مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه نباید موضوع تکریم معلم را به یک هفته یا یک روز در طول سال محدود کنیم، گفت : تکریم از معلم‌ها باید مستمر باشد.

سلمان محمدی با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۲۶ هزار معلم داریم که در حدود چهار هزار مدرسه کار تعلیم و تربیت حدود ۳۶۰ هزار دانش‌آموز را بر عهده دارند، گفت : نباید موضوع تکریم معلم را به یک هفته در طول سال محدود کنیم، تکریم از معلم‌ها باید مستمر باشد و در طول سال حرمت معلم‌ها را نگه داریم.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امسال حدود ۶۷۰۰ نفر از فرهنگیان استان در فرآیند انتخاب معلم نمونه شرکت کرده‌اند، پس از ارزشیابی‌های صورت گرفته ۱۹ معلم به عنوان سرآمد استانی و یک معلم (خانم زهرا جلیلیان) به عنوان سرآمد کشوری انتخاب شد.

 دیدار جمعی از فرهنگیان با نماینده،ولی فقیه در استان، عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری ویژه برنامه سپاس معلم به صورت نمادین در یکی از مدارس استان، برگزاری مراسم تجلیل از معلمان سرآمد و پیشکسوت، حضور و تدریس یک ساعته مدیران دستگاه‌های اجرایی در مدارس محل تحصیل خود و... از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم در استان است.

در ارزیابی‌های صورت گرفته مشخص شده که ۸۵۰۰ دانش‌آموز مقطع ابتدایی استان در دوران کرونا دچار افت تحصیلی شده و بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته نیاز به تلاش بیشتر دارند، غالب این دانش‌آموزان ساکن مناطق محروم استان هستند و برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با ایجاد ۵۲ پایگاه در سطح استان در فصل تابستان برای تقویت بنیه علمی این دانش‌آموزان تلاش کنیم تا بخشی از افت تحصیلی رخ داده در این دانش‌آموزان جبران شود.

بر اساس آمار‌ها نزدیک ۳۱ درصد دانش‌آموزان در دوران کرونا دچار چاقی و اضافه وزن شده اند، تلاش خواهیم کرد تا چاقی و اضافه وزن را در بین دانش‌آموزان کاهش دهیم.

برای مقابله با چاقی و اضافه وزن بیشتر دانش‌آموزان ایجاد سالن‌های ورزشی با اولویت مدارس دخترانه را در برنامه داریم که در این راستا ۲۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارتخانه در اختیار استان قرار گرفته است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.