مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه از وجود ۳۶۰ هزار دانش‌آموز و ۲۶ هزار معلم شاغل در استان خبر داد و گفت : اجرای مطلوب سند تحول بنیادین، ارتقای منزلت و مقام معلم، برقراری عدالت آموزشی، مشارکت مؤثر شرکای آموزش و پرورش و ارتقای جایگاه آن از مهم‌ترین برنامه‌های دولت در کشور و استان است.

سلمان محمدی گفت : در استان کرمانشاه چهار هزار و ۱۰۰ مدرسه و ۱۵ هزار کلاس درس وجود دارد و در این مجموعه آموزشی بزرگ، معلمان و شاغلان آموزش و پرورش یک کار سنگین و البته خدمت ارزشمندی را در راستای تعلیم و تربیت جامعه به دوش می‌کشند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه محور تمام برنامه‌ها و اقدامات آموزش و پرورش اجرای مطلوب سند تحول بنیادین است که امیدواریم خروجی آن تربیت دانش‌آموزانی در تراز جمهوری اسلامی و زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت علیه‌السلام باشند.

 «تکریم، احترام و ارتقای منزلت و مقام معلم» دیگر اولویت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم است معلمان سخت‌کوش و زحمت‌کش خدمات بسیاری را به این کشور و مردم ارائه کرده‌اند به‌طوری‌که در دوران دفاع مقدس بیش‌از چهار هزار شهید داده‌اند و در هیچ بحران و حادثه‌ای از جمله شیوع کرونا هم هرگز تعلیم و تربیت را تعطیل نکردند.

دولت سیزدهم با هدف حفظ کرامت و عزت‌نفس معلمان تمام توان خود را به‌کارگرفته و امیدواریم به‌زودی نتیجه این تلاش‌ها با کاهش مشکلات و بهبود وضعیت معیشتی معلمان روشن شود.

 «برقراری عدالت آموزشی» از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش در استان کرمانشاه است برنامه ویژه‌ای برای توجه به ۱۶ استان مرزی در این راستا و با هدف توزیع متناسب امکانات وجود دارد، اما ما در حال تلاش هستیم که استان کرمانشاه به‌صورت ویژه دیده شود، زیرا همواره و در جریان بحران‌ها و حوادث چهار دهه گذشته دچار عقب‌افتادگی‌ها و مشکلات متعدد بوده و لازم است در این زمینه شاخص فرصت‌های ازدست‌رفته در نظر گرفته شود.

«مشارکت مؤثر همه شرکای آموزش و پرورش» در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان دیگر برنامه مورد اشاره بود و دانش‌آموزان تنها پنج روز و روزی ۶ ساعت در اختیار آموزش‌وپرورش قرار دارند و بقیه وقت آن‌ها در اختیار خانواده، صداوسیما، وزارت ورزش و جوانان و نهاد‌های فرهنگی و تفریحی هستند که لازم است همه آن‌ها در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان خود را شریک بدانند و آموزش‌وپرورش را یاری دهند.

«ارتقای جایگاه آموزش و پرورش» دیگر برنامه دولت است، متأسفانه مشکلات آموزش و پرورش سال‌ها به یک مشکل درون‌سازمانی تقلیل داده شده بود درحالی‌که بسیاری از نهاد‌ها و سازمان‌ها در قبال آن مسئولند و لازم است برای رفع آن بکوشد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.