معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : میانگین سطح سواد افراد ۱۰ تا ۴۹ سال که جامعه هدف نهضت سواد آموزی است در کشور ۹۶.۶ دهم و در کرمانشاه ۹۶.۸ درصد یعنی ۲ دهم بیشتر از میانگین کشوری است.

هرمز نوروزی‌فرد گفت : آمار در حالی است که طبق آخرین آمار سرشماری کشور در سال ۹۵، سطح سواد (افراد ۱۰ تا ۴۹ سال) در استان کرمانشاه سه دهم کمتر از میانگین کشور بود.

به گفته معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه استان کرمانشاه چند سال متولی در سطح کشور رتبه اول سواد آموزی را به خود اختصاص داده است، براساس آمار سال ۹۹ سطح سواد در جامعه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال در کرمانشاه با ۹۶/۸ درصد ۲ دهم از میانگین کشوری بیشتر شده است.

پارسال ۱۰ هزار و ۳۶۰ نفر در سه دوره سواد آموزی، تحکیم و انتقال نهضت سواد آموزی استان ثبت نام کردند، از این تعداد حدود پنج هزار نفر در دوره سواد آموزی، حدود سه هزار نفر در دوره تحکیم و ۲ هزار ۴۱۵ نفر در دوره انتقال که معادل کلاس ششم ابتدایی است دوره‌های خود را با موفقیت به پایان رسانند.

طرح سودآموزی زنان روستایی ویژه نهاد ریاست جمهوری در راستای عدالت جنسیتی که ویژه سوادآموزی زنان روستایی و مناطق مرزی است پارسال در استان هزار زن با سواد شدند.

طرح سواد آموزی زندانیان به ویژه در سطح زندان زنان پارسال در این طرح ۱۹۳ زندانی شرکت کردند.

 ۲۳۰ نفر پارسال دوره‌های مهارت‌های هفتگانه که برای جذب و استخدام فرهنگیان است، در نهضت سواد آموزی شرکت کردند.

میزان سطح سواد در جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان کرمانشاه قبل از انقلاب اسلامی ۴۸/۸ درصد است که بعد از انقلاب این رقم به ۹۶/۸ درصد یعنی ۲ برابر رسیده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.