خسارت سیل و تگرگ به ۱۲۴۷ هکتار از اراضی باغی و زراعی ارومیه

سرپرست جهادکشاورزی ارومیه گفت: سیل و تگرگ به ۱۲۴۷ هکتار از اراضی باغی و زراعی روستا‌های شهرستان ارومیه خسارت وارد کرد.

پرویز امجدی گفت: در پی بارش شدید باران و تگرگ و جاری شدن سیل، به مزارع و باغات ۱۸ روستای واقع در حوزه عمل مرکز جهاد کشاورزی زینالو و چنقرالوی پل خسارت وارد شد.

سرپرست جهادکشاورزی ارومیه می گوید: در برآورد اولیه کارشناسان جهاد کشاورزی ۷۰ تا ۹۰ درصد از باغات و مزارع واقع درمحدوده ۹ روستای مرکز خدمات چنقرالوی پل در سطح ۹۹۲ هکتار، ۲۰ تا ۷۰ درصد اراضی باغی و زراعی شامل ۸ روستا در محدوده مرکز خدمات زیناللو در سطح ۲۱۰ هکتار از بارش شدید تگرگ دچار خسارت شدند.

به گفته وی سیلاب ناشی از بارش‌های رگباری در روستای سنجی شهرستان ارومیه نیز باعث وارد شدن خسارت به ۲۰ هکتار از مزارع غلات شد.

بلافاصله پس از بارش تگرگ و جاری شدن سیل کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی در روستا‌های خسارت دیده حاضر و به بررسی میزان خسارت وارده پرداختند.

امجدی گفت: یک هزار و  ۲۰۲ هکتار از باغات و ۴۵ هکتار از اراضی زراعی شهرستان ارومیه از بارش تگرگ خسارت دیده اند که برآورد ارزش ریالی خسارت وارده در دست بررسی است.

سرپرست جهادکشاورزی ارومیه می گوید: موثرترین راه کمک به کشاورزان خسارت دیده، بیمه کشاورزی است.

در هفته جاری ورود سامانه بارشی به منطقه موجب بارش‌های رگباری و در برخی موارد سیلابی شدن معابر و مزارع کشاورزی شده که در همین رابطه هشدار‌های لازم اطلاع رسانی شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.