لزوم بهره مندی از روش‌های نوین مالی درتامین سرمایه در گردش صنایع

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: با توجه به محدودیت منابع بانک‌ها در تامین سرمایه در گردش صنایع باید با روش‌های نوین مالی در این زمینه اقدام شود.

 عزیزالله افضلی در جلسه تبیین تأمین مالی زنجیره‌ای و تسهیلات مبتنی بر صورتحساب الکترونیکی، افزود:یکی از مواردی که در سال‌های اخیر برای صنایع به خصوص برای طرح‌های توسعه واحد‌های تولیدی پیش آمد، بحث تامین مالی است.  

وی با تاکید بر همکاری دوجانبه صنایع و بانک‌ها در این زمینه، گفت: تامین مالی زنجیره تولید و منابع مورد نیاز صنایع به این روش از مهمترین دغدغه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.

استان قزوین با پیگیری‌هایی که در راستای تبیین تأمین مالی زنجیره‌ای داشته در تامین سرمایه مورد نیاز ۲ حوزه صنایع قطعه سازی و صنایع پتروشیمی بسیار پیشگام بوده است.

 اجرای طرح تامین مالی زنجیره‌ای و تسهیلات مبتنی بر صورتحساب الکترونیکی با هدف پیشبرد اقتصاد مقاومتی، رعایت حقوق مصرف کنندگان و شفافیت بخشی به نظام توزیع و عرضه کالا در حال انجام است.   

کامران لشگری معاون امور برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم گفت: در کشور ۲ هزار و ۲۰۰ فقره تسهیلات داده شده است که سهم استان قزوین ۱۲ فقره تسهیلات در راستای تامین مالی زنجیره‌ای واحد‌های صنعتی با کمک سیستم بانکی استان بوده و باید برای افزایش این عدد تلاش کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.