رفع مشکل کم آبی یاسوج در دستور کار قرار دارد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای رفع مشکل آب یاسوج تا پایان سال ۱۴۰۱ و کمک به پایداری آن یک مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی در این شهر ساخته می شود. 

سید علی احمدزاده گفت: مبلغ ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح و رفع فرسودگی شبکه توزیع آب شهر یاسوج و حومه آن شامل سرآبتاوه، بلهزار، مهریان و مادوان اختصاص یافته است  که از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان بوده و تاکنون نیز حدود ۵۰ درصد آن جذب شده است. 

او می گوید: به منظور رفع مشکل آب یاسوج تا پایان سال ۱۴۰۱ و کمک به پایداری آن یک مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی در این شهر ساخته می شود. 

به گفته استاندار، مشکل ناپایداری آب شهر یاسوج پس از تکمیل و بهره برداری از  سد تنگ سرخ برطرف می شود. 

احمدزاده می گوید: تصفیه خانه شهر یاسوج هم اینک ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا خردادماه امسال نیز وارد مدار خواهد شد. 

او گفت: ۷۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه توزیع آب سایر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان اختصاص یافته است. 

به گفته احمد زاده، اختصاص هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به سد چم شیر گچساران مصوب شده در حالی که برآورد اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و افتتاح آن ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده و آبگیری این سد نیز امسال انجام می شود. 

استاندار از اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال برای نگهداری مخازن آب مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد. 

او گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات استانی برای خرید یا تعمیر پمپ های آب در کهگیلویه و بویراحمد برآورد شده است. 

احمدزاده می گوید: ۸۰ میلیارد ریال از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد بمنظور تأمین و پرداخت اجاره ۱۵ دستگاه تانکر برای آبرسانی سیار به روستاهای زیر ۲۰ خانوار دارای تنش آبی این استان در اختیار شرکت آب و فاضلاب استان قرار گیرد. 

به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مکاتبه هایی با وزارت جهاد کشاورزی به منظور تأمین اعتبار مورد نیاز برای آبرسانی سیار به باغ های در معرض خطر خشک شدن این استان انجام شد. 

احمدزاده گفت: گزارش ها نشان می دهد که هم اینک ۲۶۰ روستا و پنج شهر کهگیلویه و بویراحمد با مشکل تنش آبی مواجه است. 

او بدون اشاره به مبلغ خاصی، می گوید: اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح آبرسانی به ۱۸۴ روستای کهگیلویه و بویراحمد از مجموع این ۲۶۰ روستا تأمین و در اختیار یسیج سازندگی سپاه فتح استان قرار گرفته است. 

استاندار گفت: عملیات اجرایی آبرسانی به ۱۱۰ روستای استان از مجموع این ۱۸۴ روستا تا ۲ هفته آینده از سوی بسیج سازندگی سپاه فتح آغاز می شود. 

به گفته احمدزاده، اولویت تخصیص اعتبار از سوی وزارت نیرو برای اجرای طرح های تأمین آب آشامیدنی است و می توان با استفاده بهینه از این فرصت اعتبارات چشمگیری در حوزه آب کهگیلویه و بویراحمد جذب و هزینه کرد. 

او می گوید: تاکنون اعتبارات کم سابقه ای در حوزه آب کهگیلویه و بویراحمد جذب و هزینه شده که نوید بخش تحولات قابل توجهی در این زمینه خواهد بود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.