استاندار قزوین با اشاره به تورم ۵۰ درصدی در کشور، از کمیته نظارت بر تسهیلات پرداختی خواست تا سرمایه‌های در گردش، به سمت دلالی نرود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، اعلایی استاندار قزوین در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با تأکید بر اینکه نباید سرمایه در گردش به جای تولید در دلالی هزینه شود، گفت: تورم نقطه‌ای بیش از ۵۰ درصد است و دلالان را به طمع می‌اندازد، بنابراین کمیته نظارت بر تسهیلات پرداختی باید دقت کند تا سرمایه‌های در گردش به سمت دلالی نرود.

وی افزود: باید عملیات بانک‌ها را رصد کنیم که چقدر به تعهدات خود عمل کرده و چقدر در تحقق رسالت‌های خود همکاری و همراهی داشته اند.

اعلایی با بیان اینکه استان قزوین نقش ویژه‌ای در تأمین کالا‌های اساسی در کشور دارد، خاطرنشان کرد: بانک‌های استان قزوین باید اعتبارات ویژه استان را در سطح ملی پیگیری کنند.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه بانک‌ها نباید به پرداخت سرمایه، نگاه کلیشه‌ای و شکلی داشته باشند، تصریح کرد: بانک‌ها باید مسایل و مشکلات موجود را احصا و تسهیلات را به واحد‌های مشکل دار و نیازمند پرداخت کنند.

وی افزود: اگر مدیریت بانک‌ها منسجم و فرابخشی باشد ظرفیت‌های موجود در استان برای حمایت از تولید و حل مشکلات جامعه به کار گرفته می‌شود.

اعلایی به موضوع تعیین رشد ۸.۵ درصدی برای استان قزوین اشاره کرد و این موضوع را آرمانی دانست و گفت: استان قزوین ظرفیت‌های زیادی دارد به همین دلیل میزان رشدی بالاتر از میانگین کشوری برای استان تعیین شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار