معاون توسعه طرح‌های شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: برج خشک واحد شماره دو نیروگاه شهید مفتح، بهار سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می‌رسد.

حمیدرضا عظیمی در بازدید از این طرح گفت: هم اکنون این طرح بیش از ۵۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می‌شود بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در بهار سال آینده به بهره‌برداری برسد.

نیروگاه شهید همدان در سال‌های گذشته رتبه نخست آمادگی تولید را کسب نموده و امید است با جدیت و تلاش کارکنان، این موفقیت در امسال تکرار شود.

او گفت با توجه به کمبود منابع آبی و شرایط اقلیمی منطقه، برج خشک واحد شماره دو نیروگاه همدان، علاوه بر صرفه جویی ۸۵درصدی مصرف آب، کمک شایانی به حفاظت از محیط زیست، حفظ منابع آبی استان و پایداری این واحد ۲۵۰ مگاواتی خواهد داشت.

عظیمی گفت: همانگونه که صنعت برق کشور در تولید انرژی الکتریکی رسالت خاصی برعهده دارد، در کاهش مصرف آب هم وظیفه دارد و تا کنون اقدامات مؤثری در این زمینه صورت گرفته است.

او گفت: تعمیرات واحد‌های نیروگاه شهید مفتح طبق برنامه زمانبندی شده به پایان رسیده و این نیروگاه با ظرفیت کامل هزار مگاوات آماده تولید انرژی است.

معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: امیدواریم با تأمین منابع مالی و تحقق برنامه ها، برج خشک واحد شماره دو این مجموعه در وقت تعیین شده به بهره‌برداری برسد.

او گفت: نیروگاه حرارتی شهید مفتح دارای چهار واحد ۲۵۰ مگاواتی جمعا به ظرفیت هزار مگاوات است که برج خشک واحد یک این نیروگاه در سال ۹۴ به بهره‌برداری رسیده و برج خشک واحد دو آن نیز در حال ساخت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار