انگلیس پس از دستگیری نخست وزیر جزایر ویرجین در آمریکا به اتهام قاچاق مواد مخدر، قصد دارد مدیریت مستقیم این جزایر را خود برعهده گیرد.

اندرو فاهی، نخست وزیر مجمع الجزایر ویرجین روز جمعه پس از دستگیری در فرودگاهی در شمال میامی به جرم قاچاق مواد مخدر و پولشویی در عملیات اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا، دادگاهی شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، قرار شده است جان رانکین، فرماندار مجمع الجزایر ویرجین به توصیه دولت انگلیس و با تایید ملکه الیزابت دوم به مدت ۲ سال کنترل جزایر ویرجین را برعهده گیرد.

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس نیز گفت: دستگیری نخست وزیر جزایر ویرجین به اتهام قاچاق مواد مخدر و پولشویی بسیار نگران کننده و مستلزم اقدامی فوری است. آماندا میلینگ، وزیر مناطق خارج از کشور، برای گفتگو با رانکین به این منطقه سفر خواهد کرد.

گزارش تحقیق دولت انگلیس درباره اتهامات فساد و سوء استفاده از قدرت در این جزایر که پیش از دستگیری در جریان بود، روز جمعه منتشر شد.

در این گزارش آمده است: براساس تحقیقات به وضوح بر تغییرات اساسی در قانون اساسی برای حاکمیت استاندارد‌های حکومتی که مردم جزایر ویرجین حق داشتن آن‌ها را دارند، تاکید شده است.

فرماندار مجمع الجزایر ویرجین پس از خبر تکان دهنده دستگیری فاهی خواستار آرامش در جزایر شد.

دولت انگلیس ژانویه گذشته نگرانی خود را درباره وخامت شرایط حکومتی در جزایر ویرجین و همچنین آسیب پذیری این جزایر در برابر جرائم سازمان یافته اعلام کرده بود.

جزایر ویرجین که حدود ۳۵۰۰۰ نفر جمعیت دارد، در شرق پورتوریکو قرار دارد و به عنوان یکی از اصلی‌ترین بهشت‌های مالیاتی روی کره زمین شناخته می‌شود.

مجمع الجزایر ویرجین دارای حکومت خودمختار است، اما فرماندار آن را ملکه الیزابت دوم منصوب می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار