگانی را در مورد جنایات نازی‌های اوکراین در طول جنگ بزرگ میهنی منتشر کرده است.

در میان مطالب، گزارشی در مورد «نیکونور رادکو» ملی‌گرا است که هنگام شانه زدن جنگل، یک زن و ۲ کودک را با چنگال کشت. به همین دلیل او به اعدام محکوم شد.

گزارش دیگری حاکی از حمله ۵۰-۶۰ سرباز «باندرا» به ۳ سرباز ارتش سرخ است که برای چند روز در نزدیکی هواپیمایی که فرود اضطراری کرده بود در حال انجام وظیفه بودند. سربازان ارتش سرخ شکنجه و کشته شدند و اجسادشان سوزانده شد.

متن سوگند یکی از داوطلبان ارتش آزادی‌بخش اوکراین نیز منتشر شده است که از آن چنین بر می‌آید که هر اوکراینی که به آن ملحق می‌شد باید شخصاً با «آدولف هیتلر» بیعت می‌کرد.

اسناد منتشر شده وزارت دفاع روسیه از جنایات نازی‌های اوکراین 01

اسناد منتشر شده وزارت دفاع روسیه از جنایات نازی‌های اوکراین 02

اسناد منتشر شده وزارت دفاع روسیه از جنایات نازی‌های اوکراین 03

۲ سال پیش

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) گفت: رئیس‌جمهور پوتین بر لزوم تسلیم شدن سربازان مجتمع آزوفستال» و اجازه خروج غیرنظامیان تأکید کرد.

۲ سال پیش

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین به ریانووستی گفت: برنامه پوتین هنوز پس از دیدار دبیرکل سازمان ملل با زلنسکی در کی‌یف با گوترش تماس تلفنی ندارد.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد: بمباران کی‌یف توسط روسیه با هدف تحقیر سازمان ملل انجام شده است.

۲ سال پیش

الجزیره نوشت، «جین ساکی» سخنگوی کاخ سفید گفت: درخواست ما (از کنگره) برای کمک مالی بیشتر برای کمک به اوکراین ضروری است.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، جدایی‌طلبان دونتسک اعلام کردند در گلوله باران اوکراینی به ۲ بازار در شهر «دونتسک» ۴ غیرنظامی کشته و ۲۴ نفر زخمی شدند.

۲ سال پیش
گوترش خواستار پایان فوری درگیری‌ها شد

به گزارش واشنگتن پست، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در سفر به کی‌یف، از چندین شهر در اطراف پایتخت اوکراین بازدید و با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کرد.

دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز تأسف از شرایط به‌وجود آمده، خواستار پایان فوری درگیری‌ها شد.

۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه هم باید 8 میلیارد دلار به ما اسلحه بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
باید گفت کمک 8میلیارد دلاری برای نابودی هر بیشتر اوکراین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
٨ میلیارد دلار که سهله، ٨٠٠ میلیارد دلار هم برای ایالات متحده پول خرد حساب میشه
کشوری که طی ٢٠ سال در جنگ افغانستان بود و چند تریلیون دلار خرج کرد و بدون اینکه ککش بگزه بلند شد رفت. این یعنی اقتصاد این کشور یک اژدهای هفت سر هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
پس پول از کجا میاره با غارت نفت یمن سوریه مصادره اموال بلوکه ایران روسیه و هر کشوری که با آمریکا و عمل کردش مخالفت کنه آمریکا دزد سر گردنه در مقطعه بین الملل هست انگلیسم نوکر و همکارش غربزده عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
مرگ بر آمریکا و همه سینه چاکان آمریکا و طرفداران وطن فروش آمریکای جنایتکار
جنایات آمریکا خیلی بیشتر از حجم کلمات است........................................!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
ناتو کلا فقط 40 میلیارد دلار به اوکراین کمک داشته؟؟
پولی نیست که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
کلا همش 40 میلیارد دلار کمک؟
پولی نیست که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
زلنسکی قاتله که نوکر بایدنه یه غربگرایه خائنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه میخواست چند روزه اوکراین رو بگیره!!! الان دوماه که هیچ پیشرفتی نداشته...اون قدر هم گه فکر میکردیم روسیه قوی نیست. ولی امریکا فقط با کمک مالی و تحریم جلوی روسیه رو گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
خخخخخ کمک مالی تسلیحاتی ونیرو ... همین الان روسیه داره با امریکا و کل غرب میجنگه وگرنه تا حالا اوکراین اشغال شده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
دوران طلایی حکومت های کمونیستی تمام شده، پوتین با حماقت تمام داره با دست خودش روسیه را برای دوم به فروپاشی میکشاند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه واقعا روسیا شده وناتوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه نمیخاد مردم غیر نظامی صدمه ببینند هرجا جنگ میشه مثل سوریه یمن عراق آمار مطالعه کن ببین چقدر غیر نظامی کشته شده اوکراین هنوز زیر پنج هزار تا هست پس با مردم کاری ندارم مگر خود شبه نظامیان اوکراین از عمد مردم رو بکشند بزارن پای روسیه از ایرانی ها که از اوکراین بودن تحقیق کن متوجه میشی من تحقیق کردم چیزایی میگفتن که مو به تن ادم‌راست میشد از وحشت عملکرد گردان آزوف اوکراین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
نخواست اتم بزنه و گرنه چند روز که سهله به چند ثانیه هم نکشیده اوکراین کامل با خاک یکسان می شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
هزینه چند میلیاردی کمک به سوریه، یمن، لبنان، عراق، فلسطین هم اعلام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
کدام کمک ها برای اون کشورهای بدبخت که فقط گلوله توپ تانک موشک فرسبادن تا مردمش معارضان و مخالفان آن پار کنند وحالام که تحریم شدن وپولاشون آمریکا هرجا هست دست آورده روش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
امریکای. جنایتکار. که یک. کمدین. را. در اکراین. بعنوان رئس جمهور صهیونیست. را سر کارمیگذارد . و. مساله ای که میتوانست با مذاکره بین دو کشور که
تا مدتی بعد بین دو کشور به به نتیجه ای میرسیدند ،،،به جنگی. که بزودی. جهانگیر هم میشود تبدیل کردند ... خنده دار است. جنگی. که انچنان. با دروغ. و چرندیات.
رسانه های جهانی. ساخته و پرداحته میشود ، ،، که ازاطراف و اکناف. غرب سیل اسلحه. به سوی اکراین. ر اه می افتد و میگویند اکراین. باید پیروز شود
با چی. ،با اسلحه. چندین کشور غرب زده و نوکر ماب،،به کجا میخواهند برسند. ،،،،، !!. یمن و یمینها و فلسطین و فلسیطنیان، افغانستان و....... اصلا دیده نمیشوند
حتی رئیس سازمان ملل ناگهن. هشیار میشود. که درااکرین جنگ شده. و وای بیچاره ها چشم ابیها هستند. وباید هرچه زودتر اسلحه بریزید تو این کشور
تا ما برنده باشیم. .. کارخانجات. اسلحه سازی. بیکارند. ، اسلحه بفرستید. ............ اقای زلنسکی بدبختر از تو ادم. هست اسرائیلی دیگر. ساخته خواهد شد ؟!،،،،!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
با تحقیر و کوچک کردن دیگران، شما بزرگ نخواهی شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
این هزینه ها را برا سوریه و برداشتن بشار ریخت پاش کردند دیدند چه نتیجه ای داشت زلنسکی غربگرا اخر میکنی فرار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر کمک مالی ایران و مدافعین حرم نبود بشار هم رفته بود متاسفانه بشار از این کمک ها درسی نگرفت.
Iran (Islamic Republic of)
مرد شرقی
۱۰:۱۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
گرازی مرده است و
روباه و شغال و کرکس ها
هر کدام سعی در برداشتن لقمه ی بزرگتری دارند!
Iran (Islamic Republic of)
.......
۱۰:۰۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
هنوز خيلي مونده به ركورد 22 ميليارد دلار دود شده ما تو سوريه برسن البته ما يه تنه اونا كل اروپا و امريكا
چقدرعمق فاجعه زياده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
این عددواز کجااوردی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما کلا 70 میلیون دلار به سوریه کمک کردیم

نه 24 میلیارد دلار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
تا زمانی که چین، محصولات خودشو به دلار میفروشه و آمریکا هر چ قدر ک بخواهد دلار چاپ کند. ما در جنگ شکست می خوریم.
یعنی تاحالا ندیده بودم کشور های آسیا آنقدر کودن و احمق باشن نفهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
راه حلت رو بهشون بگو نابغه اقتصادی تو باید تو وال استریت باشی
آخرین اخبار