وزیر علوم گفت: بیش از ۳۵ درصد از ۷۶ سند علمی کشور که سال گذشته در ابعاد بین المللی منتشر شده با مشارکت بین المللی بوده است.

محمد علی زلفی گل گفت: در بحث پژوهشی دانشجویان ارشد و دکتری ایرانی در سال ۲۰۲۱ بیش از ۷۶ هزار سند علمی بین المللی منتشر کرده اند.

او می‌گوید که حس خودباوری در بین جامعه فرهیخته دانشجویی وجود دارد و این امر کمک کرده است تا دانشجویان به صورت بین المللی نتایج پژوهشی خود را منتشر کنند.

وزیر علوم گفت: در بعد پژوهشی دانشمندان و اعضای هیئت علمی کشور می‌توانند به دانشجویان حس خودباوری و هویت مداری را منتقل کنند و به آن‌ها بفهمانند که می‌توان مرز‌های علمی را شکافت و افق‌های جدید علم را کشف کرد.

او می‌گوید: رتبه اول علمی ایران در منطقه نشان می‌دهد که در ایران خیلی از جنبه‌ها و مرجعیت‌های علمی را داریم و بیش از ۳۵ درصد از ۷۶ سند علمی کشور که سال گذشته در ابعاد بین المللی منتشر شده با مشارکت بین المللی بوده است.

وزیر علوم گفت: دانشمندان بین المللی دانشمندان داخل کشور را به رسمیت شناخته اند که حاضر شده اند مشارکت‌های بین المللی خود را با ایران ادامه دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
آیا به زبان دیگر، علم و دانشمان را که با تحصیل و مشقت بدست آورده ایم مفتی بدهیم به فرنگی‌ها؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
خود شما این حس را از دانشجو ها میگیرین. وگرنه دانشجو دکتر با انگیزه و هدف به این دوره وارد میشه ولی سو مدیریت شما از همون اول القای مهاجرت براش میکنه به جرات 99 درصد دانشجو های دکتری در صورت وجود شرایط ، با وجود تعلقات عاطفی حاضر به مهاجرت هستن
آخرین اخبار