کوهپایه‌های البرز در بخش آسارای شهرستان کرج با همت طبیعت دوستان با لاله‌های رنگارنگ در این روز‌ها چهره‌ای زیبا به خود گرفته و میزبان مردم دوستدار طبیعت در جشنواره لاله‌ها شده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی «الف» و سرمایه گذار باغ لاله‌های آسارا گفت: باغ لاله‌ها در وسعت ۴.۵ هکتار ایجاد شده که ۲ هکتار آن در دامنه کوه‌ها و در عرصه‌های منابع طبیعی بوده و ۲.۵ هکتار دیگر نیز در یک باغ ایجاد شده است.

آقای پهلوانی می‌گوید: در این باغ ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار پیاز لاله در ۴۳ نوع واریته کشت شده و حدود یک ماه پذیرای علاقه‌مندان به لاله است. برای راه اندازی این باغ حدود ۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده که بخشی از آن از طریق تسهیلات بانکی تامین شده است.

او گفت: بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان همچون استانداری، فرمانداری کرج، بخشداری آسارا، شورای شهر آسارا، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، میراث فرهنگی و گردشگری، جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی، صنعت و معدن و راه و شهرسازی حمایت‌های زیادی از ما برای راه اندازی جشنواره و باغ لاله‌ها داشته اند.

به گفته مسئول برگزاری باغ لاله‌های آسارا یکی از برنامه‌های جنبی این جشنواره راه اندازی غرفه‌های صنایع دستی، غذا‌های محلی، سوغات، موسیقی اقوام و نقاشی کودکان در ۳۰ غرفه می‌باشد.

برچسب ها: جشواره گل ، لاله زار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.